Skip to main content

Vandaag heb ik 2x mijn internet en tv-abonnement proberen te verlengen. De eerste keer is mij een zeer scherp aanbod gedaan voor 12 maanden, daar was ik heel blij mee. Vervolgens krijg ik de contractsamenvatting en bestelling blijkt het om vastlegging van 24 maanden te gaan en geen 12. Direct heb ik teruggebeld. De medewerker die ik toen aan de lijn krijg vertelde mij dat dat aanbod niet voor een contract van 12 maanden gegeven kan worden. Vervolgens heb ik een nieuw, maar minder scherp aanbod, voor 12 maanden gekregen. Een aanbod waarbij de prijzen dus hoger liggen, maar oké foutje kan gebeuren. De contractsamenvatting heb ik er direct bij gepakt om het e.e.a. te checken en ja het klopt.

 

Krijg ik de definitieve bestelbevestiging staan daar hogere tarieven in dan afgesproken en gaat het weer om een 24 maanden contract. Opnieuw (inmiddels de 3e keer) gebeld.. krijg ik te horen dat ze vanwege een interne fout niets voor mij kunnen betekenen met de keuze: een abonnement afnemen zoals in de definitieve bestelbevestiging (hoger tarief en langer contract) staat of de heleboel weer annuleren.

 

Conclusie: 45 minuten verder, er is door KPN van alles beloofd en afgesproken wat in werkelijkheid niet blijkt te kloppen. Schandalig en misleidend! Je zou maar een persoon op leeftijd zijn, die niet meer zo scherp en gevat is, dan wordt je gewoon genaaid waar je bijstaat.

Het is niet netjes inderdaad.  Wellicht heb je een medewerker gesproken die (nog) niet helemaal ingewerkt is. Zo'n offerte gaat eerst naar de backoffice en als het niet klopt corrigeren ze dat. Ze gaan er uiteraard geen geld op toeleggen. En ook als je op leeftijd bent behoor je niet klakkeloos ja te zeggen. 


Vandaag heb ik 2x mijn internet en tv-abonnement proberen te verlengen. De eerste keer is mij een zeer scherp aanbod gedaan voor 12 maanden, daar was ik heel blij mee. Vervolgens krijg ik de contractsamenvatting en bestelling blijkt het om vastlegging van 24 maanden te gaan en geen 12.

Dat klinkt als een zakelijk abonnement. Want 24 maanden kan niet bij een particulier abonnement. 

Als het een zakelijk abonnement was, dan waren de prijzen waarschijnlijk exclusief btw. Dat weet u?


@Joep1965, ik heb alle keren een andere medewerker gesproken. Sowieso, als het klopt wat je zegt, is het vreemd als ze mondelinge afspraken op de backoffice ongunstiger corrigeren dan afgesproken en vermeld in de ontvangen contractsamenvatting. De ontvangen contractsamenvatting was de tweede keer namelijk wel correct en het definitieve contract weer ongunstiger.

 

@Nick83, klopt maar het gaat echt op een particulier abonnement. Ik sta sowieso niet zakelijke geregistreerd bij KPN, al jaren niet. In de contractsamenvatting staat ook 12 maanden, zoals telefonisch afgesproken. Daarna ontvang je een definitieve bestelbevestiging en dan staat er ineens 24 maanden en worden er hogere tarieven weergegeven. Nog even ter aanvulling: op het contract staat ook letterlijk vermeld: contract thuis.


Jij bent ondanks de warmte toch scherp @Nick83 


24 maanden particulier kan gewoon niet voor een particulier thuisabonnement. Zoiets bied KPN niet aan.


Ik sta sowieso niet zakelijke geregistreerd bij KPN, al jaren niet.

Maar heeft u wel een bedrijf?

Ziggo zet ook wel eens klanten om naar zakelijk zonder dat ze dat zelf willen heb ik onlangs ergens opgevangen…

https://tweakers.net/nieuws/209128/ziggo-zet-particuliere-abos-automatisch-om-naar-zakelijke-op-basis-van-kvk-info.html


@Nick83, ik heb geen bedrijf en dat heb ik ook nooit gehad. Op alle contractstukken sluit ik hem als particulier af en er staat ook letterlijk Contract thuis. Fijn dat je meedenkt, maar zelf ben ik pienter genoeg dat soort verschillen te zien en te begrijpen.


Dan hoop ik dat hier snel een KPN medewerker reageert en uitleg geeft over die 24 maanden.


Hallo @Jeanine.x, wat vervelend dat de verlenging van jouw abonnement zoveel pijn en moeite kost. Op dit moment is er een storing met de contracten die klanten ontvangen waarbij er dus in de communicatie staat dat er een nieuwe overeenkomst voor 24 maanden is aangegaan. . Achter de schermen is van de techniek druk bezig dit allemaal op te lossen en alles op de juiste wijze in de KPN administratie te krijgen.  

Ik vermoed dus sterk dat jij ook getroffen bent door de foutieve communicatie die ons bestelsysteem heeft gefabriceerd. Om het zeker te weten, zou je jouw profiel in willen vullen? Dan kan ik vervolgens jouw abonnement controleren. 
 


@Jeroen_dB, bedankt voor je reactie. Mijn profiel heb ik verder ingevuld zodat je het eea kunt nagaan.
Â