Skip to main content

Heb een mail van KPN ontvangen dat zij met KPN homepages stoppen,

 

Moest even nadenken maar heb in het verleden een homepage gemaakt,

Nooit iets meegedaan. Dus wa mij betreft stoppen.

In die zelfde mail wordt geschreven dat wanneer je de homepage wel wilt behouden dan de boel verplaatsen naar een andere aanbieder voor webhosting.

Tot mijn schrik werd er 275,= afgeboekt van mijn rekening.

na enig peurwerk kwam ik er achter dat het Your Hosting uit Zwolle was.

Zij vertelden dat ik over gegaan was van KPN naar hun.

Zonder mij er van in kennis te stellen is dit gebeurd.

Ook zelfs met een automatische afschrijving.

Kan dit o maar.

Dit gebeurt niet bij homepages van particuliere abonnementen. Dus heeft u zakelijk nog iets lopen? 


Alleen particulier


Op de factuur van Yourhosting staat als het goed is ook een domeinnaam. Herkent u die? Of welke andere omschrijving van de leverde dienst staat er op de factuur? 


meijernet.net


meijernet.net

Is dat uw site?


Ja

 

was een site over hulp en bemiddeling paarden


@Roto

Een homepage is wat anders dan een domeinnnaam, en voor zover ik weet is KPN al tijden geen domeinregistrar meer, en al helemaal niet voor particulieren. Dus dit moet al heel lang spelen.

KPN heeft wel aangegeven dat ze stoppen met homepages, maar dat gaat over site met zo een URL: http://home.kpn.nl/gebruikersnaam.  Jij hebt het over een eigen domeinnaam. En KPN of YourHosting zal nooit zomaar een domein aanmaken voor een klant. KPN heeft ook laten weten dat de websites ook verwijderd zouden worden. Dus er speelt blijkbaar veel meer dan je denkt.

Welke omschrijving staat er op de factuur?

Ik heb even verder gegraven in de WHOIS, en ik zie deze datum staan als laatste update van de domeingegevens: Updated Date: 2022-11-28T08:24:03

Ik kan niet zeggen wat er vorig jaar november veranderd is, maar het kan zijn dat de site toen verhuisd is.


Ja

 

was een site over hulp en bemiddeling paarden

Dan had u vroeger bij KPN iets van "Eigen site & Mail" ofzo. Dat heeft KPN al een heel poosje geleden afgestoten. Zie dit artikel van februari 2022:

https://tweakers.net/nieuws/193276/yourhosting-neemt-klanten-van-kpn-eigen-site-en-mail-over.html

Waar u nu een mail over ontvangen heeft ging over homepages. Dat was een min of meer "gratis" dienst. Waarbij een domeinnaam niet mogelijk was.


Yourhosting zijn natuurlijk ook een beetje oplichters. Want die hebben alle klanten die ze van KPN overgenomen hebben een standaard pakket gegeven. En daar hangt een pittig prijsje aan. 

Voor veruit de meeste klanten had het goedkoopste pakket ook voldoende geweest. Maar ja... klanten moesten dat dan dus zelf meteen wijzigen. Klanten die dat niet gedaan hebben ontvangen nu een stevige factuur.


Ja

 

was een site over hulp en bemiddeling paarden

Dan had u vroeger bij KPN iets van "Eigen site & Mail" ofzo. Dat heeft KPN al een heel poosje geleden afgestoten. Zie dit artikel van februari 2022:

https://tweakers.net/nieuws/193276/yourhosting-neemt-klanten-van-kpn-eigen-site-en-mail-over.html

Waar u nu een mail over ontvangen heeft ging over homepages. Dat was een min of meer "gratis" dienst. Waarbij een domeinnaam niet mogelijk was.

Verhelderend voor @Roto , hoop ik.
Er staat bij:

Zodra de diensten zijn overgezet, vallen de klanten onder de voorwaarden van Yourhosting. Omdat het gaat om een eenzijdige contractwijziging, kunnen KPN-klanten tot 16 maart kosteloos de dienst opzeggen. Dat kan via de Zelfservice Cloud van KPN.

Dus blijkbaar heeft Roto ergens een mailing of brief gemist. Opsich ben ik wel benieuwd naar de beschrijving op de factuur.


Dan ben ik niet oplettend geweest.

 

dank u voor de moeite en het uitzoeken.

 

ga verder met yourhosting


Persoonlijk zou ik aanraden om een goedkopere hosting te zoeken, vooral als ik zie dat je een hele simpele site hebt. 

Als je site straks verlengd wordt, zit je er weer een jaar aan vast. Nu kan je mogelijk nog verhuizen.


Bedankt voor de tip 

 

wil hem helemaal kwijt 

 

doe er al jaren niets mee

 

groeten


Dan zeg je hem toch op?  Webhosting en de domeinnaam. Onthoud wel dat als een domeinnaam opgezegd wordt, dat anderen hem later kunnen registreren, en dat ze mails kunnen ontvangen. 

Maar in het algemeen kost een domeinnaam minder dan de hosting.