Skip to main content

Goedemorgen, Zojuist factuur ontvangen. Het abonnement wat ik heb afgesloten is 26 euro per maand. Op de factuur staat 37.50. Daar gaat nog wel 4,- vanaf maar dan nog klopt het niet.

 

Wat staat er op pagina 2 van de factuur? Over welke periode gaat deze factuur? Misschien over 6 of 7 weken?


Gaat over een maand: 10 juni tot en met 9 juli.

Van 30 mei tot en met 9 juni rekenen ze 13,-

 


Heb je al op pagina 2 van de factuur gekeken? Daar wordt het bedrag gespecificeerd. De eerste factuur ziet er vaak een beetje anders uit. Hij gaat meestal over een periode die langer is dan één maand, nl. eerst een korte startperiode gevolgd door de eerste hele maand die je (gedeeltelijk) vooruit betaalt. Ook kunnen er eenmalige kosten zijn zoals de aansluitkosten. Vanaf de 2e factuur zie je de standaard afrekening.

Zie de factuur uitleg op de KPN website, waar ook voorbeeld facturen staan (eerste factuur).


Yes heb ik gedaan, maar het klopt alsnog niet.

 


Laat dan hier eens pagina 2 van jouw factuur zien (schermafdruk), dan kunnen we het mogelijk verklaren. Poets wel privégegevens zoals telefoonnummer(s) en simkaartnummer e.d. weg.


 


Een typische “eerste factuur”. Niets mis mee.
Jouw abonnement is op 30 mei begonnen met een startperiode van 11 dagen. Daarna is de eerste reguliere factuurperiode begonnen op 10 juni.

Maandbedrag € 37,50 voor 31 dagen betekent ± € 1,21 per dag, maal 11 geeft € 13,31 voor de startperiode.

Vanaf de volgende factuur betaal je alleen nog een hele maand à € 37,50 minus kortingen.


Bedankt voor het meekijken.  Toch lees ik nergens terug dat ik per maand maar 26 euro hoef te betalen. Want dan zou ik uitkomen op een lager bedrag per dag.


Heb je ook een KPN Internet Thuis abonnement geregistreerd op het zelfde adres? Dan moet je het mobiele abonnement wellicht nog aanmelden voor het Combivoordeel van € 7,50 per maand.

https://www.kpn.com/combivoordeel/aanmelden.htm

Daarmee kom je precies op € 26,00 per maand.


ja die heb ik! nogmaals bedankt voor het meedenken!


Mooi, graag gedaan.

Het is soms wat puzzelen maar het klopt wel.


Wat fijn om te lezen dat @RBxx je zo goed geholpen heeft, @Keecee1981💚


@Denise_ ja heel blij mee. Is het nog mogelijk dat de factuur wordt aangepast? Ik heb via belsimpel het abbo afgesloten. Hier wordt niet specifiek aangegeven dat je zelf voor die 7.50 korting moet zorgen. Ik hoor het graag. Alvast bedankt!


Een reeds uitgebrachte factuur kan niet aangepast worden. Wel vindt op de volgende factuur een verrekening plaats vanaf de datum dat je Combivoordeel aangezet hebt.