Skip to main content

Goedemiddag,

Op 1 september 2022 heb ik gebeld met de klantenservice omdat ik mijn adres wilde aanpassen. Eerder had ik via de website en mijn kpn al geprobeerd om dit te doen maar ik kreeg telkens een storing melding. Met de vriendelijke persoon aan de telefoon sprak ik af dat zij mijn adres zou wijzigen en ik daarna mijn telefoon zou verlengen via mijnkpn. Echter hebben we de verlenging ook direct telefonisch gedaan zodat ik met haar door kon nemen welke kortingen er van toepassing waren. Namelijk: de internetaansluiting op het nieuwe adres in Workum (NIET in Amsterdam). 

Helaas werd de nieuwe telefoon naar het oude adres gestuurd omdat dit niet was aangepast.....hetgeen ik had willen voorkomen door te bellen met de klantenservice om de adreswijziging door te geven. Ik heb hierover gebeld met de klantenservice en aangegeven dat de telefoon is geleverd aan een onbekend persoon. Hier op volgend werd er een onderzoek ingesteld bij postNL. Ik kreeg de dag erna een bericht dat iemand op mijn oude adres een pakket in ontvangst had genomen. Super fijn natuurlijk dat de telefoon niet achterover was gedrukt en dat die persoon de moeite heeft genomen om mij te traceren. Mijn vriend heeft zijn best gedaan om de telefoon uit Amsterdam te halen. Ook hierover heb ik contact opgenomen met de KPN. Ik kreeg een hele vervelende jongen aan de lijn die zei dat ik zelf maar even met postNL moest gaan bellen (de fout ligt hiervoor bij de KPN!). Ik heb ontzettend veel spijt van mijn telefoontje van 1 september om mijn telefoon abonnement te verlengen met een nieuwe telefoon met alle telefoontjes, wachtmomenten en verveelde mensen aan de lijn. Tot op de dag van vandaag krijg ik mailtjes van de KPN dat de nieuw bestelde telefoon zoek is geraakt....... Ik heb nu al 4 keer laten weten dat de telefoon weer terecht is en dat ik wil weten wat nu de status is maar niemand kan mij iets vertellen. Ook wanneer wordt beloofd dat ik terug wordt gebeld gebeurd dit niet.....

Nu doet het volgende probleem zich voor. Alhoewel ik al jaren tevreden klant ben bij de KPN ben ik nu helemaal klaar met de KPN (en dan vooral de klantenservice). Dus ik heb naar aanleiding van mijn laatste telefoontjes besloten om mijn verlenging te annuleren en de telefoon terug te sturen....Ik wilde namelijk een klacht indienen via de telefoon een geholpen worden maar mij werd verteld dat een klacht geen zin zou hebben en er een herhaal email intern zou worden verstuurd over dat de telefoon terecht was. Toen heb ik ook aangegeven dat ik telefonisch mijn verlenging wilde annuleren en de telefoon wilde retourneren. Echter werd ik verwezen naar de website - die mij weer verwees naar de klantenservice!?

Uiteindelijk heb ik een formulier gevonden waarmee ik mijn verlenging kon annuleren. De telefoon kon ik volgens een brief in de doos retourneren naar een antwoord nummer. Wat blijkt……….de telefoon is afgeleverd bij een afhaalpunt in in Leidschendam… Kansloos. 

Aan de telefoon word ik weer van het kastje naar de muur gestuurd en ondertussen heb ik geen energie meer over en word ik niet geholpen. Via automatische incasso worden de bedragen voor de telefoon vrolijk van mijn rekening geschreven. 

WAT NU!?

Gisteren nogmaals geprobeerd telefonisch iets van informatie te krijgen. De medewerker snapte er niks van….in de wacht gezet en toen werd de verbinding verbroken…


Hi @Forumgebruiker2022! Dat is niet netjes. 

Hoe staat het er op dit moment voor? Heb je het toestel al ontvangen?

Het is in ieder geval zo dat als een toestel aan de deur geweigerd wordt deze wordt teruggestuurd. Daarnaast kan iemand anders dan jij de telefoon niet aannemen. Nadat de telefoon bij ons terug is wordt de bestelling na een paar dagen automatisch geannuleerd. Dit betekent dat je je geen zorgen hoeft te maken over de kosten van de telefoon. Alleen zul je de bestelling na het annuleren opnieuw moeten doen.