Skip to main content

Goedendag,

 

Onderstaand een deel van mijn factuur na verlenging van mijn abonnement per 9-8-2022. Hierin zijn verrekend de teveel vooruitbetaalde bedragen (oude abonnement liep af 8-8, maar is betaald t/m 31-8), en de bedragen van het nieuwe abonnement (vanaf 9-8) zijn toegevoegd. Mijns inziens ontbreekt hier bij de rode pijl een bedrag van -1,86 “korting op Mobiel”. Voor de periode vanaf 1-9 is deze korting wel (pro rato) toegevoegd (blauwe pijl). Volgens mij is mijn rekening nu 1,86 te hoog. Voor de duidelijkheid: de bedragen -18,83  3,77 en 3,71 hebben betrekking op het oude abonnement en zijn volgens mij correct.

 

 

Hoi @Delcielo, welkom op ons forum!
Ik kijk met je mee maar zie niet helemaal wat er precies mist.
Het zou zeker duidelijker kunnen maar volgens mij moet dit zo kloppen.


Kun je je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd?


Goedenavond,

 

Ik heb de gevraagde gegevens ingevuld.

 

Onderstaand heb ik met geel gemarkeerd wat m.i. ontbreekt in de factuur die ik van jullie heb ontvangen.

 

Abonnement

Periode 09.08 - 31.08
   Hussel 2 GB en onbeperkt bellen/sms                                                              -18,83   
       Korting zolang het abonnement loopt                                                               3,77
   5G                                                                                                                                          1,86
       5G - Korting zolang het abonnement loopt                                                  -1,86
   Korting op Mobiel                                                                                                           3,71
   
   KPN 3 GB en onbeperkt bellen/sms                                                                    14,84
       Korting zolang het abonnement loopt                                                           -1,86

       Korting op Mobiel    (ONTBREEKT)                                                                 -1,86

       
Periode 01.09 - 08.09
   KPN 3 GB en onbeperkt bellen/sms                                                                     5,16
       Korting zolang het abonnement loopt                                                          -0,65
   5G                                                                                                                                       0,65
       5G - Korting zolang het abonnement loopt                                               -0,65
   Korting op Mobiel                                                                                                      -0,65
   Gratis Onderling Bellen                                                                                             -


 

De nieuwe “Korting op Mobiel" Periode 09.08 - 31.08 ontbreekt (-1,86), terwijl de oude “Korting op Mobiel" Periode 09.08 - 31.08 ( 3,71) wel terecht is verrekend.

 

In de Periode 01.09 - 08.09 is de “Korting op Mobiel” wel correct vermeld.


 Het is ook eenvoudig te zien dat het factuurbedrag niet kan kloppen: Het abonnements-bedrag was/is resp. 15,30 en 15,00 Euro per maand, dit is ca. 50 cent per dag. Doordat de factuurperiode is gewijzigd, wordt eenmalig 8 dagen in rekening gebracht (de periode 01.09 - 08.09 bedraagt 8 dagen). Ik verwacht dan een factuur van 8 x (ca.) 50 cent = ca. 4 euro, en zeker geen 5,41…

 

Met vriendelijke groeten,

 

Delcielo
 
 


Ahh zo. Ik zie m. de regel korting op mobiel lijkt te ontbreken.
Ik ga hier even voor je achteraan!

 

Admin edit: de korting is gecorrigeerd. Dit wordt met de factuur van de volgende maand verrekend.

Voor de meelezers, mocht je vragen hebben over je factuur na een verlenging kun je in het onderstaande topic de antwoorden op de meeste vragen vinden!

 


Bedankt.