Skip to main content

Ik heb recentelijk mijn KPN thuis abonnent verlengd via de verlengshop van KPN. Uiteraard met meerdere kortingen, combivoordeel, entertainmentvoordeel, netflixkorting en daarnaast óók nog 2 tijdelijke actiekortingen: Eentje van 5 euro en daarnaast nog eentje van 17,50 euro, gelijk aan de actiekorting die ik als nieuwe klant vorig jaar kreeg. Mooie deal dus.

Echter... Op de factuur was de actiekorting van 17,50 niet te vinden.

Navraag bij de klantenservice leert dat dit de korting van het afgelopen jaar (mijn 'eerste' jaar) was, die afloopt op het moment dat de verlenging ingaat. Ik vind het niet juist dat bij een verlenging een korting getoond wordt die niet voor die verlenging van toepassing is. Het heeft in ieder geval bij mij een verkeerde indruk over de prijs van het abonnement gewekt.

Klantenservice geeft telefonisch aan dat op de bevestiging staat dat de 17,50 euro korting geldt vanaf april 2023 en 12 maanden duurt, dus dat ik had kunnen zien dat de korting niet voor deze verlenging gold. Letterlijk gezien is dit natuurlijk geheel waar. Maar het is natuurlijk heel vreemd dat zowel in de verlengshop als op de orderbevestiging een korting wordt getoond die helemaal niet geldt voor deze verlenging.

Mijns inziens zit dit echt op het randje van misleiding. Het lijkt mij een goed idee om dit veel duidelijker richting klanten te communiceren bij het verlengen: dus duidelijk aangeven wat je werkelijk gaat betalen wanneer de verlenging ingaat. Het werkelijke bedrag wat ik betaal staat namelijk helemaal nergens op de ordebevestiging.

Daarnaast vind ik eigenlijk ook dat klanten die dit betreft (zoals ik), gewoon gecompenseerd moeten worden en een extra jaar lang de getoonde actiekorting moeten krijgen.

Zijn er meer mensen bij wie dit zo verlopen is en hoe is dit toen opgelost?

Dit gebeurt nog steeds. Dit is misleiding. Neigt naar oplichting. En dat als een bedrijf als kpn. Ik had toevallig een screenshot gemaakt voor de zekerheid.

Ze laten het zo zien maar je krijgt het uiteindelijk niet. Verschrikkelijk. Bij Kpn wordt je trouwens gewoon afgewimpeld aan de telefoon.

 


Dit gebeurt nog steeds. Dit is misleiding. Neigt naar oplichting. En dat als een bedrijf als kpn. Ik had toevallig een screenshot gemaakt voor de zekerheid.

Ze laten het zo zien maar je krijgt het uiteindelijk niet. Verschrikkelijk. @majavankpn

 


@FransWIL waarom reageert u hier? U heeft toch een eigen topic?


Leg mij nou aub eens uit wat er misgaat!! Tot in detail graag want ik zie het gewoon niet op de één of andere manier.....en dan graag zonder dat geschreeuw van oplichting etc.


Er wordt gevraagd of er nog meer mensen zijn in deze topic. Dus bij deze.


Welk bedrag is er bij jou uiteindelijk afgeschreven, en heb je ook een screenshot van je orderbevestiging, @FransWIL ?

Want het is mij (en kennelijk meer mensen) nu niet helemaal duidelijk of bij jou hetzelfde fout gaat als bij mij. Bij mij stond er daadwerkelijk een ander bedrag in de verlengshop en op de orderbevestiging dan dat er uiteindelijk afgeschreven werd, dat is mij in jouw geval nu niet duidelijk.


Beste MichielDL,

Zoals je kunt zien in de verlengdeal staat dat ik €12,5 euro korting krijg op  TV+ en de € 5,00 korting op Netflix. Dit zal er op de eerstvolgende factuur niet bij staan en gewoon betaald moeten worden volgens Kpn. Dus wel laten zien in de deal, je sluit de deal af en je krijgt niet de volledige deal die je ziet zoals afgebeeld. Alleen de korting internet van €5,- .

Misleiding of niet?

Groet 

Frans

 


Reageer