Skip to main content

Mijn ervaring met KPN,

Ik kreeg een zeer goede fijne en meedenkende verkoper aan mijn deur met een leuke aanbieding van de KPN om glasvezel te nemen.

Het was goedkoper en met gemak door een ieder aan te sluiten.

Ik denk ik doe het,

 

Na een aantal dagen pakket in huis ontvangen en aan de slag gegaan. Helaas was mijn glasvezel voorbereiding in mijn meterkast niet goed genoeg om zelf met het installatiepakket aan de gang te gaan. (Voor zover niet de KPN zijn schuld).

Helaas begint hier voor mij de ellende en irritatie.

Ik bij het niet kunnen volbrengen van de installatie met de kpn gebeld, helaas kwamen we er over de telefoon ook niet uit en de medewerker heeft meteen voor mij een monteur ingepland. Helaas werk ik gewoon 40U maar de afspraak kon op woensdag tussen 1500/1700 wat het voor mij niet zoveel vakantie uren zou kosten.

Helaas de monteur kwam niet, ik gebeld met de klantenservice. Die wist mij te vertellen dat de monteur helemaal niet was ingepland en dat er een nieuwe afspraak moest worden gemaakt en dat was dan op de maandag tussen 1000/1200, want de kpn doet niets in de avond.

Ik was het daar niet helemaal mee eens en wilde een soort van compensatie voor deze fouten en het feit dat ik wederom vakantie uren moest gaan opnemen om de monteur te ontvangen.

 

Een compensatie zat er niet in ( al was het maar 10eu korting op de 1e maandfactuur). Ik kon een nieuwe afspraak accepteren of niets.

Uiteindelijk heb ik gekozen voor niets.

Ik vind fouten worden gemaakt dat is helemaal niet erg, we maken allemaal fouten. Het gaat mij erom hoe ga je om met de fouten en hoe compenseer je die. Ik als (nieuwe) klant verwacht een betere inleving in een klant zeker ook als dit een nieuwe klant betreft, uiteindelijk ga ik voor 2 jaar met jullie in zee.

KPN doe iets aan je klantenservice en leef je is wat meer in in je klanten zo ook de nieuwe.

 

Helaas aanmij geen nieuwe klant op dit moment maar iemand met een (zeer) slechte ervaring en misschien moet ik wel blij zijn dat het zo is gebeurt en ik niet 2jaar vast zit aan een bedrijf wat vind dat klanten zo maar de fouten van het bedrijf moeten accepteren.


veel ondernemers succes de komende jaren, en aan nieuwe klanten die dit lezen **niet alle bedrijven zijn perfect maar zoek naar die bedrijven die er op zijn minst naat streven**

 

 

Mvg

 

Menno

Tsja @Menno Lampen het verdient inderdaad geen schoonheidsprijs. Helaas gaat er bij de klantenservice regelmatig wat mis. Dat is niet iets wat voor kpn geldt maar voor alle (telecom) bedrijven.  En dat zou moeten veranderen. Maar ook wij klanten moeten veranderen!! Wij klanten moeten ook meer rekening houden met het feit dat bedrijven geen mensen, in dit geval monteurs, kunnen vinden. Een 24 uurs service is nauwelijks meer mogelijk. Er zal ook bij klanten enige mate van flexibiliteit en begrip moeten komen.  Uiteraard gaat een moderater hier ook op reageren. 


Beste Joep1965,

 

Ik ben het grotendeels met je eens natuurlijk gebeurt dit bij meerdere bedrijven en ook zeker bij telecom bedrijven.

 

IK beoordeel hier de kpn niet op de fout(en) maar op de wijze waarop ze de klant NIET tegemoet komen met wat dan ook om tot een oplossing te komen.


PS ik heb dit ook wel eens eerder gehad met andere providers en daar ben ik er altijd mee uit gekomen nadat er iets fout is gegaan.


Beste @Menno Lampen, welkom! Wat jammer om dit te lezen! Ik snap helemaal wat je bedoelt. Het klopt overigens dat we geen compensatie voor gemiste tijd aanbieden, ook al kan ik me zeker voorstellen dat je dit graag gezien had. Ik neem je feedback intern mee. Dank hiervoor!