Skip to main content

Ik krijg een bericht van mijn ex- dat ze op mijn naam/adres een abonnement heeft afgesloten(zonder mijn toestemming) en dat de rekening naar haar gaat. Kan dat zomaar zonder mijn toestemming?? Ik vind dit echt niet kunnen. Stel dat ze stopt met betalen dan ben ik verantwoordelijk. Graag een reactie!

Hangt er natuurlijk vanaf hoe de aanvraag is ingediend. Is het abonnement online via internet afgesloten? Want ja dan kun je natuurlijk iedereen hun naam invullen.

Of is het telefonisch geregeld? Was het dan al bekend dat er een scheiding was? Wonen jullie nog beide op hetzelfde adres? Dan kan een medewerker misschien niet helemaal op de juiste wijze de compliance hebben afgehandeld. Of betrof het het aanvragen van een geheel nieuw abonnement? Dan zijn er wat grotere fouten gemaakt,…

Als het een (v)echtscheiding is. Misschien is er een mogelijkheid dat als jij klant bent bij Kpn je een niet bekend wachtwoord laat instellen. En dat medewerkers jou gegevens pas mogen raadplegen wanneer er wordt gevraagd naar dit wachtwoord? Dan kan jou ex parter nooit onder jouw gegevens telefonisch meer iets regelen.

Anderzijds als jou ex partner een mannelijk persoon heeft laten bellen. Dan wordt het aan de telefonie ook behoorlijk lastig om te beoordelen wie je nu werkelijk aan de lijn hebt. 


Ja, het kan dus schijnbaar zonder jou toestemmimg, maar wees niet bang, zij betaald de rekening en als ze stopt met betalen kun jij het makkelijk aantonen dat het buiten jou om is aangevraagd en nniet door jou betaald word, en on-line moet KPN ook de gegevens checken.

Maar zou er zelf aangifte van doen, het is een vorm van ID diefstal, maar zou als het geen vecht scheiding was eerst van.overtuigen om contract overname te doen, iets makkelijker weg.


Hoi @PeterJoris . Dit zou ik onderling met haar proberen op te lossen.

Als zij alle gegevens van jou kent en wij denken dat jij de abonnementhouder bent, kan dat voor vervelende situaties zorgen.