Even een aanvaring gehad met een KPN medewerker betreffende beëindiging van mijn contract met KPN.
Wat is er gebeurd….
Ik neem al vele jaren Internet, TV en mobiel van KPN af.
Onze aansluiting was Hussel Internet 50 Mbit/s + een Buitengebied modem
Helaas werd het Internet en TV in de loop van dit jaar steeds slechter.
Met name de TV was af en toe behoorlijk haperend en de snelheid van het Internet zat tussen de 6-16 Mbit down en <1 Up.
Na contact met KPN adviseerde zij mij om Digitenne eens te proberen.
Dat heb ik gedaan en kreeg al snel het Digitenne aparaat in huis, Daar zaten tevens 2 nieuwe TV-decoders bij. Slim van KPN, dacht ik, kunnen we die ook meteen uit porberen.
Digitenne werkte voor geen meter, dus de 2 nieuwe TV-Decoders meteen aangesloten en de oude decoders + Digitenne dezelfde dag teruggestuurd.
De nieuwe decoders hielpen niet echt veel. Eigenlijk werd het alleen maar slechter. Dus op zoek naar een oplossing. 5G Thuis was er nog niet, dus mijn licht eens opgestoken bij Starlink.
Het heeft een tijdje geduurd voordat de kogel door de kerk was, maar nu draait Starlink als een zonnetje en dus kon ik het KPN gebeuren opzeggen.
Dus KPN gebeld en wat schets mijn verbazing, ik moest mijn contract uitdienen tot mei 2025, want ik had in een nieuw contract gehad……. zonder dat ik dat wist. Men refereerde naar een mail die dit bevestigd zou moeten hebben en het niet reageren hierop was dan een soort van akkoord gaan met dit nieuwe contract.
Waarschijnlijk leende het Hussel Internet 50 Mbit/s zich niet voor een wijziging en heeft men mij maar een ander contract gegeven wat wel voorhanden was nl. KPN Internet 100 Mbit/s.
Ik vind dit een bijzonder vreemde situatie, een wijziging van een bestaand contract, vervangen door een nieuw contract en dan de opgebouwde rechten van maandelijkse opzegging zo maar overboord zetten.
Ik ben benieuwd hoe jullie hierover denken.
Mvg,
Aat