Skip to main content

Hallo

 

Ik wil even klagen over de verhoging die vanaf juli berekend gaat worden. Ik ben al jaren klant en was destijds in de 40 euro kwijt voor mijn tv 2 boxen internet en telefoon. Heden heb ik slechts nog 1 box geen telefonie meer en enkel tv en betaal ik reeds 68 euro en dit wilt u dan onder het  mom van inflatie nog eens met 4 euro verhogen? Ik heb dan dus 100 mb internet en tv voor zowat 80 euro in de maand? voelt u zich wel helemaal lekker daar? Met u leuzen krijg meer voor minder etc. wellicht was het eerlijker om te zeggen betaal meer voor minder? Ik vind dat u als grote partij uw markt macht misbruikt en dit begint mij steeds meer tegen te staan. Uw bedrijf maakt 767 miljoen euro winst is het niet een keer genoeg? Als vaste klant zou men eerder wat korting verwachten ipv enkel prijsstijgingen. Ik ga mij orienteren op alternatieven ik ga dit niet betalen.

 

Vr Gr Michel Willemsen

Uw verontwaardiging is niet helemaal terecht.  Waarschijnlijk heeft u nog een oud abonnement.  Bel met de klantenservice 0800-0402 en wellicht is er een aanpassing mogelijk waardoor u wat goedkoper uit bent.


Mijn verontwaardiging zit hem in het feit dat ik dus steeds minder krijg en er steeds meer voor moet betalen. Wellicht heeft u gelijk en heb ik een oud abonnement, dank voor de suggestie, zal hier zeker contact over opnemen. Persoonlijk had ik het gewaardeerd wanneer ik vanuit KPN op de hoogte was gebracht dat ik een oud abonnement heb en dat er wellicht alternatieven zijn. Bij vorige prijsstijgingen heb ik deze ook niet ontvangen en heb ik contact gehad waarbij de medewerker mij deze optie ook niet aanbood en ik vervolgens besloot om eerst telefonie en later een tv box uit het pakket te halen.

Daarbij kan ik een pakket met tv internet dat gelijkwaardig is afsluiten voor 50 euro per maand en dan ook nog eens de eerste acht maanden een korting van 20 euro krijgen. Dus vind ik de prijs voor enkel internet en tv erg hoog worden.

wellicht is het mogelijk om een korting te bedingen zoals u voorlegt, ga dit zeker proberen maar vind het dus jammer dat het zo moet.


Uw bedrijf maakt 767 miljoen euro winst is het niet een keer genoeg? Als vaste klant zou men eerder wat korting verwachten ipv enkel prijsstijgingen. Ik ga mij orienteren op alternatieven ik ga dit niet betalen.

Met de winst heeft een consument niet heel veel te maken, ieder commercieel bedrijf maakt winst dus ongeacht de provider die u kiest zult u geconfronteerd worden met oplopende prijzen.

Daar u al ruim € 80,00 betaalt voor 100Mbit wordt het zoals @Joep1965 eigenlijk al zegt, misschien wel tijd om uw abonnement eens onder de loep te nemen. Een abonnement met 100Mbit + TV kost vandaag de dag € 55,00 exclusief eventuele kortingen en extra pakketten. Soms loont het zelfs om eens een telefoontje naar 0800-0402 te plegen en te vragen naar afdeling klantenbehoud alwaar ze soms een abonnement kunnen verlengen met een korting.

Zelfs met inflatiecorrectie zou het 100Mbit + TV pakket nu ~ € 58,52 zijn wat nog altijd een stuk minder is dan die € 80,00.

Maar zoals gezegd, vrijwel alle providers doen hieraan, zoals ook te lezen is in dit topic:

 

Overigens nemen providers al geruime tijd (jaren) vrijwel geen contact meer op met klanten, logisch… slapende klanten (zoals het wordt genoemd) leveren meer op dan klanten die zelf hun verantwoordelijkheid nemen en hun kosten met enige regelmaat onder de loep nemen.

 

Tip; Kijk (het liefst) ieder jaar of je abonnement nog voldoet of stel deze bij. Zelfs zonder korting kan verlengen vaak nog lonen.


Hallo @Mwillemsen ik ben voor hetzelfde pakket €55 per maand kwijt, dus je hebt nog een (zeer) oud abo denk ik, even aan laten passen.

Succes.

 

 


Heden heb ik slechts nog 1 box geen telefonie meer en enkel tv en betaal ik reeds 68 euro en dit wilt u dan onder het  mom van inflatie nog eens met 4 euro verhogen? Ik heb dan dus 100 mb internet en tv voor zowat 80 euro in de maand.

Mogelijk is je rekenmachine ook van slag. 68 + 4 ?

Met het huidige abonnement (propositie 2023) heb je

100 Mbps 42,50 + 1 tv 12,50 voor € 55,00.

Pas vanaf volgend jaar komt daar dan de dan geldende inflatiecorrectie overheen. 


Mijn verontwaardiging zit hem in het feit dat ik dus steeds minder krijg en er steeds meer voor moet betalen. Wellicht heeft u gelijk en heb ik een oud abonnement, dank voor de suggestie, zal hier zeker contact over opnemen. Persoonlijk had ik het gewaardeerd wanneer ik vanuit KPN op de hoogte was gebracht dat ik een oud abonnement heb en dat er wellicht alternatieven zijn. Bij vorige prijsstijgingen heb ik deze ook niet ontvangen en heb ik contact gehad waarbij de medewerker mij deze optie ook niet aanbood en ik vervolgens besloot om eerst telefonie en later een tv box uit het pakket te halen.

Daarbij kan ik een pakket met tv internet dat gelijkwaardig is afsluiten voor 50 euro per maand en dan ook nog eens de eerste acht maanden een korting van 20 euro krijgen. Dus vind ik de prijs voor enkel internet en tv erg hoog worden.

wellicht is het mogelijk om een korting te bedingen zoals u voorlegt, ga dit zeker proberen maar vind het dus jammer dat het zo moet.

Hallo @Mwillemsen ,

Ik snap je verontwaardiging, maar het blijkt alleen goedkoper te kunnen door zelf in actie te komen. 
 

Zo heb ik vanochtend zelf ook gebeld met 0800-0402. Hierdoor ga ik per morgen over op KPN TV+ en ga daardoor 42,50 betalen voor internet (100 Mbit/s) en 12,50 voor de (eerste) TV-ontvanger. En inderdaad met een leuke korting gedurende een aantal maanden. Je gaat wel een nieuw jaarcontract aan, maar je ontloopt de inflatiecorrectie per 1 juli 2023. 
 

Ik vind het ook vreemd dat dit kennelijk alleen maar lukt door zelf te bellen. In de 30 jaar hiervoor had ik zoiets nooit gedaan, maar kennelijk is dit de manier om weer een redelijke prijs te betalen voor internet en TV.