Skip to main content
Vraag

Mijn abonnement moet 2 maanden langer doorlopen door fout van KPN

  • 15 July 2024
  • 19 reacties
  • 185 keer bekeken

Per 4 augustus 2023 is mijn abonnement bij KPN actief geworden.

Zij weigeren mijn abonnement te beƫindigen door een fout in hun eigen administratie.

Zij willen dit door laten lopen tot 4 oktober. Krijg geen enkele medewerking van de klantenservice.

Ook zou ik de eerste week van juli een geweldig aanbod krijgen om te blijven...u raad het al, niets meer gehoord.

Ā 

Wat voor ā€˜einde-abo datumā€™ staat er in je MijnKPN profiel @JmarijkeĀ ???

Ā 


Dat is ook naar 4 oktober gezet.

Ik heb de mail nog dat 4 augustus de monteur is geweest om de modem te plaatsen en het abonnement te activeren.


Vul s.v.p. in het privĆ©deel vanĀ je profiel je NAW-gegevens, klantnummer en laatste 3 cijfers IBAN in @JmarijkeĀ , dan komt een moderator er binnenkort op terug.

Succes.

Ā 


Hi @Jmarijke, welkom hier.Ā 

Als je abonnement daadwerkelijk op 4 augustus is gestart zou dat ook de einddatum moeten zijn, helemaal als je ook die bevestiging via e-mail hebt ontvangen.Ā 

Hoe heb je contact met ons opgenomen? Ons gebeld? Dat is namelijk het beste en snelste. Ons gratis nummer is 0800 0402. We zijn bereikbaar maandag t/m vrijdag van 08.00 tot 18.00 uur. Zaterdag van 08.00 tot 17.00 uur.

Ik hoor graag van je.Ā 


Ik heb gebeld gemaild geappt.

Zie monteursbon hieronder.

Voortgang levering & installatie
***************
Datum: 4 augustus 2023
Installatie specificaties


De bestelde producten en diensten zijn niet volledig geleverd.
Oorzaak: 12. Laswerk achteraf (Koper/Glas)
Omschrijving: Onze monteur kon de werkzaamheden niet volledig uitvoeren. Voordat wij je installatie kunnen
afmaken, moet een monteur van KPN Netwerk eerst je aansluiting herstellen.

Deze afspraak hebben wij al
ingepland. Je ontvangt binnen 1 werkdag een e-mail met daarin een link. Maak daarmee eenvoudig een
nieuwe afspraak met onze monteur, dan maakt hij deze de installatie af.
Opmerking monteur
De klant zat bij kpn/xs4all en is overgestapt naar tmobile en de monteur van hun heeft de ftu/vezel kapot
gemaakt


Gelukkig na plaatsen nt wel verbinding maar de vezel hangt helemaal losĀ 
Netwerk nl aangestuurd met ticketnummer sir202308042793
Klant word gebeld voor een afspraakĀ 
Modem geplaatst in de meterkastĀ 
Atv in de woonkamer draadloos geĆÆnstalleerd, klant wel kabel geadviseerd maar kijkt het zo aanĀ 
Atv in de slaapkamer sluit de klant zelf aanĀ 
Wifi check gedaanĀ 
Alleen op 1 kamer is het wat minder qua bereik maar de klant vind het goed zo
Alles werkt verder naar behorenĀ 
Hierna hoeft er geen monteur meer langs!
Grondkabel werkzaamheden
Ticketnummer: sir202308042793
Wifiwachtwoord wijzigen
Onze monteur heeft mogelijk je wifiwachtwoord gebruikt bij de werkzaamheden aan je wifinetwerk. We
adviseren je om je wachtwoord te wijzigen via kpn.com/wifiwachtwoordwijzigen. Dit kan alleen als je thuis bent
en een werkende internetverbinding hebt.
Voorwaarden
Op deze overeenkomst zijn de Algemene Voorwaarden voor vaste en mobiele telecommunicatiediensten van
toepassing.Ā 

Ā 

Admin: privƩgegevens verwijderd


Ja en daar is hij goed en fout gegaan. De monteur heeft perfect zijn werk gedaan, je verbinding tijdelijk hersteld en gezorgd dat alles werkt. Maar administratief heeft hij hem defect gemeld om te zorgen dat KPNNetwerk langs zou komen om de Fibre Termination Unit te herstellen. Pas wanneer je aansluiting administratief werkt gaat het abonnement in, dus nadat kpnnetwerk de herstelwerkzaamheden heeft afgerond en dit aan ons heeft laten weten.

Ā 

U houdt goed uw administratie bij zo te zien, kunt u eens kijken naar de 1e factuur? Vanaf wanneer bent u begonnen met betalen.


Ā 


Inderdaad een goeie vanaf wanneer bent u begonnen met betalen. Das even leidend hierin


Op 5 oktober kreeg ik mail dat ik aangesloten was op het glasvezel.

Dat heb ik al vanaf 2004!!!

Is niet mijn administratie die zo slecht is. Ik ga het melden bij de autoriteit. Jammer dat het zo gaat en niet toegegeven wordt dat KPNĀ  in deze gewoon fout zit. Nog steeds niet besloten om weg te gaan maar dit helpt niet bij een positieve beslissing.

Ā 


Zo typisch dat ik niets meer hoor.

Voor de prijs van meer dan ā‚¬60 zou je meer service verwachten. Dit is zeker door de monopolie die hier in Nederland is. Ik heb dit nu gemeld bij de autoriteit.


Maarā€¦. je wilt er nu na 1 jaar alweer vanaf? Bevalt het aanbod niet bij kpn?

Op 5 oktober kreeg ik mail dat ik aangesloten was op het glasvezel.

Dan klopt de ā€œeinddatumā€ 4Ā oktober derhalve wel. Maar goed, Glille geeft het al aan: leidend is wanneer je bent gaan betalen. Dat is dus per begin oktober en loopt het dus ook MINIMAAL tot die datum. Hier zie ik administratief niets verkeerds aan. Je geeft zelf ook al 5 oktober al start betalingen aan. Oftelwel bevestiging van aansluiting. Ook al werkte het eerder is diĆ© datum dus leidend.

Verder zie ik het probleem niet bij 2 maanden later overstappen naar een andere provider. En als je tĆ³ch blijft zie ik het punt eigenlijk helemaal niet.


Hi Jmarijke, ik heb ook meegekeken.Ā 

Je hebt inderdaad al een tijd glasvezel gehad, dit via XS4ALL. Dit heb je destijds opgezegd en later opnieuw via KPN aangevraagd. Omdat het technisch nog niet gereed was is dit op 6 oktober ingegaan, voor die tijd heb je ook niets hoeven betalen. Of ik moet het verkeerd zien, dan hoor ik dat ook graag.Ā 


Ik heb geen aanbod gehad en ga sowieso weg. Voor ā‚¬63 100MB is veel te duur.

Ik zat eerst bij Telfort glasvezel was perfect toen naar XS4ALL glasvezel was fantastisch ook geweldige klantenserviceteam maar sinds het allemaal KPN is geworden voornamelijk technisch niet beter en het is er niet vooruit gegaan. Idd even bij Tmobile maar dat was miet goed hier in de hele straat.


Ik heb geen aanbod gehad en ga sowieso weg. Voor ā‚¬63 100MB is veel te duur.

Heeft u om een aanbod gevraagd dan?

63 euro zal vast niet voor alleen internet zijn. Daar zit tv bij?


Ik zou 1e week juli gebeld worden.Ā 


Ik zou 1e week juli gebeld worden.Ā 

Wat heeft u voor die 63 euro ?


100mb internet en basis tv met 2 kastjes.


100mb internet en basis tv met 2 kastjes.

Bij welke provider vind u dat goedkoper? (afgezien van de welkomskorting)


Nou veel goedkoper en uitgebreider.

Ik heb deze week opgezegd ivm de datum 4 oktober 14 maanden na aansluiting omdat KPN mij niet wilde laten gaan en het gedonder met fout settupbox begint al.

Voor ā‚¬63 voor 100MB zonder extra's lijkt iedere provider beter.Ā 

Ā 


Reageer