Skip to main content

Ik heb zelf een unlimited abonnement en heb hierbij mijn dochter 20GB gedeeld, hierbij uitgaande dat ze hiermee voldoende heeft voor onze vakantie in Kroatiƫ .

Nu kreeg ze een melding dat haar GB op waren en dat er extra kosten in rekening gebracht gaan worden . Maar ze heeft nog meer de helft van haar aantal GB verbruikt. Hoe kan dit ? Ik kan ook nergens terug vinden dat er bij haar een beperking op zit . We zitten ook samen nog lang niet op de 50GB die ik heb in mijn bundel binnen EU.

We krijgen nu een rekening van bijna ā‚¬20 terwijl we genoeg GB hadden.

We krijgen nu een rekening van bijna ā‚¬20 terwijl we genoeg GB hadden.

Dat zou niet mogen want na afloop van de bundel zou de snelheid teruggeschroefd moeten worden en gebruik van Internet gratis moeten blijven i.p.v. dat het buitenbundel-tarief in rekening gebracht wordt.

Kan je een screenshot plaatsen waaruit blijkt dat er ā‚¬20,- in rekening gebracht gaat worden.


Ā 


Hmmm, zitten jullie vlak aan de grens van Bosniƫ en Herzegovina, Montenegro of Serviƫ?


Op doorreis zaten we even in de buurt van BosniĆ«, maar dit was maar kort . Voor de rest zaten we in Split en Dubrovnik en Zadar.Ā 


Heel even in Bosniƫ , maar op zelfde tijdstip ook Kroatiƫ. Daar kan die 8 MB niet vandaan komen .


nepje schreef:

Op doorreis zaten we even in de buurt van BosniĆ«, maar dit was maar kort . Voor de rest zaten we in Split en Dubrovnik en Zadar.Ā 

...

Heel even in Bosniƫ , maar op zelfde tijdstip ook Kroatiƫ. Daar kan die 8 MB niet vandaan komen .

Ik ben bang van wel. 8MB is ook twee keer niets, dat kan in een paar seconden verbruikt zijn.

Jij bent het zoveelste slachtoffer van het ontbreken van de functionaliteit om data-roamingĀ buiten de EU te blokkeren zonder dat data-roaming binnen de EU uitgezet hoeft te worden.

Ik heb KPN in de afgelopen jaren tientallen keren gevraagd om deze functionaliteit beschikbaar te stellen maar nog altijd heeft KPN geen actie ondernomen en daar ben jij nu helaas ook tegenaan gelopen.

Beste KPN, Hoe vaak moet ik nog smeken om data-roaming buiten de EU standaard te blokkeren en de functionaliteit te bieden waarmeeĀ de abonnee zelf in staat is data-roaming buiten de EU aan en uit te zetten.

Neem een voorbeeld aan Simpel, die kunnen dat blijkbaar wel.