Skip to main content

Op 5 december j.l. ben ik klant geworden voor Internet en Tv(2x) De monteur heeft alleen het modem hoeven aansluiten, de rest heb ikzelf gedaan.  Monteursbon 001000005740641. Deze staat correct op       € 0.00  Internet en TV's werkten correct. 

Op 5 december kreeg ik een mail dat mijn modem niet werkt zoals het moet. Om te voorkomen dat je zonder internet, TV, en/of bellen komt te zitten komt er nog een gratis monteur langs

Op 8 december ontving ik een herinneringsmail dat ik een afspraak met een monteur had op 12 december(?????) Op 12 december bleek ik verkeerd aangesloten te zijn hetgeen de monteur heeft verholpen. Op zijn monteursbon 0010000006158149 staat een bedrag van €25.-- vermeld. Dat is volgens mij niet gratis!!! Ik verwacht, dat niet door mij of mijn handelen, gemaakte fouten hersteld worden zonder mij een rekening te presenteren.

Admin: afgesplitst van originele topic

Hoi @Vutnico . Welkom op het forum.

Ik heb meer informatie nodig om hier wat zinnigs over te kunnen zeggen. Kun jij je profiel aanvullen en mij daarna hier een seintje geven?


Mijn profiel is ingevuld


Hoi @Vutnico . Ik snap het niet helemaal.  Ik zie deze bon, en een handtekening.

Heb jij die ondertekend?   Ik vind het niet heel overzichtelijk maar krijg het idee dat er meerwerk is gedaan. Is er een extra tv tuner o.i.d. door de monteur aangesloten?

 

@Ik_Combineer  Herken jij hoe deze bon is opgesteld? Ik vind het niet overzichtelijk om eerlijk te zijn. 

 


Bedankt voor de tag en screenshot Erwin. Er zijn geen voorrijkosten berekend want het probleem zat zoals de monteur ook in de opmerkingen zet buiten (kruising). Hier zijn de kosten niet van, ook zijn er geen betaalde kwartiertje geschreven want dat is 17,50 per kwartier. 

 

Wat er wel is gedaan, en dat valt ook terug te lezen in de standaard geleverde producten, is het aansluiten van een extra tv ontvanger (optioneel meerwerk)

Het aansluiten van een 2e tv ontvanger kost altijd €25. Ik heb het zojuist ook gedaan, en hoewel mijn opmerkingen uitgebreider zijn ziet hij er verder hetzelfde er uit:

 


Top! Zeer bedankt, @Ik_Combineer . 

Dan wachten we nu even op de reactie van @Vutnico  of hij/zij dit herkent. 


Nee dit herken ik niet, alles was al aangesloten ook heb beslist niet getekend voor de monteursbon van 12 december.

Na dat een monteur alles had aangesloten op 5 december kreeg ik deze mail:

Er is laatst een monteur bij je langsgeweest. Toch werkt je modem niet zoals het moet. Sorry daarvoor.

We hebben een nieuwe monteursafspraak voor je gemaakt
Om te voorkomen dat je zonder internet, tv en/of bellen komt te zitten, komt er nog een gratis monteur langs. Vandaag krijg je een bevestigingsmail met de datum en tijd. Komt de afspraak niet uit? Kies dan makkelijk een andere datum en tijd via de knop in die bevestigingsmail.

Indien noodzakelijk laat ik dit door mijn rechtsbijstand adviseur verder afhandelen.


Dus dit zijn dan de kosten van de werkzaamheden welke op 5 december zijn uitgevoerd. Als dit om een nieuwe bestelling of verhuizing gaat heeft de klant eerder ook een mail gehad met uitleg dat de monteur maximaal 1 tv, computer en telefoon aansluit en voor extra devices extra moet worden betaald.


Nogmaals: Ik heb al een factuur ontvangen van de monteur die op 5 december is geweest die ik wel zelf heb getekend.. Alles was al aangesloten. Alleen het modem werkte niet naar behoren volgens KPN. Ik heb daar NIET om verzocht>

 


Leuk verhaal Monteur KPN Regio Europoort, maar na contact met de klantenservice KPN wordt de 

25 euro van de rekening afgehaald. Als alleen tussen het modem en het verdeelstation een probleem zit

kan dat niet leiden tot onkosten voor de klant. Einde verhaal!


We proberen gewoon mee te denken en het puzzeltje in elkaar te laten vallen, @Vutnico .  Waar mensen werken worden fouten gemaakt. Als wij daar gaandeweg ons gesprek achter waren gekomen had je uiteraard ook die correctie van mij gehad. We kunnen moeilijk ieder verhaal klakkeloos voor waarheid aannemen. Dan was KPN al lang failliet. 

Fijn dat de telefonische helpdesk adequaat gehandeld heeft. Fijn weekend. 


Ik ben blij dat dit is opgelost. Niet voor €25 maar om het principe, anders had ik het abonnement al binnen de 14 dagen bedenktermijn opgezegd.


Ik wil graag mijn deelname aan het forum opzeggen, dit heeft geen meerwaarde.

 


@Vutnico Als je er behoefte aan hebt, dan verwijder ik je account.

Je berichten blijven bestaan maar dan geanonimiseerd.  Laat maar weten of ik dat voor jou moet doen