Skip to main content

Ik hoop echt dat de glasvezelaansluiting van KPN beter werkt dan hun administratie. Wat een puinhoop is de ADMINISTRATIE en systemen bij KPN.

Dus:

  • Ik bestel een glasvezelaansluiting voor KPN voor thuis via de WEBSITE. De website ziet er anno 2023 uit, dat kun je van de rest niet zeggen 😉. So far so good.
  • Meteen krijg ik een mail zonder contractdetails, met de melding dat ik wat hoor binnen 1 dag.  Leeft KPN nog in de tijd van PTT Telecom? Anno 2023 is de verwachting binnen 5 minuten, en als dat echt niet gaat dan met zo’n mailtje en dan niet langer dan zeg 2-3 uur.  
  • Vervolgens hoor ik niks, dus ik bel vandaag: “Nee ik zie ook geen lopende bestelling, maar er zijn problemen met de systemen U bent al de 3de/4de in een paar dagen, maar ik ga U de bestelling opnieuw noteren”. Moet ik het niet invoeren opnieuw via de website? “Nee dat gaat niet helpen. We doen het wel telefonisch!”
  • Nadat heel de bestelling is opgenomen: “Nu stuur ik U een SMS op dit nummer met code, kunt U mij die code geven ter bevestiging?” Ik ontvang helemaal geen SMS en nu uren later  ook nog niet. Laat maar zitten, ik bel later wel terug en beeindig gefrustreerd het gesprek.
  • 2 minuten later vind vind ik in mijn mail een contract n.a.v. telefoongesprek (nu kan het wel binnen een paar minuten). Nu is schijnbaar de SMS code niet nodig. Administratieve processen is dus 1 puinhoop. Alles voor een nieuwe klant, de ‘beveiliging’ is nu ineens niet meer nodig. Datgene wat in de email staat wat besproken is klopt dus dat is mooi.
  • Omdat ons gesprek nog niet klaar was, bel ik terug om het combinatievoordeel telefoonnummer door te geven. “U ontvangt binnen 2 uur een email ter bevestiging”. Ik ontvang helemaal niks. 
  • Ruim 25 uur na de bestelling op de site ontvang ik een email “bedankt voor uw bestelling” van de website bestelling. Nu lopen er dus 2 aanvragen. Hoezo? Dit kom die persoon net aan de telefoon dan toch ook zien. Wat een puinhoop is dit. 
  • Dus ik bel weer: “Ja 2 bestellingen dat kan niet dan wordt er een geannuleerd”. Ow en kan ik ook het combinatievoordeel nummer doorgeven nummer 06-X. “Dat nummer is niet bij ons bekend!!!” Huh dit is toch echt een KPN nummer in hetzelfde huishouden. “Ow ja het is geen nieuw nummer maar een bestaand nummer”. Ja duh!!!

Ik geloof best dat individuele klantenservice medewerkers hun uiterste best doen, maar het ziet er naar uit dat de administratieve systemen een grote puinhoop is.

 

@joskekpn vul je forumprofiel aan met je adres je naam en je klantnummer dan ziet een moderator wie je bent zodra je topic aan de beurt is 


Hi @joskeinternet! Ai, dat liep inderdaad niet helemaal soepel. 😅 In de meeste gevallen gaat het goed, maar soms duidelijk niet. 

Ik zie op je adresgegevens geen dubbel abonnement staan, dus dat lijkt inmiddels rechtgezet te zijn. Heb je ook een bevestiging van één annulering ontvangen? Zo niet, bel dan doordeweeks tussen 8:00 - 18:00 en op zaterdagen tussen 8:00 - 17:00 met ons via 0800-0402 en spreek in dat je op wilt zeggen. Dan kan de afdeling opzeggingen kijken of er toch nog één onder water in het systeem staat. 

Ik zie ook dat mijn collega die de bestelling voor je had geplaatst nog wat vervolgstappen aan je door wilde geven, maar dat het gesprek ineens beëindigd was. Mijn collega heeft nog 2 terugbelpogingen gedaan, maar kreeg je helaas niet te pakken. Fijn dat de bestelling dan toch goed geplaatst is, ondanks dat de SMS verificatie niet leek te lukken. 

Hopelijk heb je nu snel je diensten en kun je zorgeloos van je diensten genieten. Mocht je in de toekomst nog ergens vragen over hebben, maak gerust een nieuw topic aan!