Skip to main content

Omdat ik problemen heb met mijn KPN TV+ kastje heb ik de online tool doorlopen op KPN.com. Daar werd gevraagd 'welke van de 3 tuners' herstart moest worden, vreemd genoeg heb ik er maar een en dat is het KPN TV+ kastje.

De 2 anderen stammen volgens mij nog uit de tijd dat ik bij KPN werkte en testgebruiker was 

Hoe krijg ik die 2 uit de administratie? 

Hi @RonaldM01, welkom hier. 

Allereerst, welke problemen ervaar je met de KPN TV+ box? Lijkt me goed om daarmee te beginnen. 

Aangezien je maar 1 TV box hebt ben ik benieuwd naar wat je ziet. Zou je hier een screenshot willen plaatsten van wat je precies ziet? Ik gok dat het in de MijnKPN app is? 


Hoi @al, dankjewel voor je snelle reactie! Het probleem: korte onderbrekingen tijdens live tv en opnames. Ongeveer om de 15 a 20 minuten gaat het beeld even op 'zwart' en ook het geluid valt weg. Vervolgens komt het weer terug en start het programma net iets verder dan het was gestopt. Dus steeds even 'terugspoelen' om niets te missen.

Probleem is gekomen na mijn verhuizing op 1 maart. Toen was het ook een slechte verbinding en bleef het servicelampje van mijn Experiabox v10 rood branden.

Via de service tool kwam er na diverse tests uiteindelijk op 12 maart een vervangende Experiabox v10, helaas bleven de problemen bestaan.

Op 19 maart contact gehad met je collega's van 0800-0402 en op 20 maart kwam er een monteur.

Die heeft de aansluiting aangepast zodat pairbonding weer mogelijk was, snelheid weer goed en het servicelampje bleef netjes groen. 

Maar helaas bleef de tv verbinding wegvallen. 

Dus maar weer KPN online servicetool opgestart (zie afbeelding) en uiteindelijk gaf deze aan dat de KPN TV+ box vervangen moest worden.

Deze heb ik vanmorgen ontvangen en aangesloten. Helaas blijft het probleem ook met de nieuwe box, dus:

"om de 15 a 20 minuten gaat het beeld even op 'zwart' en ook het geluid valt weg". 

​​Ik kan morgen de servicetool wel verder doorlopen tot ik het overzicht krijg met de tuners (type & serienummers). Kan ik die hier plaatsen of liever in de dm? 

 

 


Hi @RonaldM01, Alex is er even niet, vandaar dat ik in jouw topic reageer. Je kunt de serienummers die je in de app te zien krijgt inderdaad beter in het privégedeelte van je forumprofiel zetten. De snelste manier om na te laten kijken welke tv-ontvangers aan jouw profiel gekoppeld zijn, is door even te bellen met onze klantenservice op 0800-0402. Mijn collega's kijken het dan direct voor je na en kunnen het voor je aanpassen.

Ondanks het bezoek van de monteur valt TV+ dus steeds even weg. Hoe is je TV+ box aangesloten? Zit er nog andere apparatuur tussen je Experia Box en de tv-ontvanger? En werkt je internetverbinding nu wel goed, na het bezoek van de monteur?


Hoi @Alexandra van KPN dankjewel voor je uitleg. Ik zal bellen met je collega's ivm de extra tuners op mijn account. 

Over het wegvallen van beeld/geluid, het kastje zit naast de Experia box en er direct op aangesloten. De internetsnelheid is wel weer in orde. 

 


V10 en DIW7022 allebei vervangen. Kabel van modem naar tv ontvanger. Storing hetzelfde. 

Blijft mijns inziens de televisie over. Of de hdmi kabel als dat nog dezelfde is. 


Ik heb de laatste tijd ook wel eens haperingen bij tv kijken. Volgens mij is het tv platform van KPN op dit moment gewoon niet zuiver in orde.

Of het bij mij precies om de 15 - 20 minuten is, dat weet ik niet. Zo geconcentreerd kijk ik meestal geen tv 😄


@PeterG  en @Nick83 en nu? 


En nu waarbij, @Alex van KPN ???? 🤔


En nu waarbij, @Alex van KPN ???? 🤔

Had het anders moeten formuleren, Maar: of het nu werkt bedoelde ik. 


Ik heb nog geen haperingen ondervonden. 

Wel gaat het met de opnames nog niet lekker in de nieuwste software. 

Stop je het afspelen met de terug knop dan vraagt ie niet meer of je wilt stoppen. 

Je komt in de serie opnames maar de net onderbroken opname is niet geselecteerd. Lastig met hervatten. 

En daarop voort. Met onderbreking van een losse opname springt ie naar het totale overzicht en is het niet geselecteerd. Heel lastig als je een opname van weken of maanden oud onderbrak. 


Reageer