Looptijd actiekortingen in de verlengshop misleidend
Ik heb recentelijk mijn KPN thuis abonnent verlengd via de verlengshop van KPN. Uiteraard met meerdere kortingen, combivoordeel, entertainmentvoordeel, netflixkorting en daarnaast óók nog 2 tijdelijke actiekortingen: Eentje van 5 euro en daarnaast nog eentje van 17,50 euro, gelijk aan de actiekorting die ik als nieuwe klant vorig jaar kreeg. Mooie deal dus.
Echter... Op de factuur was de actiekorting van 17,50 niet te vinden.
Navraag bij de klantenservice leert dat dit de korting van het afgelopen jaar (mijn 'eerste' jaar) was, die afloopt op het moment dat de verlenging ingaat. Ik vind het niet juist dat bij een verlenging een korting getoond wordt die niet voor die verlenging van toepassing is. Het heeft in ieder geval bij mij een verkeerde indruk over de prijs van het abonnement gewekt.
Klantenservice geeft telefonisch aan dat op de bevestiging staat dat de 17,50 euro korting geldt vanaf april 2023 en 12 maanden duurt, dus dat ik had kunnen zien dat de korting niet voor deze verlenging gold. Letterlijk gezien is dit natuurlijk geheel waar. Maar het is natuurlijk heel vreemd dat zowel in de verlengshop als op de orderbevestiging een korting wordt getoond die helemaal niet geldt voor deze verlenging.
Mijns inziens zit dit echt op het randje van misleiding. Het lijkt mij een goed idee om dit veel duidelijker richting klanten te communiceren bij het verlengen: dus duidelijk aangeven wat je werkelijk gaat betalen wanneer de verlenging ingaat. Het werkelijke bedrag wat ik betaal staat namelijk helemaal nergens op de ordebevestiging.
Daarnaast vind ik eigenlijk ook dat klanten die dit betreft (zoals ik), gewoon gecompenseerd moeten worden en een extra jaar lang de getoonde actiekorting moeten krijgen.
Zijn er meer mensen bij wie dit zo verlopen is en hoe is dit toen opgelost?
Bladzijde 2 / 2
Dit gebeurt nog steeds. Dit is misleiding. Neigt naar oplichting. En dat als een bedrijf als kpn. Ik had toevallig een screenshot gemaakt voor de zekerheid.
Ze laten het zo zien maar je krijgt het uiteindelijk niet. Verschrikkelijk. Bij Kpn wordt je trouwens gewoon afgewimpeld aan de telefoon.
Dit gebeurt nog steeds. Dit is misleiding. Neigt naar oplichting. En dat als een bedrijf als kpn. Ik had toevallig een screenshot gemaakt voor de zekerheid.
Ze laten het zo zien maar je krijgt het uiteindelijk niet. Verschrikkelijk. @majavankpn
@FransWIL waarom reageert u hier? U heeft toch een eigen topic?
Leg mij nou aub eens uit wat er misgaat!! Tot in detail graag want ik zie het gewoon niet op de één of andere manier.....en dan graag zonder dat geschreeuw van oplichting etc.
Er wordt gevraagd of er nog meer mensen zijn in deze topic. Dus bij deze.
Welk bedrag is er bij jou uiteindelijk afgeschreven, en heb je ook een screenshot van je orderbevestiging, @FransWIL ?
Want het is mij (en kennelijk meer mensen) nu niet helemaal duidelijk of bij jou hetzelfde fout gaat als bij mij. Bij mij stond er daadwerkelijk een ander bedrag in de verlengshop en op de orderbevestiging dan dat er uiteindelijk afgeschreven werd, dat is mij in jouw geval nu niet duidelijk.
Beste MichielDL,
Zoals je kunt zien in de verlengdeal staat dat ik €12,5 euro korting krijg op TV+ en de € 5,00 korting op Netflix. Dit zal er op de eerstvolgende factuur niet bij staan en gewoon betaald moeten worden volgens Kpn. Dus wel laten zien in de deal, je sluit de deal af en je krijgt niet de volledige deal die je ziet zoals afgebeeld. Alleen de korting internet van €5,- .
Misleiding of niet?
Groet
Frans
Ook de verlengdeal afgesloten met dezelfde problemen. Gelukkig heb ik een opname gemaakt.
Op het moment van afsluiten zou ik 40E gaan betalen, na drie maanden 45E en na een jaar de volle mep.
Vervolgens in de mail het contract waar plotseling een datum om de hoek komt kijken. Ik moet toegeven ik heb hier over heen gelezen aangezien hier nog steeds het juiste totaalbedrag staat totdat ik vandaag de eerste factuur kreeg.
Ik zou dit op zijn minst misleiding willen noemen. Zeker ook omdat het probleem dus al maanden bestaat. Haal de site uit de lucht totdat de problemen zijn opgelost.
Morgen maar eens bellen om dit contract te herroepen.
Grt,
Dennis
Best wel schokkend: mijn melding hierover is een half jaar geleden en het gaat dus nog steeds op exact dezelfde wijze fout.
Wat eigenlijk goed zou zijn @DennisvA, is om dit bij je rechtsbijstand neer te leggen, of om een schriftelijk klacht bij KPN ik te dienen en het na afwijzing bij de geschillencommissie neer te leggen. Want KPN moet in dit geval echt wel leveren wat ze aanbieden en het zou goed zijn als iemand een keer de moeite doet om dit ze duidelijk te maken.
Ik had onvoldoende bewijs: want geen screenshots gemaakt in de verlengshop. Maar jij hebt dat wel, dus ik vermoed dat je juridisch heel sterk staat.
Maar goed, wel een hoop gedoe dus wellicht heb je daar ook helemaal geen zin in. Ook begrijpelijk
Hi @MichieldL, dat klinkt inderdaad als een hoop gedoe. Ik besteed mijn spaarzame vrije tijd liever aan andere dingen. Wat ik wel kan doen is hier een draadje over beginnen bij radar. Misschien dat zij hier een item over kunnen maken. Hou ik er in ieder geval nog een bloemetje aan over
Hi @MichieldL, dat klinkt inderdaad als een hoop gedoe. Ik besteed mijn spaarzame vrije tijd liever aan andere dingen. Wat ik wel kan doen is hier een draadje over beginnen bij radar. Misschien dat zij hier een item over kunnen maken. Hou ik er in ieder geval nog een bloemetje aan over
Heb ik al gedaan bij radar.
Gebeurt nog steeds. 10 september een nieuw verlengvoorstel gekregen voor 35 EUR per maand voor de komende 12 maanden en dan 12 maanden 72 EUR. Uiteindelijk betaal ik in de 60 EUR per maand. Ook in de bevestigingsmail worden kortingen uit vorige contract jaar erbij gehaald, maar onder de tabel staat wel de 35 EUR.
Dit neigt zwaar naar bewuste misleiding van de klant, lijkt ouderwetste praktijken dat de verkoop afdeling op commisie basis een en ander probeert te verkopen
Ik heb precies hetzelfde. Ik heb het niet breed. Ik krijg een mail dat binnenkort de prijs omhoog gaat. Ik ga naar de verlengshop waar ik ook ben ingelogd met het aanbod als in de screenshot. Nou top, ik vastgezet en krijg er een mail overheen dat de oranje letters aangeeft dat mijn acties vervallen over 2 weken dus dan komt er 32 euro bovenop.
Ik de klanteservice direct gebeld, telefoonnummer ontzettend lastig te vinden!!!
Ja mevrouw ik snap het, ik stuur je door naar de persoon die het kan annuleren. Ik wacht 45 minuten op deze persoon zonder gehoor, heb maar een belafspraak ingepland want dit is gewoon misleiding ten top en zeker af laten weten voa de telefoon in de hoop dat ik het niet annuleer of het vergeet. In en in triest helaas.
Gebeurt hier nu eigenlijk nog wat aan? Of is dit gewoon een doofpotaffaire?
Allemaal een klacht in dienen bij ACM, dan wordt er hopelijk tegen op getreden!
Hier gebeurt wel wat mee, maar nog niet nu direct Op de bevestiging staan zowel de lopende korting (op je huidige contract), als de nieuwe korting(voor je toekomstige contract) vermeld. We begrijpen dat dit vanuit onze kant niet duidelijk genoeg wordt uitgelegd en dat dit in sommige gevallen de indruk kan wekken dat de korting die je al een poos ontvangt, opnieuw zal gaan gelden, maar dat is dus niet het geval. We zijn bezig om dit te verduidelijken, zodat het voor iedereen overzichtelijker wordt. Helaas kunnen we nog niet aangeven wanneer deze aanpassing afgerond zal zijn. Excuses voor de verwarring die dit veroorzaakt
Hier gebeurt wel wat mee, maar nog niet nu direct Op de bevestiging staan zowel de lopende korting (op je huidige contract), als de nieuwe korting(voor je toekomstige contract) vermeld. We begrijpen dat dit vanuit onze kant niet duidelijk genoeg wordt uitgelegd en dat dit in sommige gevallen de indruk kan wekken dat de korting die je al een poos ontvangt, opnieuw zal gaan gelden, maar dat is dus niet het geval. We zijn bezig om dit te verduidelijken, zodat het voor iedereen overzichtelijker wordt. Helaas kunnen we nog niet aangeven wanneer deze aanpassing afgerond zal zijn. Excuses voor de verwarring die dit veroorzaakt
Beste Maja van Kpn. De misleiding zit natuurlijk niet in de email die je binnenkrijgt maar wat je te zien krijgt als je op de bevestiging knop drukt. Daar krijg je dus niets te zien van een lopende korting
Ook de verlengdeal afgesloten met dezelfde problemen. Gelukkig heb ik een opname gemaakt.
Op het moment van afsluiten zou ik 40E gaan betalen, na drie maanden 45E en na een jaar de volle mep.
Vervolgens in de mail het contract waar plotseling een datum om de hoek komt kijken. Ik moet toegeven ik heb hier over heen gelezen aangezien hier nog steeds het juiste totaalbedrag staat totdat ik vandaag de eerste factuur kreeg.
Ik zou dit op zijn minst misleiding willen noemen. Zeker ook omdat het probleem dus al maanden bestaat. Haal de site uit de lucht totdat de problemen zijn opgelost.
Grt,
Dennis
Hi Dennis, Ik had precies hetzelfde afgelopen donderdag! Exact hetzelfde abonnement ook. In de verlengshop ook dezelfde deal afgesloten. Helaas gaf de bevestiging per mail exact hetzelfde aan. Ik heb vanochtend gebeld met een medewerker van KPN en die begreep het ook niet en ging dit uitzoeken. Ik word maandag teruggebeld over hoe verder.
Ik zit gelukkig nog in de herroepingstermijn van 14 dagen en ga het contract waarschijnlijk herroepen. Heel teleurstellend en misleidend van KPN. Overigens toonde de medewerker bij de klantenservice wel begrip. Even afwachten. Ik zal deze discussie even blijven volgen.
Grt,
Dennis
Hi Dennis, Ik had precies hetzelfde afgelopen donderdag! Exact hetzelfde abonnement ook. In de verlengshop ook dezelfde deal afgesloten. Helaas gaf de bevestiging per mail exact hetzelfde aan. Ik heb vanochtend gebeld met een medewerker van KPN en die begreep het ook niet en ging dit uitzoeken. Ik word maandag teruggebeld over hoe verder.
Ik zit gelukkig nog in de herroepingstermijn van 14 dagen en ga het contract waarschijnlijk herroepen. Heel teleurstellend en misleidend van KPN. Overigens toonde de medewerker bij de klantenservice wel begrip. Even afwachten. Ik zal deze discussie even blijven volgen.
Niets veranderd dus met deze praktijken van KPN.
Reageer
De Kennisbank
Heb je vragen over diensten, producten of wil je weten hoe je modeminstellingen verandert? Vind het antwoord op de meest gestelde vragen in onze Kennisbank
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.
Bestand scannen voor virussen
Sorry, we zijn de inhoud van dit bestand nog aan het controleren om er zeker van te zijn dat het veilig is om te downloaden. Probeer het nog een keer over een paar minuten.