Skip to main content

Toen ik van Ziggo naar KPN overstapte, toen heeft KPN een melding gedaan aan Simyo om mijn databundel daar te verdubbelen. Het was een "verdubbelings kado".

 

Als ik overstap naar Ziggo, dan snap ik dat ik geen recht meer heb op deze verdubbeling. Melden jullie dit aan Simyo of is dat iets wat ik aan Simyo nu zelf moet melden?

 

Ik hoor graag hoe dit administratief in zijn werk gaat zodat ik weet hoe dingen werken, mocht ik besluiten om over te stappen.

 

gr

R

 

U hoeft daar niks voor te doen, in principe is KPN en Simyo het zelfde bedrijf. Dus KPN geeft aan Simyo door dat de verdubbeling van de data mag stoppen.


dank voor de opheldering.

 

gr

 


Simyo heeft met ingang van vandaag, 14 mei 2024, ook een dataplafond, kost €0,50 per maand per telefoonnummer.

Je internetbundel stopt bij het bereiken van je datalimiet, geldt in NL en de EU landen (Zone 1) en niet voor bellen.

@Ik_Combineer en @rkup7 en @wjb 

Zie onderstaande link:

https://forum.simyo.nl/officieel-nieuws-acties-en-verstoringen-59/simyo-introduceert-een-dataplafond-blijf-met-een-dataplafond-voortaan-altijd-automatisch-binnen-je-bundel-47889

 


Het is eigenlijk van de zotte dat je daar ook weer extra voor moet betalen zeg. Krijg je voor die 50 cent niet eens dezelfde 64 Kb/s die je bij kpn gratis hebt buiten de bundel?

Als ik Simyo had zou ik het gewoon instellen op mijn telefoon. Dat het verbruik buiten de deur dus stopt als de bundel hoeveelheid (instelbaar op telefoon) is bereikt. Dat is gratis 😃.

Maar ja, ik betaal nu eigenlijk maar € 6,19 voor mijn mobiel. Want heb daardoor het ESPN pakket à € 12,99 gratis. Dat zou ik anders zeker tegen betaling afnemen.


Simyo heeft met ingang van vandaag, 14 mei 2024, ook een dataplafond, kost €0,50 per maand per telefoonnummer.

Je internetbundel stopt bij het bereiken van je datalimiet, geldt in NL en de EU landen (Zone 1) en niet voor bellen.

@Ik_Combineer en @rkup7 en @wjb 

Zie onderstaande link:

https://forum.simyo.nl/officieel-nieuws-acties-en-verstoringen-59/simyo-introduceert-een-dataplafond-blijf-met-een-dataplafond-voortaan-altijd-automatisch-binnen-je-bundel-47889

 

Mooi nieuws @N.N.  Ga jij zelf die aanvullende optie bij jouw abonnement bijvoegen? 
 

U hoeft daar niks voor te doen, in principe is KPN en Simyo het zelfde bedrijf. Dus KPN geeft aan Simyo door dat de verdubbeling van de data mag stoppen.

@Ik_Combineer 

Hetzelfde bedrijf en dan zo’n enorm prijsverschil. Best bizar! 


Nee @Noordzee , ik kan het zelf heel goed in de gaten houden via Android, waarschuwing en blokkade ingesteld en werkt perfect 

 


Simyo heeft met ingang van vandaag, 14 mei 2024, ook een dataplafond, kost €0,50 per maand per telefoonnummer.

Je internetbundel stopt bij het bereiken van je datalimiet, geldt in NL en de EU landen (Zone 1) en niet voor bellen.

@Ik_Combineer en @rkup7 en @wjb 

Zie onderstaande link:

https://forum.simyo.nl/officieel-nieuws-acties-en-verstoringen-59/simyo-introduceert-een-dataplafond-blijf-met-een-dataplafond-voortaan-altijd-automatisch-binnen-je-bundel-47889

 

Simyo had dit gewoon gratis moeten aanbieden aan hun klanten, en daar geen 0,50 cent voor moeten vragen, dit is gewoon weer een verdienmodel zoals meerder budget providers doen.
Klanten laten betalen, puur en alleen dat ze niet verder kunnen internetten nadat hun databundel op is.

Simyo had gewoon de lijn van moederbedrijf KPN moet volgen, door de snelheid drastisch naar beneden te schroeven nadat de databundel op is.
In dat op zich ben ik het volledig eens met mede forumlid @PeterG 

Maar gelukkig zit ik bij KPN met mijn mobiele abonnement, en heb ik SuperUnlimited.


Je zit niet altijd voor een dubbeltje eerste rang. Als afweegt wat je ervoor terugkrijgt.


Heel eerlijk? Ik snap de kritiek niet. KPN is Simyo qua moederbedrijf, maar ze opereren echt bijzonder verschillend en los van elkaar en dat is ook niet te vergelijken. Een beetje of elke hamburger hetzelfde is want het heet hamburger. 

 

Simyo is een budget maatschappij, standaard betaal je absurd weinig en krijg je daar veel belminuten en data voor terug, maar het kan zo goedkoop omdat er wordt bespaard op service. Dus je kan niet verwachten dat dit van dezelfde klasse is als van KPN. Ik zou er niet gek van staan te kijken als ze netto niks verdienen aan een klant en enkel de buiten bundel kosten en extra service dingen als winst pakken.