Skip to main content

Een wat rare kwestie:

Mijn ex-vrouw ligt een beetje dwars.

Zowel mijn mobiele abonnement als mijn vaste internetaansluiting staan nog op haar naam. Ik heb haar gevraagd om mee te werken aan een contractovername maar blijkbaar is dat nogal lastig. Zo heeft ze nu mijn XS4ALL internetaansluiting al opgezegd per half juli. Dat is nog wel te overzien, maar als ze dat ook doet met mijn telefoon ben ik straks mijn nummer kwijt. En dat wil ik absoluut niet.

Dus KPN, kunnen jullie mij hier helpen?

 

Ik denk het niet. Als zij het opzegt, dan gebeurt het gewoon. 


Hallo @Telfortwasbeter, vervelende situatie natuurlijk. Om een mobiel abonnement over te nemen is er een contractovername nodig. In jouw situatie kan ik mij zo voorstellen dat een gezamenlijk bezoek aan een KPN winkel niet voor de hand ligt. 

Dan blijft enkel de optie om het via de website te regelen. Dat is toch echt de enige optie die nog over is. Mooier kan ik het helaas niet maken.

 


Wat een toestand zeg.

Maar inderdaad, helaas heeft zij de touwtjes in handen.

Of ze gaat akkoord met contractovername van je mobiel. Dat moeten jullie dan samen regelen, dat kan je niet zonder haar. Of ze zorgt er eigenhandig voor dat je je nummer kwijt bent. Ik vrees dat hier juridisch ook niets aan te doen is.

Als je abonnement niet contractvrij is zal ze hopelijk wel akkoord gaan met contractovername. Dat is voor haar goedkoper. Anders is ze sowieso het geld kwijt van de komende maanden.

En wat je XS4ALL abonnement betreft… hoe zit het met je gebruikte e-mail adres??? Als dat daaraan gekoppeld is zal dat ook stoppen. Maar gelukkig pas 6 maanden na beëindiging van het abonnement. Dit is een wettelijke termijn opdat je diverse zaken naar een nieuw e-mail kunt overzetten terwijl je oude voor eventuele verificaties nog loopt.


Hallo @Telfortwasbeter, vervelende situatie natuurlijk. Om een mobiel abonnement over te nemen is er een contractovername nodig. In jouw situatie kan ik mij zo voorstellen dat een gezamenlijk bezoek aan een KPN winkel niet voor de hand ligt. 

Dan blijft enkel de optie om het via de website te regelen. Dat is toch echt de enige optie die nog over is. Mooier kan ik het helaas niet maken.

 

Dank voor je antwoord, Jeroen.

Ik heb haar zover gekregen dat ze het toch wilde doen, de online contractovername.

Maar dan toch even, ook “in her defense”, wat een draak van een over-engineered overnamesysteem is dat zeg!

Ik was er zelf ook al eens doorheen gelopen om te kijken of ik het niet zelf grotendeels kon regelen zodat het voor haar minder werk zou zijn.

Opgedeeld in meerdere pagina’s, en je weet niet wat er allemaal gevraagd gaat worden in de volgende pagina’s want je kan pas verder als je de huidige compleet hebt ingevuld. Even je klantnummer opzoeken in een ander tabblad, kom je terug: Sessie verlopen en dus opnieuw beginnen. Documentnummer van je ID-kaart. Pfff wat een kleine cijfertjes, even leesbril pakken. Sessie verlopen en dus opnieuw beginnen. Kopie van je ID-kaart. Ha, die voelde ik aankomen dus dat heb ik al gedaan. O wacht, bsn-nummer en pasfoto afschermen zie ik nu. Sessie verlopen en dus opnieuw beginnen.

En dan heb je iemand dus zover dat ze dat allemaal gaat doen en dan moet ze uiteindelijk een door beide partijen ondertekend document naar kpn versturen. Binnen een half uur want anders kan je weer helemaal opnieuw beginnen.

Nou op de valreep is het dan misschien gelukt. Zeker weten doe ik het niet want kpn houdt me niet passend op de hoogte. Ook zou ik ergens €0,01 moeten betalen ter verificatie. Maar dat is nog niet aan me gevraagd, dus wie weet wordt het hele proces wel weer afgekeurd.

Ik zou zeggen dat het helemaal niet nodig is om hier zo’n militaire operatie van te maken. Het kan zoveel makkelijker.

 

Nou ja, fingers crossed dan maar.


Wat een toestand zeg.

Maar inderdaad, helaas heeft zij de touwtjes in handen.

Of ze gaat akkoord met contractovername van je mobiel. Dat moeten jullie dan samen regelen, dat kan je niet zonder haar. Of ze zorgt er eigenhandig voor dat je je nummer kwijt bent. Ik vrees dat hier juridisch ook niets aan te doen is.

Als je abonnement niet contractvrij is zal ze hopelijk wel akkoord gaan met contractovername. Dat is voor haar goedkoper. Anders is ze sowieso het geld kwijt van de komende maanden.

En wat je XS4ALL abonnement betreft… hoe zit het met je gebruikte e-mail adres??? Als dat daaraan gekoppeld is zal dat ook stoppen. Maar gelukkig pas 6 maanden na beëindiging van het abonnement. Dit is een wettelijke termijn opdat je diverse zaken naar een nieuw e-mail kunt overzetten terwijl je oude voor eventuele verificaties nog loopt.

Dat emailadres heb ik nooit gebruikt, dus daar maak ik me geen zorgen om. 


***


Het is trouwens gelukt met de contractovername, al lag de afdeling ‘complexe mutaties’ van kpn ook nog een poosje dwars. Ondertussen had ik voor de zekerheid toch maar zelf een extra abonnement genomen bij kpn.

Wel is na de overname mijn databundel gehalveerd. Dat terwijl ik nu van kpn vast internet en twee mobiele abonnementen op dit adres heb staan.


Waarschijnlijk staat dat abonnement nu niet aangemeld voor de voordelen.

Meld het nummer hier aan.


Is wel aangemeld. Maar “combivoordeel - gratis dubbele data” staat er niet bij. Wel bij m’n andere nummer.


Morgen even bellen.

Het gratis nummer van kpn is 0800-0402 ( <- indien mobiel aantikken om te bellen)
Je kunt bellen van maandag t/m vrijdag van 08:00 tot 18:00 uur
en op zaterdag van 08:00 tot 17:00 uur
Zon- en feestdagen gesloten.


Reageer