Skip to main content

Afgelopen vrijdag bij POST NL service C&B drogisterij Purmerend mijn pakketje opgehaald met daarin als goed is de nieuwe telefoon vanwege mijn contract verlenging. In goed vertrouwen noteert ze mijn paspoort nummer en laat me tekenen voor het pakketje. Toen we het pakketje pakte van de balie merkte dat dit erg licht was. Ter plekke opengemaakt en de telefoon zat er niet meer in maar wel de brief van de verlenging en folder. Doosje zag er idd gerepareerd uit. Bij de drogisterij vermeldde ze dat dit al de zoveelste keer was maar dat zij er niks aan kunnen doen. Verwezen ze ons naar KPN wat ook logisch is gezien dit de opdrachtgever is. KPN gebeld - na 5 minuten in de wacht kwam KPN met het antwoord dat het bij POST NL ligt en dat die daar verantwoording voor zijn. Wat weer gek is want ik doe zaken met KPN. Ik graag post nl gebeld, die zeiden dat ze wel melding konden melden maar dat ze om dossier op te starten KPN dit moest melden. Wederom KPN gebeld en die zeiden we maken notitie van maar ondertussen kreeg ik wel het nieuwe contract toegestuurd.  Probleem is dat niemand mij nu kan vertellen (niemand wilt het bevestigen per mail) dat er inderdaad een dossier is opgestart, dat het nieuwe contract nog niet loopt totdat ik een telefoon heb en verwijzen Post nl en KPN nog steeds naar elkaar.  Wie kan me hier verder in helpen om dit vlot te trekken want telefonisch word ik tot op heden afgescheept

Hoi. Dit gebeurt; het is niet leuk meer. Vooral met iPhones. En tegelijkertijd heel zuur.

De procedure is dat de klant, wij dus, dit melden bij kpn via 0800-0402.

Daarna moet er vanuit kpn een onderzoek bij Post.nl geïnitieerd worden.

Je zou nog eens kunnen bellen of er vanuit kpn na je melding inderdaad een onderzoek bij Post.nl is verzocht.


Hoi. Dit gebeurt; het is niet leuk meer. Vooral met iPhones. En tegelijkertijd heel zuur.

De procedure is dat de klant, wij dus, dit melden bij kpn via 0800-0402.

Daarna moet er vanuit kpn een onderzoek bij Post.nl geïnitieerd worden.

Je zou nog eens kunnen bellen of er vanuit kpn na je melding inderdaad een onderzoek bij Post.nl is verzocht.

 

Hoi @PeterG 

Ben het ontroerend met je eens, het is kommer en inslag bij dit soort pakketen.

Ik ben ook een grote voorstander om alle bestelde Apple producten via de website van KPN, vanaf nu door een koeriersdienst te laten verlopen, en dus niet meer via pakketpost van PostNL.
AMP is bijvoorbeeld een goede koeriersdienst, die ook voor andere providers levert.

Er zijn helaas, teveel pakketbezorgers die duidelijk aasen op Apple producten (zoals de iPhone) tijdens hun bezorg ronden, en het dan stelen uit de verpakking, PostNL als werkgever (of opdrachtgever) treedt daar onvoldoende te weinig tegenop.
De bezorgers die dit op hun geweten hebben, moeten per direct ontslagen worden, plus aangifte bij de politie.

Ook bij KPN zouden de alarmbellen allang moeten zijn afgegaan, omdat dit wel erg vaak gebeurt.
KPN moet stoppen met het bezorgen van Apple producten via pakketpost van PostNL, en dit voortaan laten doen door bijvoorbeeld AMP.

Want de klant is hier altijd de dupe van, en dat moet echt niet kunnen en ook stoppen!!


Hoi. Dit gebeurt; het is niet leuk meer. Vooral met iPhones. En tegelijkertijd heel zuur.

De procedure is dat de klant, wij dus, dit melden bij kpn via 0800-0402.

Daarna moet er vanuit kpn een onderzoek bij Post.nl geïnitieerd worden.

Je zou nog eens kunnen bellen of er vanuit kpn na je melding inderdaad een onderzoek bij Post.nl is verzocht.

 

Hoi @PeterG 

Ben het ontroerend met je eens, het is kommer en inslag bij dit soort pakketen.

Ik ben ook een grote voorstander om alle bestelde Apple producten via de website van KPN, vanaf nu door een koeriersdienst te laten verlopen, en dus niet meer via pakketpost van PostNL.
AMP is bijvoorbeeld een goede koeriersdienst, die ook voor andere providers levert.

Er zijn helaas, teveel pakketbezorgers die duidelijk aasen op Apple producten (zoals de iPhone) tijdens hun bezorg ronden, en het dan stelen uit de verpakking, PostNL als werkgever (of opdrachtgever) treedt daar onvoldoende te weinig tegenop.
De bezorgers die dit op hun geweten hebben, moeten per direct ontslagen worden, plus aangifte bij de politie.

Ook bij KPN zouden de alarmbellen allang moeten zijn afgegaan, omdat dit wel erg vaak gebeurt.
KPN moet stoppen met het bezorgen van Apple producten via pakketpost van PostNL, en dit voortaan laten doen door bijvoorbeeld AMP.

Want de klant is hier altijd de dupe van, en dat moet echt niet kunnen en ook stoppen!!

En toch heeft Peter gelijk. Wat je schrijft ontslaat KPN niet van de plicht dat ze zelf het onderzoek ter hand nemen en niet de klant.
Wie bewijst dat het apparaat ooit in het doosje is gedaan? 
Zoals je wat je nu schrijft alleen maar van horen zeggen hebt en geen bewijsbare veroordeling van meerdere bezorgers voor dit feit, is wat je nu schrijft een vorm van smaad. 


Hoi. Dit gebeurt; het is niet leuk meer. Vooral met iPhones. En tegelijkertijd heel zuur.

De procedure is dat de klant, wij dus, dit melden bij kpn via 0800-0402.

Daarna moet er vanuit kpn een onderzoek bij Post.nl geïnitieerd worden.

Je zou nog eens kunnen bellen of er vanuit kpn na je melding inderdaad een onderzoek bij Post.nl is verzocht.

 

Hoi @PeterG 

Ben het ontroerend met je eens, het is kommer en inslag bij dit soort pakketen.

Ik ben ook een grote voorstander om alle bestelde Apple producten via de website van KPN, vanaf nu door een koeriersdienst te laten verlopen, en dus niet meer via pakketpost van PostNL.
AMP is bijvoorbeeld een goede koeriersdienst, die ook voor andere providers levert.

Er zijn helaas, teveel pakketbezorgers die duidelijk aasen op Apple producten (zoals de iPhone) tijdens hun bezorg ronden, en het dan stelen uit de verpakking, PostNL als werkgever (of opdrachtgever) treedt daar onvoldoende te weinig tegenop.
De bezorgers die dit op hun geweten hebben, moeten per direct ontslagen worden, plus aangifte bij de politie.

Ook bij KPN zouden de alarmbellen allang moeten zijn afgegaan, omdat dit wel erg vaak gebeurt.
KPN moet stoppen met het bezorgen van Apple producten via pakketpost van PostNL, en dit voortaan laten doen door bijvoorbeeld AMP.

Want de klant is hier altijd de dupe van, en dat moet echt niet kunnen en ook stoppen!!

En toch heeft Peter gelijk. Wat je schrijft ontslaat KPN niet van de plicht dat ze het onderzoek ter hand nemen en niet de klant.
Wie bewijst dat het apparaat ooit in het doosje is gedaan? 
Zoals je wat je nu schrijft alleen maar van horen zeggen hebt en geen bewijsbare veroordeling van meerdere bezorgers voor dit feit, is wat je nu schrijft een vorm van smaad. 

 

Hoi @dommeke 

Uiteraard en vanzelfsprekend ontslaat het KPN niet van de plicht, om hiervoor een onderzoek te starten (in samenwerking met PostNL), dit heb ik ook niet gezegd in mijn vorige bericht!

Daarnaast zijn er in het magazijn van KPN zeer strenge controles over wat er in- en eruit- gaat, bij verzendingen wordt er vaak een dubbele controle uitgevoerd voordat het overgedragen wordt aan bijvoorbeeld PostNL.
Ook zijn er controles bij de medewerkers zelf, door bijvoorbeeld tassen controles bij de personeelsuitgang door de beveiliging, wat trouwens ook wordt gedaan bij de Mediamarkt.

Dus dat het pakketje leeg het magazijn van KPN is uitgegaan, acht ik zeer klein, maar niet helemaal onmogelijk!

Daarnaast heb ik zelf ook 5 jaar bij PostNL mogen werken, dus weet ook hoe het daar intern werkt.
Spreek met regelmaat oud-collega,s die er ook mee gestopt zijn, omdat het een puinhoop is bij PostNL, en er ook met regelmaat pakketjes zoek raken of leeg gehaald worden.

Als PostNL nu ook eens wat strenger zou toezien en ook handhaven, bijvoorbeeld binnen hun sorteercentra, zou er waarschijnlijk al een hoop voorkomen kunnen worden.
Ook kunnen ze zien welke bezorger het lege pakketje heeft bezorgd of heeft afgeleverd bij een PostNL punt, en hem daar dan streng op kunnen aanspreken. 

Tot dan, zou KPN alle bestelde Apple producten moeten laten bezorgen door bijvoorbeeld AMP.


Hoi @LivdeVries, wat ontzettend balen zeg. Denk je lekker jouw toestel op te halen zit er niks meer in. Dat is een flinke domper. 

De procedure die PeterG aangeeft is de te bewandelen weg. Ik ga er vanuit dat je dat ondertussen gedaan hebt. Hoor graag van je wat er uit het onderzoek van PostNL is gekomen. Helaas kan dit soms wel even op zich laten wachten. Ik hoop in ieder geval dat je snel duidelijkheid hebt en nog beter dat je snel het toestel in je handen hebt.Â