Skip to main content

Wij zijn aan het verhuizen en ik wilde mijn KPN internet meenemen naar het nieuwe adres. Dit kon helaas niet dus ik sloot een nieuw abonnement af. Bij het opzeggen van mijn huidige abonnement mag ik nu echter wel een maand extra betalen ivm opzegtermijn. 
loyaliteit loont niet bij KPN?

@SDAB Welkom op het forum. 

Heel vreemd dat je niet je abonnement kon verhuizen maar wel een nieuw abonnement kon aanvragen. 

Is er ook een reden gegeven waarom je je huidige abonnement niet mee zou kunnen verhuizen? 

En hoe heb je geprobeerd de verhuizing door te geven

Als er namelijk een nieuw abonnement afgesloten kan worden, kan er in mijn ogen ook een verhuizing gedaan worden. 

 


Misschien een oud Alles in één glasvezel abonnement uit 2011 / 2012. Die kunnen op zeker niet verhuisd. Want die willen ze uitfaseren.


Ja dat begreep ik ook niet zo goed, waarom het niet kon. Dat is dus ook precies mijn vraag. Ik betaal nu een maand dubbel. 
vorige abo was internet met telefonie van ooit Telfort, later overgenomen door KPN. 


Dan zal dat het probleem zijn een oud Telfort abonnement wel  aangepast naar het KPN systeem ergens tussen 2018 en 2020 maar mogelijk nog met oude Telfort voordeeltjes. 

 

In dit geval zou KPN die dubbele maand gewoon moeten kwijt schelden. Wel apart want ik ben in 2018 verhuisd toen kon het Telfort abonnement van het oude systeem met de Amino ontvanger ook niet mee verhuizen, maar ik heb nooit dubbel betaald op de aangegeven verhuisdag was het nieuwe adres actief en het oude adres afgesloten.


@SDAB Zou je je forumprofiel zo volledig mogelijk willen invullen. 

Met eventueel onder "persoonlijke opmerkingen" ook de postcode en het huisnummer van het oude adres? 

En zou je hier een seintje willen geven als dit is gelukt? 

Dan ga ik uitzoeken hoe dit zit en wat ik voor je kan betekenen! 


Beste Rutger, veel dank voor je hulp. 
 

Inmiddels heb ik een mail gekregen dat er geen KPN aansluitpunt is in ons huis. Het nieuwe abonnement is dus geannuleerd. 
Dit lost het probleem op, soort van. 
Ik heb nu een aanvraag voor ons nieuwe huis bij Ziggo gedaan. 
 

Fijne dag!

 

 


Dit lost het probleem op, soort van. 

Zeg wel. Want je hebt nog steeds de maand opzegtermijn bij kpn. Dus niet te kort voor de verhuizing opzeggen.

Hoe kan het dat er geen aansluiting voor het kpn netwerk is? Nieuwbouw? Vorige bewoner die glasvezel niet heeft laten aanleggen?


Ja goede vraag, verbaasde mij ook. Vooral omdat het blijkbaar niet direct zichtbaar was. 
Nee geen nieuwbouw, dus geen idee. Glasvezel komt pas in 2024 begreep ik. 


Ja goede vraag, verbaasde mij ook. Vooral omdat het blijkbaar niet direct zichtbaar was. 
Nee geen nieuwbouw, dus geen idee. Glasvezel komt pas in 2024 begreep ik. 

@SDAB maar er is dan ook geen koperaansluiting.

Dat zou bijna meteen zichtbaar moeten zijn ook als u zelf via de website uw postcode en huisnummer invult.

 

Een aansluit punt kan worden hersteld of men vind dat nu niet meer zinvol als er plannen zijn voor glasvezel.