Skip to main content

Goedenavond, Ik heb bij mijn eerste aansluiting een monteur op bezoek gekregen die alles voor mij heeft aangesloten. Voordat ik deze afspraak kreeg zei een medewerker tegen mij dat dit gratis was. Nu zie ik op mijn factuur dat er wel monteurskosten is gerekend. Hoe kan ik deze terug krijgen?

Hi @Rocha31, welkom op het forum. 

Een installatiemonteur is inderdaad gratis, hij sluit dan 1 tv, 1 computer en 1 telefoon aan. Heb je ook de bon voor de monteur gekregen? En wat is er precies in rekening gebracht, dit staat op de bon los aangegeven. 

Ik hoor graag van je. 


Eenmalig

Extra kosten monteur zoals bezoek, meerwerk en materiaal.

​​Dit bovenstaande staat op de factuur.


Wat heeft hij extra voor je gedaan dan en wat zijn de kosten?


Gewoon de standaard werkzaamheden wat hij kwam doen. Tv en internet aansluiten. Dit was vantevoren besproken met uw collega en ook dat het gratis zou zijn. €7 


Eenmalig

Extra kosten monteur zoals bezoek, meerwerk en materiaal.

​​Dit bovenstaande staat op de factuur.

Dit is de factuur, maar u heeft ook een werkboek gehad +/- 30 minuten nadat de monteur klaar was met zijn of haar werkzaamheden, hier zouden de kosten gespecificeerd moeten staan waaronder u een handtekening heeft gezet.


Niet dat ik weet of mij kan herinneren. Ik was op mijn werk en had de monteur ook telefonisch gesproken. Zoals ik al zei hij heeft niks extra's gedaan. Kan ik de werkboek nog een keer opvragen? Maar kunt u mij ook vertellen waar ik het bedrag terug kan vragen? Want we blijven heen en weer chatten.


Mag ik ook even meekijken? Zou je je KPN profiel willen invullen met alle relevante gegevens en hier een seintje willen geven als je dit hebt gedaan? Dan ga ik achterhalen waar het vandaan komt. 


@Alex_P ik heb de KPN profiel ingevuld. Ter info, Ik heb nu geen KPN abonnement meer.


,-Dankjewel. Ik zie een bedrag van € 7,- voor een tafelcontactdoos 230V (3 voudig). Dit valt helaas niet onder de gratis monteur omdat we logischerwijs kunnen verwachten dat de energievoorziening op orde. Of heb je het hier over andere kosten?


Tafelcontactdoos? Die heb ik zelf in huis. Waar zou de monteur dit hebben gebruikt dan? In de meterkast heb ik genoeg stroom. En wordt dit dan als monteurskosten in rekening gebracht? Is duidelijker om het beestje bij zijn naam te noemen. 


Excuus, zoals ik het lees was dit een verlengsnoer die geplaatst is. Dit herken je dus niet? 


Ik heb deze inderdaad gevonden in mijn meterkast waar het internet was aangesloten. Ik vind het jammer dat deze geplaatst is zonder overleg. Want ik had er 1 in huis. Maar het is nu in ieder geval duidelijk waar de extra kosten vandaan komen. Excuses voor uw tijd. En bedankt voor de uitleg.


Ik heb deze inderdaad gevonden in mijn meterkast waar het internet was aangesloten. Ik vind het jammer dat deze geplaatst is zonder overleg. Want ik had er 1 in huis. Maar het is nu in ieder geval duidelijk waar de extra kosten vandaan komen. Excuses voor uw tijd. En bedankt voor de uitleg.

Geen dank nodig, fijn dat het duidelijk is. Ik heb de kosten voor je gecrediteerd. Welkom bij ons!Â