Skip to main content

In een bevestigingsmail 'bedankt voor uw bestelling’ staat zwart op wit dat mijn abonnement op 28 juli 2022 ingaat.

Vandaag (6 juli 2022) is een afspraak gemaakt dat een KPN monteur werkzaamheden bij mij gaat verrichten, welke werkzaamheden stond er niet bij.

Bleek achteraf het installeren van internet te zijn. Ik gaf aan dat mijn abonnement  pas op 28 juli in mijn nieuwe woning (waar ik 1 augustus naar verhuis) in moet gaat zoals was afgesproken in de mail en vroeg de monteur wanneer er dan gefactureerd gaat worden. Wist hij niet, ik moest de klantenservice daarover maar bellen.

Heb dat gedaan en kreeg een medewerker aan de lijn en heb haar de situatie uitgelegd en opgemerkt dat ik niet wil betalen over de periode 6 juli t/m 27 juli.  De medewerker  heeft wat nagetrokken en kwam met de mededeling dat ik per 6 juli ga betalen.

Kijk dat kan natuurlijk niet. KPN maakt een fout en wentelt dat af op een nieuwe klant. 

Ik gaf aan dat de door KPN gemaakte fout moet worden opgelost. Weer sparde de medewerker met  KPN collega's waarna ik te horen kreeg 'u betaalt gewoon per 6 juli want u heeft inmiddels werkend internet’. Te gek voor woorden. Heb 10x  gevraagd om hun fout recht te zetten. Kreeg 10x te horen dat ze dat niet kan.

Heb 10x gevraagd mij door te verbinden met iemand anders die meer autorisatie heeft. Kreeg 10x te horen dat ze dat niet kan.

Onbegrijpelijk, KPN maakt een fout en een klant die net op dag 1 binnen is krijgt te horen dat ze dit niet kunnen oplossen. Natuurlijk kan KPN dit oplossen. Is het onwil? Een slechtere entree kon ik me niet voorstellen.

Ik doe nu via dit formulier een dringend beroep op KPN om dit op te lossen. Zowel KPN als ikzelf zitten niet te wachten op een geschil dat via de geschillencommissie gaat lopen (dat kost KPN meer geld dan een factuurcorrectie toe te passen).

Een geschil laten lopen kost ook tijd en geld. Het kost nu een paar tientjes maar u heeft wel direct internet straks. Vul u profiel even aan en check op welke wijze een medewerker misschien iets voor u kan doen.


Ik denk dat het  allemaal niet zo'n vaart zal lopen.  Als je maar in de bevestiging heb staan dan de opleverdatum 28/7 moest zijn. 


Ben vandaag gebeld (binnen 24 uur !, top) door een hele vriendelijke KPN medewerkster die met een hele simpele en pragmatisch oplosing kwam.

Jammer dat de klantcontactmedewerkster gisteren mij de geschetste oplossing niet direct had kunnen voorleggen. Hier kan KPN dus nog een slag maken.

Bij deze, hartelijk dank De**** voor het snel en adequaat oplossen van mijn klacht.

Mvg Martin