Skip to main content

Ik zeg op 1 juli mijn abonnement op met KPN en in een email bevestigt KPN dat mijn abonnement eindigt per 01-08-2023.
Vervolgens heb ik later in juli nummerbehoud aangevraagd (zonder behoud van abonnement) en kreeg daarvan een bevestiging waarin stond dat mijn abonnement wel behouden zou blijven.
Daarover heb ik contact gehad met een van de KPN medewerkers en hem geïnformeerd dat er een fout is gemaakt.
Er werd bevestigd dat het contract per 1 augustus zou eindigen en vervolgens ontving ik een mail dat de ophefdatum 19 augustus is!
Ik heb op deze mail gereageerd maar daar is verder niets meer mee gedaan blijkbaar.

Want ik kreeg op 3 augustus opnieuw een factuur met abonnementskosten en verbruikskosten.
Hierover heb ik vandaag weer contact gehad met een van de KPN medewerkers, en die vertelde me dat er een “vinkje” is aangezet door mijn nieuwe provider (om het abonnement te behouden) tijdens de nummerportatie. Zij kon hier niets meer aan doen.
Ik heb die portatie zelf aangevraagd en ben er zeker van dat ik niet heb gedaan, ik wilde immers dat het abonnement per 1 augustus zou eindigen.
Aangezien ik zelf klant bij KPN was en niet mijn nieuwe provider zie ik ook niet in waarom de nieuwe provider zouden bepalen wanneer mijn abonnement eindigt.

De automatische afschrijving heb ik vandaag gestorneerd en de incasso machtiging ingetrokken.
Vervolgens heb ik de verbruikskosten natuurlijk wel overgeschreven.

 

Hopelijk is hiermee de zaak opgelost.
 

Hi @VRM Services en welkom op het forum! 

Als ik je bericht goed begrijp dan wilde je dus dat jouw abonnement bij ons per 1 augustus stopte en je abonnement (met behoud van je nummer) bij de nieuwe provider ingaat per 19 augustus? 
Dat is namelijk niet mogelijk. Je 06-nummer kan niet tussen abonnementen in blijven zweven. Als je dus bij je nieuwe provider een abonnement met nummerbehoud aanvraagt, dan wordt bij ons die aanvraag doorgegeven en zeggen wij je abonnement op zodra je nieuwe provider de verbinding activeert. Dat zorgt ervoor dat je nummer behouden blijft, en daarom zal de datum veranderd zijn naar 19 augustus. 
Dat betekent dus ook dat de factuur wel terecht is. Ik raad je daarom ook aan om deze te betalen, dat voorkomt herinneringskosten e.d. De facturatie is namelijk een automatisch proces.

Als je alleen opzegt bij ons dan raak je je nummer dus kwijt. Het moet verbonden zijn met een actieve aansluiting. Zij het prepaid of een abonnement.

Mocht je in de toekomst je nummer willen behouden, maar niet direct een nieuw abonnement willen starten, dan kun je jouw abonnement omzetten naar prepaid. Zo zit je dan niet aan een abonnement vast en blijft je nummer wel bewaard.
Hopelijk geeft dit duidelijkheid!


Beste Sanne,

 

Je begrijpt het niet helemaal lees ik. 
Op 1 juli zeg ik mijn abonnement op zodat het 1 augustus stopt. Hiervan stuurt KPN mij een bevestiging. 
In juli vraag ik ook nummerbehoud aan en ruim voor het einde van die maand verhuisde mijn nummer ook naar de nieuwe provider, echter met de melding dat mijn KPN abonnement niet werd opgeheven. Dat was niet wat ik had aangegeven waardoor ik weer met KPN contact heb opgenomen. Die beaamde de fout maar zette vervolgens de einddatum op 19 augustus ipv 1 augustus, weer een fout. 
Op mijn mail hierover werd niet meer gereageerd. 

Aangezien jullie alle gesprekken opnemen zou je dit verhaal makkelijk moeten kunnen checken. 
De factuur is dus niet terecht en de kosten voor een extra maand abonnement zullen daarom ook niet door mij worden voldaan. 

Met vriendelijk groet,

Peter

 


De opgenomen gesprekken zijn voor mij niet af te luisteren, dus dank voor de toelichting. 🙂

Per mail zijn we niet bereikbaar, dus dat kan verklaren waarom je geen antwoord op de mail hebt gehad. 
Als je eerder een bevestiging hebt gehad dat het per 1 augustus opgezegd werd, en je abonnement bij de nieuwe provider ook zou starten per 1 augustus, dan kun je het beste met ons bellen via 0800-0402 doordeweeks tussen 8:00 - 18:00 en op zaterdagen tussen 8:00 - 17:00. 

Vraag hierbij naar de afdeling opzeggingen. Die zijn alleen telefonisch bereikbaar en kunnen dit verder onderzoeken. 
Let wel, als je overstapt naar een andere provider met je nummer dan heb je altijd met een maand opzegtermijn te maken. Mocht je het abonnement daar bijvoorbeeld aangevraagd hebben rond 19 juli, dan kan dat verklaren waarom het abonnement bij ons op 19 augustus is opgezegd. 
Het kan sneller geregeld worden, maar dan moet je nieuwe provider een versnelde overstap aanvragen en niet de standaard.

Mocht dat niet van toepassing zijn, dan kun je dus contact opnemen met de afdeling opzeggingen. Hopelijk is alles dan snel rechtgezet! 


Beste Sanne,

 

Ik heb al gebeld met KPN, meerdere malen, en hoor alleen maar dat ze er niets aan kunnen doen, ze uiten valse beschuldigingen en doen aannames dat ik (of mijn provider) dan bij de aanvraag nummerbehoud aangevinkt zou hebben dat ik mijn KPN abonnement wilde behouden. Niets is minder waar. Dus daar ben ik wel klaar mee eigenlijk.

Mijn abonnement bij mijn nieuwe provider is 19 juli al gestart, tegelijk met de nummer portatie dus ruim voordat ik wilde dat mijn abonnement zou stoppen bij KPN op 1 augustus.

Ik merk dat ik hier ook niet veel verder kom, dus ik wacht de deurwaarders en andere partijen wel af.

Bedankt in elk geval voor de genomen moeite.


@VRM Services 

aannames dat ik (of mijn provider) dan bij de aanvraag nummerbehoud aangevinkt zou hebben dat ik mijn KPN abonnement wilde behouden.

Bij nummerbehoud blijft je abonnement niet behouden. Je nummer blijft behouden, daarom heet het nummerbehoud. Dat lijkt ook de bedoeling te zijn, gezien je eerder dit aangaf:

In juli vraag ik ook nummerbehoud aan

Zonder de aanvraag van nummerbehoud was je jouw nummer per 1 augustus kwijtgeraakt. 
Wanneer nummerbehoud aan is gevraagd word je abonnement bij ons opgezegd met een maand opzegtermijn. Abonnementen die nieuw zijn aangevraagd met nummerbehoud kunnen nooit direct ingaan, daar zijn minstens 3 werkdagen voor nodig en het standaard opzegtermijn is een maand.
 

Als het de bedoeling was dat je nummer behouden bleef, dan is het dus correct gegaan. Zonder de aanvraag van nummerbehoud en het opzegtermijn van een maand was je jouw nummer per 1 augustus kwijtgeraakt en had je deze niet meer kunnen gebruiken. Dus gelukkig dat de aanvraag met nummerbehoud deze opzegging er juist uit heeft gegooid, want zo is je nummer bewaard gebleven. 

Mocht het anders zitten, wil je dan je forumprofiel zo volledig mogelijk aanvullen en hier een seintje geven wanneer dit gebeurd is? Dan kan ik de notities en de informatie doornemen. 


Beste Sanne,

 

Ik heb mijn profiel aangevuld.

 

Nogmaals, ik heb eerst mijn abonnement opgezegd op 1 juli, en KPN heeft per email bevestigd dat het dan op 1 augustus eindigt.  Dus heb ik tot die datum mijn nummer nog beschikbaar neem ik aan.

Vervolgens ruim op tijd nummerbehoud doorgegeven en vlekkeloos overgegaan naar de nieuwe provider, dat is allemaal goed gegaan. 

Het abonnement was dus al opgezegd op 1 juli en zou 1 augustus eindigen, dus vreemd/onaanvaardbaar dat KPN terwijl ik nummerbehoud aanvraag ineens mijn abonnement weer zonder te vragen/overleggen verlengt en de datum veranderd. Als ik toen niet gebeld had was het nu nog niet beeindigd vrees ik.

Met vriendelijke groet,

Peter


Bedankt! Ik heb gekeken, maar ik zie dat het om een zakelijk abonnement gaat. Dit forum is voor consumentenabonnementen, dus mocht je er echt van overtuigd zijn dat het niet klopt, dan kun je je vraag op ons zakelijk forum stellen. 

Nogmaals, je nummer kan niet in de ether rond blijven zweven zonder abonnement/prepaid. Als het op 1 augustus was opgezegd was je nummer gestopt en was het vrijgegeven. Jij had het dan niet meer kunnen gebruiken. 
Door op 19 juli nummerbehoud aan te vragen is de opzegtermijn van een maand opnieuw ingegaan en daardoor is je nummer behouden. Zonder dit was je het kwijt geweest. 

Hopelijk is het zo duidelijk! Zo niet, dan kun je bij het zakelijk forum terecht of door te bellen met 0800-0403. 


Beste Sanne,

 

Ik ga niets meer op een forum plaatsen of iemand bellen, heb er al teveel tijd aan besteed.

Ruim voor 1 augustus was mijn nummer al overgezet dus ik begrijp je argument niet dat het dan zou vervallen, dat is totaal niet aan de orde. En als het dan toch zou zijn vervallen omdat ik te laat zou zijn geweest met het overzetten dan is dat mijn probleem.

 

Fijne dag nog, groet Peter