Skip to main content

Mijn vader is op 10-02-2022 overleden tot eind april werdt maandelijks abonnement betaald tit de bank de rekening heeft geblokkeerd. Er zijn nu twee maanden niet betaald, maar ik snap dat kpn wil dat de abonnementen wordt betaald maar dat mag niet onder beneficiair aanvaarding dus kpn kan gaan pushen en dwingen wat ze willen maar beneficiair aanvaarding betekent pas na dat alles af is gehandeld betalen. En dreigen om alles af te sluiten terwijl er nog iemand in mijn ouderlijk huis een kamerhuurder in zit en binnenkort niet meer naar binnen kan wegens elektronische slot. Los Het Maar Op kpn

Hallo @flutter allereerst gecondoleerd met het verlies van je vader. Ik zou even met de executeur testamentair en/of de notaris overleggen hoe in dezen te handelen. Zij zullen ervaring hebben met dit soort gevallen en hoe dit op te lossen.

Je kunt ook de Servicedesk Nabestaandendesk van KPN even bellen en met hen overleggen. Zij zijn telefonisch bereikbaar via 08000201555.

  • Maandag tot en met vrijdag van 08:00 tot 18:00 uur
  • Zaterdag van 08:00 - 17:00 uur

Succes


*Admin: edit antwoord. Toevoeging link nabestaandesk + telefoonnummer + openingstijden


NBD heeft een rechtstreeks nummer,... Hiervoor bel je niet met een reguliere klantenservice, staat onderaan: https://www.kpn.com/service/administratie/overlijden.htm

Bij Beneficiair Aanvaarden hoeven alle lopende schulden niet te worden betaald totdat alles is vereffend. 

Alle lopende verplichtingen zoals bijv. een internetabonnement dienen wel te worden betaald, opgezegd of overgenomen te worden door een contractovername. Ook dient voorkomen te worden dat schulden en kosten van de nalatenschap verder oplopen.

Ik denk niet dat kpn in deze iets te verwijten valt. Kpn handelt gewoon naar wet en regelgeving bij het niet betalen van abonnementskosten. Een overlijden staat hier los van. 

 


Ik heb behoorlijk wat berichten weggehaald in dit topic.

De één is direct, de ander had het anders aangepakt/ verwoord: hoe het ook zij: de sfeer die nu ontstaan is en de berichten die ik lees, vind ik niet oké in dit topic en binnen onze Community.
Het is offtopic, onnodig kwetsend (onderling en mogelijk ook voor de topic starter) bevat onwaarheden en aannames.

Dat heeft niets te maken met censuur of het beschermen van bepaalde forumleden: ik vind het niet gepast, in de eerste plaats t.o.v. de topic starter. 

De huisregels en gebruikersvoorwaarden gelden voor iedereen en proberen wij zo goed mogelijk ook voor iedereen toe te passen. 
Het helpt ons als moderator team, als een bericht gerapporteerd wordt: vriendelijke en dringende verzoek om hier ook gebruik van te maken. 

Dat gezegd hebbende, @JanD wij hebben vanochtend al contact gehad, met jouw goedkeuring heb ik een paar kleine toevoegingen in jouw antwoord verwerkt.
Jouw antwoord (en het antwoord van @JeroenB22) vind ik het beste antwoord en is ook mijn advies: contact opnemen met de Servicedesk Nabestaanden.