Skip to main content

Hallo,

 

Het is erg frustrerend hoe KPN met zijn klanten omgaat.

Ik ben nu 3 maanden bezig om het teveel betaalde abonnementsgeld van mijn mobiele nummer terug gestort te krijgen.

KPN brengt voor de inflatie correctie van dit jaar voor €15,  €7.50 in rekening.

Na 3 maanden op rij hierover contact te hebben gehad kwam de standaard vervolg vraag

Kan ik nog wat voor u betekenen:

Daarop antwoorde ik , dat ik het wel prettig zou vinden als er wat aan het abonnementsgeld van KPN compleet gedaan kon worden.

Ik betaal al jaren voor 100 mbit terwijl er maar maximaal 40 geleverd kan worden.

De medewerken vertelde dat hij daar wat aan zou aanpassen en dat ik dan maandelijks minder zou gaan betalen.

Hij vertelde er niet bij dat hij het hele abonnement zou veranderen en dat ik nu maandelijks €9.99 moest gaan betalen voor spotify en dat ik dus onder de streep maandelijks meer kwijt ben.

Onbegrijpelijk dat KPN dan niet voor een trouwe klant die alles afneemt bij KPN als tegemoetkoming Spotify gratis aanbied.

En als ik nu na 30 jaar mijn abonnement wil opzeggen, zeggen ze dat het niet kan omdat mijn contract is gewijzigd??

Nooit gevraagd maar gratis gekregen van KPN.  bedankt KPN

Al met al heeft het maandelijks bellen en uren aan de lijn geresulteerd dat ik meer kwijt ben per maand voor mijn abonnenten dan in het begin van dit jaar.

Je kunt dus beter niets zeggen en gewoon overstappen naar een ander en het verlies incasseren.

Bij KPN kom je niet verder dan de eerste lijn support

Dag @Adri Mastenbroek! Welkom op ons KPN Forum. Het betreurd mij dat je een slechte ervaring hebt met onze klantenservice. Zo te lezen zijn er wat misverstanden ontstaan over het abonnement. Vroeger kwam het veel vaker voor dat klanten een hogere internetsnelheid in het abonnement hadden zitten dan dat haalbaar was. Dit abonnement is destijds gekozen voor de extra (gratis) opties. We hadden toen immers vaste pakketten waaruit gekozen kon worden. Vaak was het 100MB/s abonnement gunstiger door de extra opties dan de 50MB/s versie. Zoals je gemerkt hebt kan een oud abonnement alleen worden omgezet naar een Hussel abonnement. Dit is een onomkeerbare verandering. Echter is dit alleen een verlenging van een 1-jarig abonnement wanneer je korting hebt gekregen. Pas dan sluit een nieuw jaar contract af. Als je abonnement gedwongen omgezet moest worden naar Hussel voor bijvoorbeeld een snelheidswijziging (Koper>glas) of verhuizing, dan blijf je contract vrij.
Heb jij geen korting gekregen, maar wordt er wel aangegeven dat je vast zit aan een jaarcontract? Dan kijk ik graag even met je mee. Hier heb ik je gegevens voor nodig. Ook heb ik je gegevens nodig om mee te kijken met je mobiele aansluiting waar je aangeeft de Hussel voordeel mis te lopen (dit is een ander bedrag dan de inflatiecorrectie). 

Kun je je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd? Postcode, huisnummer, klantnummer en de laatste 3-cijfers van het bij ons bekende bankrekeningnummer is voldoende. Let op: alle vakjes waar ‘privé’ bij staat zijn alleen inzichtelijk voor KPN moderators. 

Spotify kunnen wij helaas niet meer gratis aanbieden. Wél kun je Entertainment korting krijgen i.c.m. mobiel. 
 


U heeft Spotify nooit gratis gehad. U betaalde daar gewoon voor via de prijs van het hele pakket. Net zo goed als dat u ook voor tv en telefonie betaalde via de prijs van het hele pakket. 

U bent nu over gegaan op een Hussel abonnement. Bij Hussel betaal je voor elk onderdeel apart. Dus zie je voor Spotify een apart bedrag op de factuur staan. Ook voor tv en ook voor telefonie zie je nu aparte bedragen op de factuur staan.


Beste @Nick83,

Niets in het leven is gratis ook bij KPN niet, dat is mij wel duidelijk.  Bij 2 halen en maar 1 betalen weet ik ook wel dat ik het tweede pak allang betaald hebt.

Ik ga alleen mee met het taalgebruik , dat overal hiervoor gebruikt word .

Als er dus gratis op de factuur staat, praat ik over dat product wat zogenaamd "gratis” is.

En verder is het bij mij niet helemaal duidelijk geweest dat ik een ander contract ging afsluiten waarbij de "gratis” Spotify zou vervallen.

 

 


Gebruikt werd!! Je moet het ook wel een beetje in dat in die tijd dat soort termen werden gebruikt. Gordijnen werden gratis gemaakt, vloerbedekking werd gratis gelegd etc. Dat is ook niet meer zo.