Skip to main content

Ik heb in mei met het aflopen van mijn contract (toestel+ bellen) mijn abonnement opgezegd, maar dit is door de KPN niet doorgevoerd, maar gewoon omgezet in een doorlopend contract (10Gb met onbeperkt bellen/sms). Ik wil van dit abonnement af, heb er gewoon niets aan nu ik voornamelijk in Kaapverdië ben en heb hier ook de sim kaart niet meer.

Toen ik in mei doorgaf dat ik mijn abonnement wilde beeindigen kreeg ik een mail waarin stond dat jullie mij zouden bellen, maar als dat niet zou lukken dat het abonnement gewoon vanaf 1 maand na  opzeggen (dus begin  juni 2024)  zou stoppen. Nu blijkt dit dus niet waar.

Ik ben niet telefonisch bereikbaar maar begin juni is niets gestopt voor zover ik kan zien en daar ben ik op z'n zachtst gezegd niet blij mee.

 

Hoi @MariaSG 

Zou je ten eerste jouw mobiele telefoonnummer willen verwijderen uit je vraag (topic), die kun je namelijk kwijt in je forum profiel.
Het is een openbaar forum waar iedereen (dus ook kwaadwillende) mee kunnen kijken.

Daarnaast is het vanzelfsprekend heel vervelend dat de opzegging niet goed is gebeurd, en je nu dus nog steeds vast zit aan je mobiele abonnement bij KPN.
Helaas kunnen opzeggingen niet gedaan worden via het forum, omdat er een verificatie plaats moet vinden, wat dus niet kan via het forum.

Omdat je momenteel in het buitenland bent, adviseer ik je met een andere telefoon (vast of mobiel) telefonisch contact op te nemen met de klantenservice van KPN.

  • Vanaf een vast lijn: 0031-612001200 *
  • Vanaf een mobiel: +31-612001200 * 
  • Binnen Nederland (vast & mobiel): 0800-0402 (gratis)

Spreek dan nadat de voice respons stem je heeft gevraagd waarvoor je belt, het volgende in: Opzeggen en je wordt direct doorverbonden met een medewerker van de afdeling opzeggingen, contractbeheer en verlengingen.

Met een medewerker van deze afdeling kun je dit probleem oplossen.

De afdeling opzeggingen en contractbeheer is bereikbaar (Nederlandse Tijd):

  • Maandag tot en met vrijdag van 08:00 tot 20:00 uur
  • Zaterdag van 08:00 tot 17:00 uur
  • Zondag gesloten

 

*= voor het bellen met een vaste lijn of mobiel naar dit telefoonnummer, kunnen gesprekskosten in rekening gebracht worden, als je vanuit het buitenland belt.

 


Ik zal een kennis in Nederland vragen om weer (en ik ben bang nog vele keren) te proberen mijn abonnement op te zeggen. Bellen vanuit Kaapverdië (Afrika)  naar Nederland is gewoon waanzinnig duur. In mijnprofiel staat een ander nummer dat niet gestopt moet worden vandaar dat ik een nummer in mijn bericht had geplaatst

 

Ik heb net van degene die gebeld heeft gehoord dat opzeggen via de telefoon door hem niet mogelijk is en dat ik dat via internet moet doen. Dat heb ik al gedaan en op 11 mei ook bevestiging van gekregen, maar helaas doet KPN daar dus niets mee. Kortom ik zit nu levenslang vast aan een onbruikbaar abonnement.

Uitermate triest hoe KPN klanten behandelt


Duur of niet duur. Het moet toch opgelost worden? 


Of via Facebook of X @MariaSG 


Of via Facebook of X @MariaSG 

 

Hoi @N.N. 

Een KPN abonnement kan niet opgezegd worden via social media, omdat dit te vergelijken is met het forum van KPN, waar het ook niet op kan.

KPN heeft de volgende 3 manieren (volgens de website) om je KPN abonnement op te zeggen:

  • Telefonisch via de klantenservice op 0800-0402 of KPN mobiele aansluiting op 1200.
  • Via het online-formulier Abonnement Opzeggen
  • Schriftelijk (aangetekend verstuurd) naar: 

KPN Klantenservice
T.a.v. Opzeggen
Postbus 235
2400 AE Alphen aan den Rijn

Zeg je schriftelijk op? Dan moet je opzegging minimaal de volgende gegevens bevatten:

  • Naam (van de abonnementhouder)

  • Adres en woonplaats

  • Telefoonnummer

  • Geboortedatum

  • Contractnummer van het op te zeggen abonnement

  • Rekeningnummer waar het abonnement wordt afgeschreven

  • Datum van opzegging (wensdatum, hou rekening met de opzegtermijn)

  • Welke producten je op wil zeggen

  • Reden van opzegging


Of via Facebook of X @MariaSG 

Dit is onjuist. 


Klopt allemaal. Bij opzeggen via internet krijg je ook een keurige bevestigingsmail maar de KPN blijft daarna gewoon hardnekkig geld afschrijven en laat het abonnement gewoon doorlopen.

Inmiddels in elk geval een klacht ingediend.

Mocht ik ooit van deze nachtmerrie afkomen dan is voor mij in elk geval een ding duidelijk nooit meer KPN en ook hopen dat de provider waar ik dan wel bij zit niet door KPN word overgenomen.


Heb je de automatische incasso's wèl gestorneerd en daar een reactie van KPN op gekregen @MariaSG ???

 


Hi @MariaSG,

Wat jammer dat het zo moeizaam verloopt met de opzegging 😕

Heel goed dat je hiervoor een klacht in hebt gediend, onze klachtenafdeling zal echter ook telefonisch contact met je op willen nemen en kan alleen naar Nederlandse vaste en mobiele nummers bellen. Mocht je geen Nederlands nummer in hebben gevuld bij het aanmaken van de klacht, dan zal je een mail gaan ontvangen met het verzoek om toch zelf telefonisch contact op te nemen.

Ik begrijp dat deze hele situatie verre van ideaal is, opzeggen kan echter alleen telefonisch door de contractant zelf geregeld worden. Het is heel zuur dat dit niet direct goed gegaan is vanuit het online opzegformulier. Ondanks dat dit niet een fout is die bij jou ligt, hebben we géén andere mogelijkheden om op te zeggen. Er zal dus écht telefonisch contact plaats moeten vinden om dit rechtgetrokken te krijgen. Dat bellen met een Nederlands nummer prijzig zal zijn, is natuurlijk niet zo fijn, maar als je dit vergelijkt met de abonnementskosten die door zullen blijven lopen als je niet belt om op te zeggen, wat gaat dan meer kosten? Wellicht kan er vanuit de klachtenafdeling nog gekeken worden naar de kosten die je hiervoor moet maken.

Mijn excuus voor deze situatie, hopelijk is het alsnog snel geregeld!


Ik heb bij de klacht een kopie van de mail met de bevestiging van het opzeggen afkomstig van de KPN gevoegd. Dat zou eigenlijk al voldoende moeten zijn om de fout te herstellen. Ik heb het mobiele nummer van mijn vriend in Nederland tiegevoegd met de vraag contact met hem op te nemen bij vragen. 

Als dat niet voldoende is om de fout van KPN te herstellen en ik daar mogelijk tientallen euro's aan zou moeten besteden verwacht ik niet minder dan volledige vergoeding plus restitutie van de inmiddels al te veel betaalde abonnementskosten.


Ik hoop van harte dat dit vanuit de klacht allemaal naar wens afgehandeld kan worden @MariaSG 


Tot op heden nog nul reactie. Niet op mijn klacht en ook niet op een telefoontje van mijn vriend voor dat ik de klacht indiende. Tegen hem werd toen gezegd dat er binnen een week terug gebeld zou worden. Wat dus ook niet gebeurd is. Hij denkt nu dat wellicht aangifte van oplichting doen bij de politie meer resultaat oplevert.


Uiteindelijk heeft mijn vriend telefonisch contact gehad op basis van een tweede klacht. Er werd aangegeven dat het abonnement niet was stop gezet omdat het ooit was afgesloten icm een toestel. Hoewel toestel volledig afbetaald en contract ten einde kan dat alleen telefonisch beeindigd worden. Dat staat nergens en stond ook niet in de bevestigingsmail van 11 mei. Uiteindelijk wordt nu  als opzegdatum 31 mei gehanteerd en daarmee stoppen van het abonnement op 30 juni gezet (maand doorlooptijd). Niet helemaal wat gewenst was maar ik ga ervan uit dat de 15-20 euro die ik meer kwijt ben agv het handelen van de KPN wel hard nodig zal zijn voor de bonussen van de managers en voor de aandeelhouders. Ik heb mijn les in elk geval geleerd: nooit meer KPN. En de schade agv het (niet) handelen van de KPN blijft tot zo'n 15 a 20 euro en een hoop onnodige klachten/belletjes/etc. beperkt


Ah, die redenering hoor ik ook voor het eerst @MariaSG, dit is dus zeker niet algemeen bekend. Ik ga hier intern even een melding van maken, als dit direct duidelijk was gemaakt had je toen je nog in Nederland was even met ons kunnen bellen om de opzegging door te geven en dat had je inderdaad een hoop gestress en gedoe bespaard ☹️

Ik ben wel blij om te horen dat het nu dan alsnog geregeld is, excuus dat dit zo'n moeizaam proces is geweest. 


Reageer