Skip to main content

Sinds KPN een verhoging door heeft gevoerd op basis van compleet fictieve onzin, heb ik m'n abonnement opgezegd. Morgen vertrek ik naar een provider die haar wanbeleid niet zo overduidelijk afwimpelt op de klant. Maar nu krijg ik een factuur van KPN die gewoon nog steeds een hele maand abonnement omhelst.

 

Dat is dus een onjuiste factuur, ik wil een correcte factuur met daarin het verkorte tijdvak vermeldt. Evident onjuiste facturen hoeft men namelijk niet te voldoen, ik verzoek KPN dus een juiste en laatste factuur te versturen. Eerder wordt er niet betaald.

 

Dank

Welkom op het forum van KPN @SlechtHoor 

Als je overstapt naar een andere mobiele provider, heb je altijd een opzegtermijn van één maand, je KPN mobiele abonnement stopt dan pas op de dag dat je met je 06-nummer (nummerbehoud) over wordt gezet naar je nieuwe mobiele provider, wat in jouw geval dus morgen is!

De factuur van je mobiele aansluiting betaal je altijd vooruit, waardoor je dus nu een factuur hebt ontvangen van een maand vooruit.
Het betaal systeem ziet (nog) niet, dat je morgen (dinsdag 14 november)  met je 06-nummer gaat overstappen naar je nieuwe provider, maar pas achteraf als het is gebeurd.

Hiervoor krijg je nog een eindfactuur, met daarin ook vermeld het het bedrag wat je weer teruggestort krijgt op je bankrekening, zoals het teveel betaalde abonnementsgeld.
Dus alles wat je nu teveel hebt betaald aan abonnementsgeld, krijg je keurig en netjes teruggestort door KPN, en zie je ook terug op je eindfactuur (of te wel je laatste factuur van KPN).


Tja, ik ken die terugbetalingen van KPN wel, die gebeuren niet. Daar moet je 3 maanden achteraan zitten, na vele loze beloften en dreigen met een escalatie van die klacht gaan ze dan schoorvoetend een keer over tot restitutie van het teveel betaalde.

Mijn overstap was ruimschoots van tevoren bekend gemaakt, het lijkt mij erg stug dat een bedrijf als KPN, wat heel wat geld binnenharkt van z'n slachtoffers, niet een systeem kan optuigen wat zorgt voor kloppende facturen.

 


Welkom op het forum van KPN @SlechtHoor 

Als je overstapt naar een andere mobiele provider, heb je altijd een opzegtermijn van één maand, je KPN mobiele abonnement stopt dan pas op de dag dat je met je 06-nummer (nummerbehoud) over wordt gezet naar je nieuwe mobiele provider, wat in jouw geval dus morgen is!

De factuur van je mobiele aansluiting betaal je altijd vooruit, waardoor je dus nu een factuur hebt ontvangen van een maand vooruit.
Het betaal systeem ziet (nog) niet, dat je morgen (dinsdag 14 november)  met je 06-nummer gaat overstappen naar je nieuwe provider, maar pas achteraf als het is gebeurd.

Hiervoor krijg je nog een eindfactuur, met daarin ook vermeld het het bedrag wat je weer teruggestort krijgt op je bankrekening, zoals het teveel betaalde abonnementsgeld.
Dus alles wat je nu teveel hebt betaald aan abonnementsgeld, krijg je keurig en netjes teruggestort door KPN, en zie je ook terug op je eindfactuur (of te wel je laatste factuur van KPN).

Hallo @SlechtHoor, wat @Michel.uit.Arnhem zegt, klopt. Zie ook:


Helemaal goed, maar wat ik zeg, ik ken de terugbetalingen van KPN wel, die gebeuren niet, tenzij je klacht op klacht op klacht indient. Ik wacht dus wel even met betalen totdat KPN zover is om de juiste factuur te hanteren, dan weet ik zeker dat ik het juiste bedrag betaal.


Spreek je uit ervaring of is dat “van horen zeggen"? De terugbetaling is een geautomatiseerd proces.
Heb je wel bevestiging ontvangen van de opzegging bij KPN?


Neem wel aan dat je jaarcontract afgelopen was en je  per maand kan opzeggen. Mocht dat niet zo zijn dan kan je abbo nog niet opgezegd worden.

die inflatiecorrectie, die doen ze allemaal:

https://www.ad.nl/economie/kpn-en-vodafone-verhogen-prijzen-van-mobiele-abonnementen-fors-voor-klanten~a33ac8d3/?referrer=https%3A%2F%2Fwww.google.com%2F


Helemaal goed, maar wat ik zeg, ik ken de terugbetalingen van KPN wel, die gebeuren niet, tenzij je klacht op klacht op klacht indient. Ik wacht dus wel even met betalen totdat KPN zover is om de juiste factuur te hanteren, dan weet ik zeker dat ik het juiste bedrag betaal.

Hoi @SlechtHoor 

Het is uiteraard jouw keuze, om te wachten voordat je gaat betalen.
Maar hou er dan wel rekening mee, dat het (net zoals @RBxx al schreef) een geautomatiseerd systeem is, en er vrijwel geen mensenhanden meer aan te pas komen.
Die ziet op een gegeven moment, dat jij die factuur nog niet betaald hebt, en stuurt jouw vervolgens de eerste herinnering waarmee het incassoproces wordt opgestart.

En dat je in het verleden nare en vervelende ervaringen hebt gehad, met terugbetalingen vanuit KPN, hoeft nu niet automatisch te betekenen dat het in dit geval ook weer zo gaat lopen.
Al begrijp jouw wantrouwen hierin uiteraard wel.

Â