Skip to main content

Op 21 juni heb ik een mobiel abonnement via Belsimpel afgesloten. Deze heb ik op 23 juni bij Belsimpel geannuleerd. Omdat ik overgestapt ben van Simyo naar KPN is het abonnement direct ingegaan en kon ik het dus niet annuleren voordat het abonnement actief werd. De annulering is netjes binnen een paar weken afgehandeld en de kosten voor het abonnement minus de gemaakte kosten voor het bellen heb ik terug gekregen, maar niet de aansluitkosten. Ik heb eind september Belsimpel contact met jullie op laten nemen om de aansluitkosten terug te krijgen. Belsimpel zei dat ik om de aansluitkosten terug te krijgen ik bij jullie moet zijn. Kunnen jullie de aansluitkosten alsnog aan mij terug betalen?

Hoi @EbertZ75 en welkom hier op ons forum :)
Leuk dat je ons via deze weg hebt gevonden en hier je vraag stelt. Om heel eerlijk te zijn vind ik dit een lastige. In eerste instantie had je het abonnement afgesloten via Belsimpel en de aansluitkosten heb je dus ook aan Belsimpel betaald. Mijn eerste ingeving zegt dat Belsimpel deze kosten voor je dient te vergoeden omdat zij deze ook in rekening hebben gebracht. Nu verkopen zij natuurlijk ook abonnementen van KPN maar hoe dit achter de schermen is geregeld, durf ik eigenlijk niet te zeggen. Ik gooi het hier even in de groep en kom er nog even bij je op terug!


Hoi @JanZ_ 

Bedankt voor je reactie.

Ik heb de rekening er even bij gepakt en zie dat Belsimpel € 0,- voor het abonnement in rekening heeft gebracht. Op de KPN factuur staat netjes vermeld dat ik € 25,- aan aansluitkosten heb.


Hoi @JanZ_ 

Bedankt voor je reactie.

Ik heb de rekening er even bij gepakt en zie dat Belsimpel € 0,- voor het abonnement in rekening heeft gebracht. Op de KPN factuur staat netjes vermeld dat ik € 25,- aan aansluitkosten heb.

Helder @EbertZ75. Zou jij voor mij dan je forumprofiel in willen vullen en kun je een seintje geven zodra je dit hebt gedaan?


@JanZ_ mijn forum profiel is ingevuld


@JanZ_ mijn forum profiel is ingevuld

Dankjewel @EbertZ75. Weet je zeker dat het juiste 06 nummer in je profiel staat vermeld? Het nummer dat ik tegenkom betreft namelijk een prepaid nummer.


@JanZ_  het klopt dat het om een prepaid nummer gaat. Toen ik het abonnement heb geannuleerd kreeg ik de optie om het nummer over te zetten naar een andere aanbieder of naar prepaid. Ik heb voor prepaid gekozen omdat ik niet zonder telefoon kon zitten op dat moment.


@JanZ_  het klopt dat het om een prepaid nummer gaat. Toen ik het abonnement heb geannuleerd kreeg ik de optie om het nummer over te zetten naar een andere aanbieder of naar prepaid. Ik heb voor prepaid gekozen omdat ik niet zonder telefoon kon zitten op dat moment.

Helder @EbertZ75!

In dat geval is eigenlijk de enige optie die ik heb, om het desbetreffende bedrag van 25 euro als beltegoed op jouw prepaid kaart te storten. Als je hiermee akkoord bent dan hoor ik dat graag van je zodat ik dit in orde kan maken!


@JanZ_ is het mogelijk om de aansluitkosten met mijn XS4ALL abonnement te verrekenen?


@JanZ_ is het mogelijk om de aansluitkosten met mijn XS4ALL abonnement te verrekenen?

Helaas heb ik die mogelijkheid niet @EbertZ75, het spijt me! Als ik zoek op de gegevens die je bij je forumprofiel hebt ingevuld, kom ik ook geen actief abonnement tegen. Of staat deze misschien op een ander adres?


@Jan van KPN 

Jammer dat het niet mogelijk is om mijn aansluitkosten met XS4ALL abonnement te verrekenen. Ik zie mijn XS4ALL abonnement namelijk wel op mijn forum profiel staan. Ik kan de gegevens van mijn XS4ALL abonnement nog wel opsturen.
Mocht het echt niet mogelijk zijn, zou je dan de aansluitkosten als beltegoed op mijn prepaid tegoed kunnen zetten?


@Jan van KPN

Jammer dat het niet mogelijk is om mijn aansluitkosten met XS4ALL abonnement te verrekenen. Ik zie mijn XS4ALL abonnement namelijk wel op mijn forum profiel staan. Ik kan de gegevens van mijn XS4ALL abonnement nog wel opsturen.
Mocht het echt niet mogelijk zijn, zou je dan de aansluitkosten als beltegoed op mijn prepaid tegoed kunnen zetten?

Hoi @EbertZ75 :)
Helaas is dat echt de enige mogelijkheid die ik in dit geval heb. Daarom heb ik het bedrag van 25 euro als beltegoed op je prepaid aansluiting gezet 👌🏻