Skip to main content

Hallo

Ik zou graag willen melden dat ik weer verbinding heb via mijn powerline adapters. Sinds mijn komst naar KPN heb ik niks dan internetellende gehad. Steeds wegvallend internet of helemaal geen internet, vervelend als je weet dat hier een internetwinkel draait. 

Op een gegeven moment maar besloten om een monteur te laten komen. Deze heeft alles gecontroleerd en tot de conclusie gekomen dat het lag aan mijn powerline adapters. De monteur kwam met de oplossing om een superwifi ontvanger op te hangen. Gevolg was dat alles hier in huis voortaan via de wifi moest. Was ik niet zo blij mee maar als het werkt(en dat was ook niet altijd het geval. De wifi viel af en toe weg waardoor geen internet) dan is het goed. De kosten voor de monteur waren voor mij daar het probleem zich aan mijn zijde bevond. 

Maar na vannacht denk ik daar een beetje anders over. Vannacht heeft de KPN een update gedaan van mijn modem en wat blijkt? Ik heb weer goede ontvangst van de wifi en wat ik nog mooier (en vreemder) vind is dat ik goede en constante verbinding heb via mijn powerline adapters. Ik heb de indruk dat het hele monteurverhaal niet nodig is geweest en dat het probleem wel degelijk aan de kant lag van KPN.

Ik zou dan ook willen vragen om een nieuwe beoordeling over de faktuur van de monteur die mijn inziens niet mals was. Mijn gegevens staan in mijn profielschets.

Met vriendelijke groet, Rob

Welk type modem heb je en wat voor update is er uitgevoerd vannacht?


@Rob33075 vul je forumprofiel aan met je adres,naam en klantnummer dan ziet een moderator wie je bent zodra je topic aan de beurt is


Dit heb ik reeds gedaan…


Welk type modem heb je en wat voor update is er uitgevoerd vannacht?

Modem v12 en welke update geen idee. Heb van te voren een brief hierover ontvangen.

 


@Rob33075  

 


Hoi @Rob33075, ik heb even gekeken. En om meteen maar met de deur in huis te vallen. Ik kan de kosten niet vergoeden. 
Een DVS kan voor storingen zorgen. Het is dan ook altijd belangrijk om die eerst uit te sluiten. In ieder geval geef je aan dat je een monteur hebt laten komen. 

Als het dan in het klantdomein zit, dan zijn de kosten voor jou als klant. Dit wordt bepaald door de monteur. Dit kan ik niet aanpassen. 

Wel is het natuurlijk heel fijn dat alles nu goed werkt. 


Beste Bart

De monteur heb ik laten komen omdat men van de helpdesk mij vertelde dat het misschien aan de bekabeling lag buitenshuis. Dit vond ik serieus genoeg om een monteur te laten komen.

De powerline adapters waren niet het probleem. Afgelopen week heeft de KPN een update gedaan aan mijn modem. Na deze update werken mijn powerline pluggen weer als vanouds. Zal dan wel een raar toeval zijn daar in de situatie bij mij thuis niks veranderd is. Ik vind het een beetje kort door de bocht om te stellen dat vergoeding van kosten niet mogelijk is!


ten tijde van de problemen, heb je toen de experia ook even uit/aan gezet?? 


ten tijde van de problemen, heb je toen de experia ook even uit/aan gezet?? 

Emiel dagelijks vele malen! 


De update van het modem en werking van de powerlines hebben geen effect op elkaar. Modem verstuurt het signaal. De powerlines pakken deze over en gebruiken het stroomnetwerk. Stabiliteit daarvan hangt af van de stabiliteit van het stroomnetwerk. 
Ik heb nogmaals de bon erbij gepakt. Daar staat als opmerking dat je de werking hebt gecontroleerd van wat de monteur heeft gedaan en daar mee akkoord bent gegaan. Ik kan daarom geen kosten vergoeden. 


Ok het is zoals het is! Bedankt voor de gedane moeite!