Skip to main content

Mijn contract is beëindig, waarom krijg ik dan nog steeds facturen?

Heb gebeld met KPN. Daar zeiden ze dat ik mijn abonnement kon opzeggen met 1 maand opzegtermijn. Maar heb helemaal geen contract meer wat zeg ik dan op. 

Vervolgens krijg ik een bevestiging over de mail met een telefoonnummer erin dat ik heb opgezegd. 

 

Moet ik nu wachten totdat er aanmaningen en deurwaarder komen en dan hun mail met bevestiging van de einddatum van het contract laten zien, of is hier een snellere weg voor?

Per wanneer is het abonnement beëindigd @Jan Van de Wijngaard ?


 

Admin: gegevens verwijderd i.v.m. privacy 
 


En wanneer heeft u de laatste factuur gekregen? 


@Joep1965  zie hierboven   14 juni 2024

 


@Joep1965 vandaag via mail aankondiging nieuwe incasso

 


@Joep1965 Ik heb wel inmiddels incasso's geblokkeerd en vorige teruggehaald

 


Hier kunt u er vanalles over lezen.  Het lijkt gewoon goed te gaan. Storneren is niet verstandig want eventuele kosten zijn voor u. Volgens de voorwaarden heeft kpn twee maanden de tijd om de slotnota te maken. 


Als je abo eindigt op 14 juni 2024, krijg je in juni en/of juli nog een keer een eindafrekening omdat je de vaste koste vooruit betaalt en de variabele kosten achteraf @Jan Van de Wijngaard , zie onderstaande link voor nadere uitleg:

Het teveel of te weinig betaalde wordt met de slotfactuur verrekend.

 


Je contract loopt tot 14 Juni 2024 en wordt daarna standaard omgezet naar een maandelijks opzegbaar abonnement. Zolang als je niet opzegt wordt je abonnement automatisch met 1 maand verlengd.


Dat is inderdaad een goeie opmerking @Speedmaster . De vraag is inderdaad of je echt opgezegd hebt @Jan Van de Wijngaard 


Ik heb opgezegd. Is bevestigd door KPN. Ben overgestapt naar andere provider. Heb nu nog steeds hetzelfde telefoonnummer als 10 jaar geleden. @Speedmaster @Joep1965 

De rekening staat op een ander nummer dat niet bij mij bekend was. Heb ook geen bericht daar over gehad.


Ik heb opgezegd. Is bevestigd door KPN. Ben overgestapt naar andere provider. Heb nu nog steeds hetzelfde telefoonnummer als 10 jaar geleden. @Speedmaster @Joep1965 

De rekening staat op een ander nummer dat niet bij mij bekend was. Heb ook geen bericht daar over gehad.

Als ik dit zo lees, dan bekruipt mij het idee dat u jarenlang voor een 2de mobiel abonnement heeft zitten betalen.

Het eerste heeft u opgezegd en daarmee bent u over gestapt naar een andere provider. 

Het andere abonnement loopt gewoon door. En daar komt u nu pas achter dat da überhaupt bestaat?


Hallo @Jan Van de Wijngaard, welkom hier!. Je wilt graag weten waarom je nog facturen krijgt.

 

In het algemeen staat alle info over facturen na een opzegging hier vermeldt:

Als je abo eindigt op 14 juni 2024, krijg je in juni en/of juli nog een keer een eindafrekening omdat je de vaste koste vooruit betaalt en de variabele kosten achteraf @Jan Van de Wijngaard , zie onderstaande link voor nadere uitleg:

Het teveel of te weinig betaalde wordt met de slotfactuur verrekend.

 

 

Daarnaast vraag je ook hoe het zit met je contract als de einde contractdatum al geweest is:

Heb gebeld met KPN. Daar zeiden ze dat ik mijn abonnement kon opzeggen met 1 maand opzegtermijn. Maar heb helemaal geen contract meer wat zeg ik dan op. 

Het antwoord daarop is dit:

Je contract loopt tot 14 Juni 2024 en wordt daarna standaard omgezet naar een maandelijks opzegbaar abonnement. Zolang als je niet opzegt wordt je abonnement automatisch met 1 maand verlengd.

Voor alle contracten bij ons geldt dat het nooit automatisch wordt beëindigd. Na afloop van je een- of tweejarige contract wordt je abonnement een doorlopend contract. Het kan dan te allen tijde opgezegd worden, met één maand opzegtermijn. Dit staat ook vermeld in de algemene voorwaarden. 

 

 

Jij bent overgegaan naar een andere provider, met nummerbehoud. Dit vraag je dan aan bij de andere provider. Die zal dan per de eerst mogelijke datum je nummer overnemen, waarbij in principe dan ook het abonnement bij ons wordt opgezegd. 

Als je al buiten contract bent (of minder dan 1 maand voor je einde contractdatum) is die overname datum over het algemeen dan 1 maand in de toekomst; om rekening te houden met de maand opzegtermijn. Heb je nog meer dan een maand te gaan binnen je contract, dan wordt in principe einde contractsdatum gekozen voor de overname. Je kunt dit, bij het bestellen aanpassen. Maar als je dan kiest voor een datum binnen je contract, of binnen de maand opzegtermijn, dan wordt over het algemeen een afkoopsom voor de resterende termijn in rekening gebracht.

Wat ook kan gebeuren is dat het abonnement bij ons niet wordt opgezegd, en dat alleen het nummer overgenomen wordt. In dat geval krijg je bij ons een nieuw nummer en loopt je abonnement gewoon door. En met wat jij beschrijft klinkt het alsof dit is gebeurd. In dat geval zal je zelf actief bij ons een opzegging moeten doorgeven. Deze zal dan, met maand opzegtermijn, uitgevoerd worden. 

Opzeggen kan via 0800-0402 (gratis), en dat is ook de beste plek om verder inhoudelijke antwoorden te krijgen over wat er gebeurd is in jouw geval.


Dat snap ik, ik heb eerst een mail ontvangen van Odido dat mijn nummerbehoud is goedgekeurd en daarna kreeg ik een mail van KPN dat mijn contract is opgezegd. Zodra mijn contract is opgezegd heb ik dus niets meer met KPN te maken. 


Net contact gehad met Odido. Het abonnement is 18-6-2024 opgezegd.


In het automatisch systeem was het een per directe nummerbehoud met opzegging. Het is dus bij Kpn niet goed verwerkt.


 

Hallo @Jan Van de Wijngaard, welkom hier!. Je wilt graag weten waarom je nog facturen krijgt.

 

In het algemeen staat alle info over facturen na een opzegging hier vermeldt:

Als je abo eindigt op 14 juni 2024, krijg je in juni en/of juli nog een keer een eindafrekening omdat je de vaste koste vooruit betaalt en de variabele kosten achteraf @Jan Van de Wijngaard , zie onderstaande link voor nadere uitleg:

Het teveel of te weinig betaalde wordt met de slotfactuur verrekend.

 

 

Daarnaast vraag je ook hoe het zit met je contract als de einde contractdatum al geweest is:

Heb gebeld met KPN. Daar zeiden ze dat ik mijn abonnement kon opzeggen met 1 maand opzegtermijn. Maar heb helemaal geen contract meer wat zeg ik dan op. 

Het antwoord daarop is dit:

Je contract loopt tot 14 Juni 2024 en wordt daarna standaard omgezet naar een maandelijks opzegbaar abonnement. Zolang als je niet opzegt wordt je abonnement automatisch met 1 maand verlengd.

Voor alle contracten bij ons geldt dat het nooit automatisch wordt beëindigd. Na afloop van je een- of tweejarige contract wordt je abonnement een doorlopend contract. Het kan dan te allen tijde opgezegd worden, met één maand opzegtermijn. Dit staat ook vermeld in de algemene voorwaarden. 

 

 

Jij bent overgegaan naar een andere provider, met nummerbehoud. Dit vraag je dan aan bij de andere provider. Die zal dan per de eerst mogelijke datum je nummer overnemen, waarbij in principe dan ook het abonnement bij ons wordt opgezegd. 

Als je al buiten contract bent (of minder dan 1 maand voor je einde contractdatum) is die overname datum over het algemeen dan 1 maand in de toekomst; om rekening te houden met de maand opzegtermijn. Heb je nog meer dan een maand te gaan binnen je contract, dan wordt in principe einde contractsdatum gekozen voor de overname. Je kunt dit, bij het bestellen aanpassen. Maar als je dan kiest voor een datum binnen je contract, of binnen de maand opzegtermijn, dan wordt over het algemeen een afkoopsom voor de resterende termijn in rekening gebracht.

Wat ook kan gebeuren is dat het abonnement bij ons niet wordt opgezegd, en dat alleen het nummer overgenomen wordt. In dat geval krijg je bij ons een nieuw nummer en loopt je abonnement gewoon door. En met wat jij beschrijft klinkt het alsof dit is gebeurd. In dat geval zal je zelf actief bij ons een opzegging moeten doorgeven. Deze zal dan, met maand opzegtermijn, uitgevoerd worden. 

Opzeggen kan via 0800-0402 (gratis), en dat is ook de beste plek om verder inhoudelijke antwoorden te krijgen over wat er gebeurd is in jouw geval.

 

 

In het automatisch systeem was het een per directe nummerbehoud met opzegging. Het is dus bij Kpn niet goed verwerkt.

Dank voor die toevoeging, @Jan Van de Wijngaard. Dan klinkt het inderdaad alsof het aan onze kant niet helemaal goed is gegaan. Betekent dat je hiervoor bij de opzegafdeling moet zijn die de opzegging alsnog voor je kan uitvoeren, en de facturen kan corrigeren teruggaand naar wat de opzegdatum had moeten zijn. Hiervoor moet ik je echter wel weer doorverwijzen naar 0800-0402 (gratis), want een opzegging kan niet via hier verwerkt worden.

Wel blijft het eerder gegeven advies om niet te storneren van kracht, want dat maakt het proces vaak lastiger met herinneringen e.d. Teveel betaalde kosten krijg je dan terug. 


Reageer