Skip to main content

Onlangs werd ik gebeld door KPN. Glaspoort had de glasvezel in huis gelegd, dus ik was me aan het orienteren en dus geinteresseerd. Ik kreeg een interessante aanbieding met ring deurbel, tegemoetkoming in de afkoop van lopend contract en en en. Toen in het contract niet alle toezeggingen stonden, kreeg ik te horen dat dat allemaal nog in orde werd gemaakt. Kortom, alles bleek minder rooskleurig. Al snel bleek dat ik niet met KPN afspraken had gemaakt maar met een zogenaamde serviceprovider die zich voorstellen als KPN. Ook bleek ik een zakelijk abonnement te krijgen, want daardoor konden ze meer korting geven etc…..Nu is alles geinstalleerd. Ik heb 400mbit in plaats van 4 Gig, haperende wifi en maar 1 tv aangesloten. KPN geeft geen thuis. Hoe kan ik KPN zover krijgen dat ze alles leveren wat mij in het telefoongesprek is beloofd? 

Hoi @LuckieLuc 

Je bent zo te zien gebeld, door een bedrijf dat in opdracht van o.a. KPN internet abonnementen telefonisch aan de man brengt, en waar ze ook provisie voor ontvangen.

Dit zijn zelfstandige bedrijven, die volledig los staan van KPN B.V..
Zo heeft KPN de provider nog nooit een Ring deurbel cadeau gedaan bij het afsluiten van een nieuw internet (en TV) abonnement, dus dat is echt iets vanuit dat bedrijf die jouw heeft gebeld.
Datzelfde geldt voor de tegemoetkoming in de afkoopsom van het inmiddels beëindigde contract, van jouw oude provider.

Omdat dit toezeggingen zijn vanuit het bedrijf die jouw dit heeft toegezegd, kan KPN hierin niets betekenen voor jouw, omdat KPN de provider jouw deze toezeggingen niet heeft gedaan.
Je moet hier toch echt zijn, bij het bedrijf die jouw dit telefonisch heeft toegezegd en beloofd.
Daar dien je een officiële klacht in te dienen, dat ze hun afspraken niet zijn nagekomen, en dat alsnog moeten doen.

Ik mag aannemen dat je van dit bedrijf emails hebt ontvangen, met daarin de bevestiging van jouw bestelling, daar staan meestal ook de bedrijfsgegevens in vermeld.

Daarom is het altijd verstandiger om zelf je abonnement uit te zoeken en ook aan te vragen, en niet in zee te gaan met iemand van een bedrijf die jouw maar al te graag een abonnement wilt verkopen, en daar allerlei toezeggingen doen maar het vervolgens niet nakomen.

 

 


Hoi @LuckieLuc .  Om dit soort situaties te voorkomen worden orders, die door onze deur aan deur verkopers ingediend worden, nagebeld. En ontvang je ook officiele bevestigingen waarop jouw bestelling duidelijk uitgelegd staat.  Je kunt er dan altijd nog contact over opnemen of annuleren., 

Hoe is dat bij jou gegaan? Jij bent telefonisch benaderd? Maar gaat het dan wel om een KPN abonnement? Want ik herken dit verder totaal niet. 


Het gaat inderdaad om een KPN abonnement. De verkopers deden zich voor als KPN. Bij navraag rondom de inhoud van het contract gaven de verkopers aan dat inderdaad niet alles in contract staat en dat dit later zou worden geregeld, zoals kick back als compensatie penalty vroegtijdig overstappen. Dit gold ook voor de ring deurbel. Ook gaven ze alle tarieven aan in bedragen exclusief btw. Al met al misleiding en dwaling alom. 


Het gaat inderdaad om een KPN abonnement. De verkopers deden zich voor als KPN. Bij navraag rondom de inhoud van het contract gaven de verkopers aan dat inderdaad niet alles in contract staat en dat dit later zou worden geregeld, zoals kick back als compensatie penalty vroegtijdig overstappen. Dit gold ook voor de ring deurbel. Ook gaven ze alle tarieven aan in bedragen exclusief btw. Al met al misleiding en dwaling alom. 

Ja, maar dan ben je dus daarna benaderd door ons om het nog eens allemaal door te nemen? Of je hebt een bevestigingsmail/brief gehad met de daadwerkelijke order toch?


Reageer