Skip to main content

Mijn vrouw en ik werk vanuit thuis. 29-31 januari hadden we een storing waar we geen internet hadden en ik moes extra mobiele data kopen om te kunnen werken, de kosten ervan liep snel op omdat ik niet wist hoe lang de storing zou duren. Eerst heb ik allen 1Gb gekocht, en toen die op was en de storing in zijn 3de dag was, nog 5Gb. Die totale kosten waren €27.50. Ik heb KPN gebeld en een medewerkster heeft bevestigd dat ik gekompenseerd zal worden maar ook dat ik de extra kosten mbv een klachten formulier kan terugclaimen. Ik deed dat en werd net gebeld door een “Jaap”. Jaap zegt dat ik geen recht erop heb om extra kosten te claimen en dat de €6 compensatie voldoende is. 

We zijn afhankelijk van een internet connectie om te kunnen werken, tot nu toe was ik echt gelukkig met KPN en hun klantenservice, maar ik vond het geen prettig gesprek met Jaap. Hij was gewoon onbeleeft en onbehulpzaam. 
Is er iemand anders die mij wil helpen?

Volgens de KPN-voorwaarden heb je recht op een vergoeding voor niet-geleverde diensten over de periode dat je, in dit geval, niet van internet gebruik kon maken @Peet Swart 

Als je ook een mobiel abo van KPN hebt, had je aan de klantenservice een gratis mobiele databundel kunnen vragen voor de tijd dat je geen internet thuis had.

Zeer kleine kans dat KPN de telefoonkosten gaat vergoeden, ook weer overeenkomstig de voorwaarden.

 


Wat jammer dat het zo gelopen is.

Bij een storing het beste snel bellen. Na wat testjes als dan blijkt dat het van buitenaf is krijg je 100 GB nood weekbundel op je mobiel of beide mobielen. Om via Hotspot wifi diverse apparaten nog te gebruiken.

Verder kun je voor een storing van langer dan 3 dagen alleen bellen met 0800-0402 voor de dagvergoeding x aantal dagen. Dat was deze niet 29, 30, 31.

Of de extra bundels vergoed worden…. vrijwel nooit.

Verder: Ik heb zelf express een bundel van 10 die kpn verdubbelt naar 20 GB per maand. Niet dat ik dat altijd nodig heb. Soms nog geen 500 MB. Maar dan heb ik wel een buffer bij storing vast internet.