Skip to main content

Hallo!

We zitten al een jaartje of 15 bij KPN. Na de laatste inflatieberekening ben ik even prijzen aan het vergelijken van KPN zelf. Voor het eerst is het punt bereikt dat ik meer moet betalen als oude klant, t.o.v. een nieuwe klant. Gek genoeg als ik via mijn account mijn abonnement zou veranderen, moet ik nog meer betalen dan een nieuwe klant. Daar lijkt toch iets niet goed te gaan.

Wordt het dan toch tijd om bij de concurrentie te gaan kijken? Dat vind ik wel jammer, want ik ben tevreden over de producten en dienstverlening.

Ik hoor graag jullie reactie!

Zonder details kan niemand daar op reageren.

Als je contractvrij bent dan zou je de klantenservice kunnen bellen en vragen om een nieuw contract?


Stap simpelweg over naar een goedkoper abonnement. 


Stap simpelweg over naar een goedkoper abonnement. 

Ik zit al op het goedkoopste abonnement :)

 

Zonder details kan niemand daar op reageren.

Als je contractvrij bent dan zou je de klantenservice kunnen bellen en vragen om een nieuw contract?


Ik ben contractvrij. Ik heb net even gebeld maar de juiste afdeling werkt niet op zondag. Wel netjes dat ze überhaupt bereikbaar zijn op zondag.

 

Oke, getalletjes!

Dit is mijn huidige situatie:

Alles-in-1 Instap 62,99
Pluspakket 9,99
Pluspakket gratis - Compleetvoordeel -9,99
Opnemen Pakket 4,99
Opnemen Pakket - korting -4,99

 

Hussel 2 GB en onbeperkt bellen/sms 26,85
Korting zolang het abonnement loopt -10,74
5G 2,50
5G - Korting zolang het abonnement loopt -2,50
Combivoordeel - Korting op Mobiel -2,50
Gratis Onderling Bellen -
13,61

 

Kids 1 GB en onbeperkt bellen/sms 18,79
Korting zolang het abonnement loopt -3,22
5G 2,50
5G - Korting zolang het abonnement loopt -2,50
Combivoordeel - Korting op Mobiel -5,00
Gratis Onderling Bellen -
10,57

 

Ik betaal in totaal €87,17: €62,99 voor internet, vast bellen en TV en €24,18 voor twee mobiele nummers. Instap is officieel 50 mbit meen in, maar in praktijk haal ik 70 mbit en dat is voor onze situatie voldoende. Ik zit al op glasvezel.

 

Als ik als nieuwe klant shop kom ik voor internet, vast bellen en TV (met 1 TV box en opnemen) uit op €61,99 met 100mbit. Als ik de optie kies dat ik al internet en TV afneem moet ik inloggen en kom ik op de Abonnement aanpassen site. Ik krijg dan geen verlengaanbod, maar kan wel 100mbit kiezen voor €5,- extra per maand, waardoor ik uitkom op €67,99. In vergelijking met een nieuwe klant zou ik dan zes euro per maand meer betalen, plus dat ik geen korting of welkomst geschenk krijg.

 

Als ik mijn Hussel 2 GB probeer te verlengen kom ik op het laagste abonnement ook duurder uit (met 1 gig meer data). Het kidsabonnement kan ik ook verlengen, maar alleen naar een standaard abonnement van  3 GB, wat ook weer duurder is.

 

Als ik even bij een concurrent kijk kom ik (zonder extra tijdelijke kortingen) uit op €66,- voor internet, vast bellen en TV met opnemen én een 3 GB sim only abonnement.

 

Goed, ik vind het nogal onduidelijk en onvriendelijk voor bestaande klanten. Misschien kijkt er een Modje mee die een leuk aanbod kan doen. Ik zal van de week ook weer eens met de klantenservice bellen.

 

 

 


Als ik snel kijk kom ik op 60 euro voor internet en tv. 12,50 euro voor kids sim en 15 euro voor Sim only 3gb. Totaal 87,50 euro.

Je krijgt dan 100Mbps en dat is snel zat. Opnemen pakket van 5 euro maar je kan ook twee boxen nemen en dan krijg je opnemen gratis. Komt op hetzelfde neer. Mocht je entertainment zoals Netflix hebben dan gaat er nog 5 euro korting van die prijs af.

Je bent dan iets duurder uit en krijgt dit jaar niet meer te maken met inflatieverhoging. En je kunt kiezen voor een korting voor de komende maanden. Je gaat dan wel nieuwe contracten aan.

Ik denk zelf niet dat de concurrent dat beter doet of tegen veel mindere voorwaarden. Ik weet niet welke concurrent dat voor 66 euro doet. Je moet dan wel nog die extra kids Sim erbij tellen.


Alles-in-1 Instap 62,99
Pluspakket 9,99
Pluspakket gratis - Compleetvoordeel -9,99
Opnemen Pakket 4,99
Opnemen Pakket - korting -4,99

Dit is € 62,99 dus. Als u dit verlengt gaat het u € 59,99 kosten. U heeft nu opnemen gratis, maar dat gaat u bij het verlengen niet meer voor elkaar krijgen. Als u een 2de tv ontvanger neemt word het opnemen wel gratis. Een 2de tv ontvanger kost 5 euro. Dus totaal zou dat op 60 euro uitkomen. Gebruikt u de vaste telefoon nog? Die kost 2 euro extra.


Je oude basis abonnement is zeker niet het goedkoopste. 

Huidige 100 Mbps voor 42,50

Tv met 2 ontvangers en dan gratis opnemen 17,50 (tv met 1 ontvanger en opnemen is ook 17,50; opnemen namelijk gratis van af tweede ontvanger)

Je krijgt het allernieuwste type tv ontvanger🙂. De huidige worden vervangen. 

Vaste telefoon (weg te laten als je die niet meer gebruikt. Maar bij Alles in 1 inbegrepen dus ter vergelijking hier ook) 2,00

Pluspakket gratis want je hebt ook kpn mobiel abonnement. 

Je bent met het nieuwe abonnement dus wat goedkoper uit dan nu.

 

Ik heb hetzelfde als jij en ga wijzigen naar het huidige abonnement. Toch wat voordeliger. 

 

Ook voor de mobielen zal verlengen voordeliger zijn. Meer GB's voor minder. 


Je hebt niet het goedkoopste pakket. Het kan wel degelijk goedkoper waardoor je maandelijks minder betaalt. Maar dan moet je prioriteiten stellen. Alle toeters en bellen opzeggen @nrc123 


zolang we niet massaal voor die paar knikkers en spiegeltjes en kraaltjes elk jaar overstappen naar de concurrent, zullen de ziggo’s en kpn’s van deze wereld doorgaan met dit beleid wat uitgaat van een vaste club trouwe klanten die toch niet weggaan. Ik ben er zo eentje, btw. 

ze hebben lak aan trouwe klanten die al jaren trouw zijn, schepen ze af met een gratis film of een zak koffiebonen. En wij trappen er gewoon massaal in.

Ik blijf de hornbach succesformule promoten, geen korting, geen aanbiedingen, geen spiegeltjes en kraaltjes maar gewoon voor iedereen de laagste prijs, is nog duurzaam ook. vergelijk maar eens een een schroefje bij de hornbach en bij de praxis 😉

 


Toch hoeft de laagste prijs niet altijd de beste optie te zijn. Kwaliteit telt ook mee. De verhouding moet kloppen. Ik denk overigens dat de concurrentie niet goedkoper is. Budget is vaak ook mindere kwaliteit.


zolang we ons maar beseffen dat prijs/kwaliteit verhouding over het algemeen prima op orde is, is er niks aan de hand. En we moeten de valkuil vermijden dat we 95% van de tijd blijven discussieren over 5% (lees uitzonderingen) van de gevallen. 


Anders was ik geen klant hoor. Ik wil een goede internetverbinding. Beter dan 5 euro goedkoper en altijd gedoe. Ik vind dat zelf kruidenieren. Het gaat vaak om heel kleine verschillen. Ik vind de prijzen bij de budget providers niet voldoende goedkoper om gedoe te krijgen. Maar ieder zijn voorkeur.

Ik vind het overigens wel een iets andere discussie dan de Hornbach met veelal hetzelfde aanbod. De praxis valt nog wel mee, de gamma en karwei zijn pas erg haha


offtopic, je wilt het aanbod van hornbach vergelijken met dat van de praxis?? Hornbach heeft by far het grootste en veelzijdigste aanbod voor de DHZ-er


offtopic, je wilt het aanbod van hornbach vergelijken met dat van de praxis?? Hornbach heeft by far het grootste en veelzijdigste aanbod voor de DHZ-er

Inderdaad een beetje off-topic maar de topic starter zal het ons vergeven. Ik ben het volledig met je eens hoor maar praxis is ook nog een echte bouwmarkt. Gamma en karwei zijn bijzonder prijzige balzalen met alleen retailverpakkingen.

Mijn boodschap was vooral dat providers wel ongeveer hetzelfde leveren maar de kwaliteit en de details en voorwaarden verschillen. Voor 5 euro verschil kies ik voor kwaliteit.


Ik blijf de hornbach succesformule promoten, geen korting, geen aanbiedingen, geen spiegeltjes en kraaltjes maar gewoon voor iedereen de laagste prijs, is nog duurzaam ook. vergelijk maar eens een een schroefje bij de hornbach en bij de praxis 😉

KPN is niet de goedkoopste. En als KPN de Hornbach formule toe zou passen, dan zouden ze nog steeds niet de goedkoopste zijn. Want ze willen helemaal niet de goedkoopste zijn. Dus eigenlijk snap ik niet helemaal wat u bedoelt. 


Ik blijf de hornbach succesformule promoten, geen korting, geen aanbiedingen, geen spiegeltjes en kraaltjes maar gewoon voor iedereen de laagste prijs, is nog duurzaam ook. vergelijk maar eens een een schroefje bij de hornbach en bij de praxis 😉

KPN is niet de goedkoopste. En als KPN de Hornbach formule toe zou passen, dan zouden ze nog steeds niet de goedkoopste zijn. Want ze willen helemaal niet de goedkoopste zijn. Dus eigenlijk snap ik niet helemaal wat u bedoelt. 

Dat is het ook @Nick83. Niet de goedkoopste maar zolang de kwaliteit beter is kan ik dat voor mijzelf verantwoorden. Hopelijk blijft kwaliteit wel betaalbaar.


Bedankt voor jullie reacties. Misschien verkeerd verwoord, maar ik heb het meest basis abonnement (Instap) en niet de goedkoopste vergeleken met de prijzen van nu. Ik ben het met jullie eens dat kwaliteit soms meer waard is dan een paar euro besparen. Toch vind ik er wel wat van als bestaande klanten meer gaan betalen dan nieuwe klanten (ook nadat het tijdelijke voordeel voorbij is).

Maar ik heb naar jullie geluisterd en de klantenservice gebeld. Netjes de eerste en tweede lijn doorlopen en een mooi aanbod gekregen. Ik ben dus weer voor een paar jaar content!


Daar gaat het uiteindelijk om. Kwaliteit is bijna nooit een argument merk ik. Maar soms is het echt zo dat je beter een paar euro meer kunt besteden voor een stuk betere kwaliteit. Dat je soms zelf een beetje in beweging moet komen daar zijn hier al hele discussies over geweest. Het is (helaas) de markt. Mooi dat je alsnog tevreden bent met de aanbieding die is gedaan.