Skip to main content

Omdat ik de laatste tijd nog wel eens mensen help hier, kwam laatst ter sprake “Maandelijks” opzegbaar. De bestaande klant prefereerde net als ik dat meer dan een eenmalig kadootje. Het kwam net weer ter sprake in een vraag in het Engels die ik las 

Begrijp ik goed, dat is het nu zo dat ik, als meer dan 50 jarig abonee, op basis van de huidige overeenkomsten meer dan 2000 extra Euro had betaald als ik geen kadootje wilde maar wel maandelijks opzegbaar na het 1e jaar? Ik heb nergens hier iets over kunnen lezen op de websites van KPN. 

Zijnde 50 jaar 3 Euro meer per maand
Plus de Black Friday korting zijnde 12 * 35 Euro. 
 

Hallo @dommeke als je als nieuwe klant gaat kiezen voor een maandelijks opzegbaar abo komen de aanbiedingen in de vorm van korting of cadeau te vervallen.

Zelf eenvoudig te controleren op KPN.com door een pseudio-berekening te maken als nieuwe klant.

Je bent dus €3 per maand duurder uit en krijgt dan geen korting of cadeau.

 


Goede vraag @dommeke . Je moet de optie “maandelijks opzegbaar” dus alleen kiezen als je verwacht dat je deze vrijheid ook echt nodig hebt in het eerste jaar (en tweede jaar bij mobiel) van je abonnement. Na de vaste periode ben je contractvrij en kan je sowieso maandelijks opzeggen. Je levert er een hoop voor in, je krijgt geen welkomstcadeau en het kost 2,50 tot 3 euro per maand meer.


Maandelijks opzegbaar is alleen interessant als je van plan bent korter dan 1 jaar een contract te nemen. na een 1 Jaars contract is het contract namelijk per sowieso maandelijks opzegbaar.  

Ik zie vooral nut voor seizoens gebruikers (bv alleen zomer in een vakantie huisje) of overbrugging (bv verhuizen en nog even een maand of 2 in het oude huis diensten hebben).

eventueel nog de mensen die zich wegens toekomstige inkomsten onzekerheid binnen een jaar niet durven vast te leggen. maar een x maanden korting geschenk heeft dan denk ik meer nut.

Zodra je langer dan een jaar gebruik denkt te maken lijkt me niet dat je uberhaupt een maandelijks opzegbaar contract wil wegens de extra kosten en het ontbreken van eventuele geschenken. 

Dus 50 jaar teveel betalen betekend dat je al heel lang niet hebt geweten of je het volgende jaar bij (in dit geval) KPN zou gaan blijven. :)


Dat is alleen als je nieuwe klant / abonnee wordt bij KPN begrijp ik.

Maar het eerste jaar voor de standaard prijs abonnee worden, lijkt mij het beste.

Dat is zover ik weet bij heel veel bedrijven gebruikelijk.😉

 

En leeftijd heeft hier nies mee te maken.

Voor mij ben je zelfs nog jong als je 50 bent. 😊😉


Hallo @dommeke als je als nieuwe klant gaat kiezen voor een maandelijks opzegbaar abo komen de aanbiedingen in de vorm van korting of cadeau te vervallen.

Zelf eenvoudig te controleren op KPN.com door een pseudio-berekening te maken als nieuwe klant.

Je bent dus €3 per maand duurder uit en krijgt dan geen korting of cadeau.

 

@JanD  

Ja dat lees ik ook, maar eigenlijk nergens wordt op gewezen dat een contract nog na het 1e jaar maandelijks opzegbaar is, zoals alle reguliere contributors van dit forum altijd op wijzen. Maar bij “maandelijks opzegbaar” krijg ik sterk de indruk dat dit niet meer zo is. Daarom vraag ik of iemand die daartoe bevoegd is mij te vertellen wat het dan wel is.  

Of beter, of die extra heffing voor maandelijks opzegbaar na 1 jaar vervalt. 


Ik hoop dat je die officiële website van KPN als bevoegd ziet. Van deze website:

 


Hoi @dommeke , dat staat gewoon in de algemene voorwaarden (zie hier)

(….)
  Of beter, of die extra heffing voor maandelijks opzegbaar na 1 jaar vervalt. 

Dat denk ik niet, maar in dat geval had je niet voor “maandelijks opzegbaar” moeten kiezen.
Je kiest er alleen voor omdat je verwacht snel op te zeggen.


Ik hoop dat je die officiële website van KPN als bevoegd ziet. Van deze website:

 

Ja klopt, ik had een zin vergeten te gebruiken. (De aanpassing en jouw reply hebben elkaar gekruist)

Vervalt de extra heffing na 1 jaar als maandelijks opzegbaar standaard is. 


Nee, maar je kunt altijd kiezen er alsnog een contract van een jaar van te maken, en dan krijg je die dan geldenden cadeaus:

 

 


Het termijnbedrag van het abonnement met een minimale looptijd van 1 maand blijft 3 euro hoger ook na die maand.

En '’maandelijks opzegbaar'’ is niet de juiste omschrijving. Het abonnement wordt, na de minimale looptijd van 1 maand of 1 jaar (vast abo), per direct opzegbaar met een restperiode (opzegtermijn) van 1 maand. 

Dus jaarabonnement genomen van af 1 december 2021. Is opzegbaar van 1 december 2022. Maar van af de opzegdatum loopt het nog één maand door.

'’maandelijks opzegbaar'’ zou suggereren dat het 1 x per maand kan. Dat is niet zo. Na de minimale periode kan dat elke dag, maar opzegtermijn is 1 maand. Dus vandaag (25 november) opzeggen, resulteert in stopzetting op 26 december.

Als je dus het vaste abonnement neemt met een (minimum!) looptijd van 1 maand en je zegt het direct de eerste dag al weer op loopt het dus ook maar 1 maand 😁.


Heel leuk die reacties, maar de huidge reacties die in generlei wijze ingaan op mijn vraag lijkt een te moeilijke vraag om eerlijk op te antwoorden. 

Alle antwoorden imliceren gewoon dat als ik binnen de huidge extra heffing voor maandelijks opzegbaar contract dit in mijn geval uiteindelijk minstens 2000 Euro meer had gekost. 

Nogmaals zoals ik meerdere malen heb beschreven in dit topic lijkt het  alsof iemand kiest voor maandelijks opzechtbaar contract en die  meer dan 50 jaar klant bij KPN blijft,  gewoon ruim 2000 Euro meer betaald dan iemand die die voor een kadootje kiest. 

Het is toch niet zo moeilijk hierop te antwoorden.

Werkelijk tot mijn grote spijt , lijkt dit topic  wel een bevestiging over “superklanten” van wat Jaco schrijft in Totaal TV, zelfs van mensen  waar ik het totaal niet van had verwacht. 

 

En ik hoop dan ook oprecht dat iemand van KPN deze onduidelijkheid kan opheffen. 

 


Nogmaals zoals ik meerdere malen heb beschreven in dit topic lijkt het  alsof iemand kiest voor maandelijks opzechtbaar contract en die  meer dan 50 jaar klant bij KPN blijft,  gewoon ruim 2000 Euro meer betaald dan iemand die die voor een kadootje kiest. 

Ja, iemand die als nieuwe klant voor maandelijks opzegbaar kiest, en dat vervolgens zo jaren lang blijft, die betaald 1000en euro's teveel. Of in ieder geval meer dan iemand die gewoon voor een jaarcontract heeft gekozen. 

Wat is daar onduidelijk aan? Is dat bij u zo dan? Heeft u 50 jaar geleden voor maandelijks opzegbaar gekozen? Ik vraag me af of dat toen überhaupt al bestond...


Tja, als je een maand abonnement neemt en je laat dat jaren doorlopen duh. 

Dat geven we dus wel aan. 

Uiteraard kunnen we je vragen na deze stemming makerij niet meer serieus nemen. 


@dommeke 

Je bent al meer dan 50 jaar lid begrijp ik.

Waarom zet je het abonnement niet om naar een nieuw abonnement?

Kan o.a. via MIJNKPN of gratis via 0800-0402