Skip to main content

Goedendag,

 

Gisteren is een monteur geweest ivm slecht internet, Ordernummer: TK0000030280596

Ik lees nu net de bon en zie ineens kosten € 70,00. er werd aangegeven dat als het de fout is van KPN dat er eventueel kosten kunnen worden berekend. Er zijn alleen 2 punten:

 

De monteur liet mij tekenen dat hij was geweest en wees verder niet op de bon en de kosten! Ik was druk met mijn dochter en hij liet alleen 1 veld zien waarop ik mijn handtekening digitaal moest zetten. Niet helemaal correct…. 

Andere punt is dat hij zelf heel erg aan het struggelen was om internet te krijgen. Voorheen had ik 3 super wifi's, eenmaal in de meterkast, eenmaal op een slaapkamer en eenmaal op zolder. Deze gaven storing, internet was beneden 116 gemeten, gewoon goed, maar boven nog niet eens de helft. Hij zei dat dit kwam door de onderlaag (waarschijnlijk aluminium) van het laminaat. Het rare is dat het voorheen altijd heeft gewerkt (bijna 3 jaar) en nu niet meer? Nu staat er een superwifi op de armleuning van mijn bank, zeer vervelende plaats, een superwifi op de rand van mijn trap boven, anders kreeg hij geen internet. deze heb ik nu provisorisch opgehangen, en eenmaal op zolder waar de plaats prima is.

Ik wil die superwifi niet op mijn bank hebben staan en eigenlijk ook niet bij bovenkomst van de trap, maar dat is nog ergens op te lossen.

Ik kwam er tot 2x toe niet aan uit met het telefonisch contact, de monteur lukte het ook niet, totdat hij andere posities vond in huis. Hij gaf nog aan dat het advies via de telefoon over hoe de superwifi's te gebruiken, niet correct was en da dit anders moest worden geïnstalleerd. 


Ik moest het aankijken en alternatief was toch om waarschijnlijk andere superwifi's te installeren. het kan toch niet zo zijn dat het eerst 3 jaar goed werkt en dan ineens niet meer?


Gezien dit scenario denk ik niet dat die kosten die op de bon staan terecht zijn en ik vraag me af hoe nu verder? want een super wifi op de armleuning terwijl mijn dochter van bijna 1 jaar alles pakt wat los en vast zit, denk ik niet dat dit goed blijft gaan.

 

Ik hoor jullie graag!

het kan toch niet zo zijn dat het eerst 3 jaar goed werkt en dan ineens niet meer?

Dat kan wel. Waarschijnlijk krijgen uw buren ook steeds meer apparaten die WiFi uitzenden. Daardoor wordt het steeds drukker in de lucht met allerlei WiFi signalen. Hierdoor word het bereik minder. En dan hebben de draadloos geplaatste WiFi punten onderling geen goede verbinding meer.

De enige echte oplossing is dan: de WiFi punten bekabeld op het modem aansluiten. En niet draadloos plaatsen. Als u dat niet wil of kan, dan is het uw probleem. En niet dat van KPN. Een monteur zal gewoon betaald moeten worden. Het is uw huis, uw probleem. 


De monteurskosten zijn wel degelijk terecht in rekening gebracht. 


Welkom op het forum @CJJS99. Jammer te horen dat de monteursafspraak niet helemaal volgens verwachting is verlopen. Het klopt dat als de oorzaak aan ons ligt, het monteursbezoek gratis is. Maar dat betekent dat er bijvoorbeeld iets mis is met je modem, of met het aansluitpunt waar de kabel je huis binnenkomt. Bij wifiproblemen worden eigenlijk altijd kosten berekend. En met wat je hier beschrijft over het bezoek zijn de kosten inderdaad terecht. 

 

Voor verdere oplossing van wifi problemen ben je waarschijnlijk het beste af met kijken of je een of meerdere van je wifipunten bekabeld kunt aansluiten, zoals Nick al aangeeft. 

het kan toch niet zo zijn dat het eerst 3 jaar goed werkt en dan ineens niet meer?

Dat kan wel. Waarschijnlijk krijgen uw buren ook steeds meer apparaten die WiFi uitzenden. Daardoor wordt het steeds drukker in de lucht met allerlei WiFi signalen. Hierdoor word het bereik minder. En dan hebben de draadloos geplaatste WiFi punten onderling geen goede verbinding meer.

De enige echte oplossing is dan: de WiFi punten bekabeld op het modem aansluiten. En niet draadloos plaatsen. Als u dat niet wil of kan, dan is het uw probleem. En niet dat van KPN. Een monteur zal gewoon betaald moeten worden. Het is uw huis, uw probleem.