Skip to main content

Ik heb een mail gehad nadat de monteur was geweest voor een storing (wegvallende internet bedraad en WiFi plus een downloadsnelheid van 90 mb bij een 1Gb abonnement. Deze storing speelde al een aantal weken. Hiervoor meermaals gebeld. Er is een monteur geweest die alles gecontroleerd heeft en de router vervangen. Daarna nogmaals gebeld omdat er geen blijvende verbetering was. Weer een nieuwe router gekregen en nu was het internet stabiel en viel niet weg. Echter de download snelheid was nog steeds niet voldoende (116 mb). Nogmaals gebeld maar de mw kon op afstand niets vinden en maakte afspraak voor een monteur. Deze is vandaag geweest en hij heeft allerlei onderzoeken gedaan en kwam tot de conclusie dat mijn laptop de verkeerde downloadsnelheid weergaf op de site van kpn . De monteur gaf aan klaar te zijn en is vertrokken. Later krijg ik een mail met monteurskosten ad 60 euro. Hierin aangegeven dat ik akkoord was en ondertekend heb. De inhoud klopt niet, ik heb niets ondertekend of akkoord gegeven op deze nota. Het is niet eens medegedeeld.

Ik vraag me af hoe de monteur kan aantonen dat ik iets heb ondertekend. Ik vind dit niet kunnen, riekt naar vervalsing. Probleem is vooral het niet eens mededelen.

 

Ik hoor graag hoe KPN met dit gedrag omgaat?

 

Met vriendelijke groeten,

Jaap de Ruijter 


*Admin: eigen topic voor je vraag aangemaakt

Hoi @Jaffa, bedankt voor je vraag. Kan me goed voorstellen dat je even aan de bel trekt. Om te beginnen fijn dat het probleem niet in de apparatuur of verbinding zat, maar dat het een weergave-issue was. Niet fijn om vervolgens te ontdekken dat hier kosten voor in rekening zijn gebracht, zeker als je daar niet op gerekend had. 

 

Wanneer wij een monteur inplannen dan proberen we altijd aan de voorkant transparant te zijn en vragen we toestemming aan onze klanten voor het in rekening brengen van eventuele kosten. Dat wil zeggen; een medewerker geeft aan de telefoon altijd aan dat er eventueel kosten in rekening gebracht kunnen worden en vraagt of je hiermee akkoord gaat. Wanneer bij een monteursbezoek blijkt dat het probleem ligt bij de door ons geleverde apparatuur of dat er iets mis is met de verbinding, dan kost het jou als klant niks. Als de monteur vaststelt dat het probleem in de eigen apparatuur van de klant zit, dan kunnen er kosten in rekening gebracht worden. Dat vind je ook terug op onze Meerwerk monteur & materiaalkosten.  

 

Uiteraard vervelend dat de monteur dit tijdens het bezoek niet gedeeld heeft. Dat had volgens mij veel verwarring kunnen voorkomen. Helaas kan ik weinig doen aan het feit dat de kosten er zijn, dat zit simpelweg in het feit dat het probleem niet binnen het KPN domein lag. Mocht je het prettig vinden dat ik de monteur nog even feedback geven over dit voorval dan mag je je profiel invullen. 


Hoi Loes,dank voor je reactie. Ik heb ook geen problemen an sich met de kosten en beleid van KPN hierin is bekend.

 

Waar ik moeite mee heb en jij ook aan voorbij gaat is het feit dat er niets wordt gemeld maar nog erger aangeven dat ik akkoord ben en ondertekend heb. Dit is niet waar en dit vind ik echt verwerpelijk. Normaliter kan je hiervoor zelfs problemen krijgen aangezien je de waarheid geweld aan doet en mijn gegevens misbruikt. 

 

Hiervoor zou ik graag zien dat de monteur in kwestie op aangesproken wordt.

 

Daarnaast heb ik een mondeling verzoek neergelegd voor tegemoetkoming in de kosten gezien ik niet de contractueel afgesproken snelheid en stabiliteit heb ontvangen die ik volgens KPN abonnement hoor te krijgen. De mw gaf aan hiermee te wachten totdat het probleem geheel was opgelost en netwerk weer stabiel is en de snelheid geeft die bij mijn abonnement hoort.

Dit verzoek zou ik ook hier bij jou willen leggen.

 

Ik hoor wederom graag.

Met vriendelijke groeten,

Jaap de Ruijter


Hoi @Jaffa, sorry voor de late reactie. Was je topic even uit het oog verloren. Kan me jouw reactie met betrekking tot het tekenen, helemaal voorstellen. In verband met de corona-maatregelen is dat iets wat de monteur mag doen voor een klant, maar wel altijd in overleg. In jouw geval is dat niet gebeurd en dat is niet netjes. Het signaal over de monteur ga ik zeker doorgeven. 

 

Voor wat betreft de vergoeding lijkt het me handig om dit even via een privéberichtje te bespreken. Spreek ik je daar? 


@Jaffa We hebben elkaar gesproken en ik heb een vergoeding in het systeem gezet. Mocht je nog vragen hebben, laat het dan vooral weten. Zo niet, dan wil ik je een hele fijne dag wensen en blij dat we er uit zijn gekomen! 


Goedenavond Loes,

Dank voor je meedenken en medewerking in deze.

Wordt gewaardeerd.

Groet. Jaap