Skip to main content

Ik ben deze maand met mijn gezin in Turkije geweest was erg leuk. Ik had iedereen instructies gegeven in Turkije roaming uit te zetten. De jongste van 13 deed dit in Turkije wat natuurlijk een beetje laat is maar goed op het vliegtuigveld en maar een paar MB gebruikt en toch uitgezet.

Rekening voor 24 MB is € 60,50, ik vind dit echt belachelijk en gewoon afzetterij van de KPN. Nog gebeld met de klantenservice en gevraagd of zet konden veranderen naar een buitenland bundel voor 2 GB voor € 29.95 wat mij redelijk leek maar dit was allemaal niet mogelijk.

Heeft iemand een soort gelijke ervaring

Hele vliegtuigen vol hebben die ervaring, het is idd duur per Mb en dan gaat het hard, wees blij dat bij 60.50 de rem er op gaat.

Dus voor de volgende keer, iedereen van tevoren zijn zaakjes geregeld voorkomt de verrassing achteraf.


Hoi @ShadowLZD, welkom hier. 

Ik snap dat je baalt van de 60,50. Het gaat heel hard in Turkije. 😞 Dit is geen afzetterij. De MB's worden verbruikt via een Turks netwerk. Daar worden de kosten aan betaald. Niet aan ons. Wij berekenen dit gewoon door en betalen dit aan de Turkse provider. 

Voor buiten de EU is het gewoon belangrijk om jouw toestel juist in te schakelen. Of om een juiste bundel aan te schaffen zodat je niet voor verassingen komt te staan. Meer kan ik er niet van maken.