Skip to main content

Mijn vrouw en ik zijn sinds januari 2023 uit elkaar. Zij heeft een eigen account en mobiel. Ze betaald de rekeningen niet meer sinds twee maanden en de facturen komen op mijn adres terecht? Hoe kan ik ervoor zorgen dat de factuur bij haar terecht komt?

 

 

@Jacob Kooistra contact opnemen met je ex (indien mogelijk). Anders misschien even langs een KPN winkel gaan. 


Vervelende toestand.

Dat je ex haar nieuwe adres niet aan kpn heeft doorgeven én de rekeningen niet meer betaalt zegt wel iets zorgelijks over haar. Maar dat is niet fijn.

Als het haar eigen mobiel is die ze niet meer betaalt dan wordt ze 'vanzelf’ afgesloten.

Hier is toch echt je ex bij nodig. Alleen met haar kan haar adres en koppeling met de juiste bankrekening (die van haar voor haar mobiele abonnement) gemaakt worden in een kpn winkel en ook telefonisch. Dat heeft alles te maken met privacy wetgeving.

Betaalt ze ook de rekening niet van je vaste aansluiting? Die kun je in ieder geval op jouw bankrekening laten koppelen.


Betaalt ze de rekening niet van haar eigen abonnement?

Is dat abonnement nog binnen de vaste contracttermijn of is die al verstreken?

Als die al verstreken is dan zou je dat abonnement eventueel op kunnen zeggen.


Betaalt ze de rekening niet van haar eigen abonnement?

Is dat abonnement nog binnen de vaste contracttermijn of is die al verstreken?

Als die al verstreken is dan zou je dat abonnement eventueel op kunnen zeggen.

Niet als die op haar naam staat. En staat het wel op naam van meneer kan hij bellen met 0800-0402 om alles administratief recht te zetten.

 

Mijn advies; mailtjes negeren als het op haar naam staat. Als netheid zou je haar een bericht kunnen sturen maar dit ben je niet verplicht. In het ergste geval krijg je een brief thuis en dan zet je op de achterkant dat de bewoner daar niet woont en stuur je hem terug. 


Ik stuur de brief via haar familie door naar haar bewindvoerder. Ze is momenteel opgenomen. Ik heb mijn kpn voor de zkerheid gecontroleerd maar daar staat dat ik alles betaald heb. Ik begrijp alleen niet goed dat ik alleen een factuur krijg over de laatste twee maanden.


Hi @Jacob Kooistra! Goed dat het voorlopig is opgelost. En heel veel sterkte met de situatie. Dit lijkt me voor niemand fijn.