Skip to main content

Even een aanvaring gehad met een KPN medewerker betreffende beëindiging van mijn contract met KPN.

Wat is er gebeurd….

Ik neem al vele jaren Internet, TV en mobiel van KPN af.

Onze aansluiting was Hussel Internet 50 Mbit/s + een Buitengebied modem

Helaas werd het Internet en TV in de loop van dit jaar steeds slechter.

Met name de TV was af en toe behoorlijk haperend en de snelheid van het Internet zat tussen de 6-16 Mbit down en <1 Up.

Na contact met KPN adviseerde zij mij om Digitenne eens te proberen.

Dat heb ik gedaan en kreeg al snel het Digitenne aparaat in huis, Daar zaten tevens 2 nieuwe TV-decoders bij. Slim van KPN, dacht ik, kunnen we die ook meteen uit porberen.

Digitenne werkte voor geen meter, dus de 2 nieuwe TV-Decoders meteen aangesloten en de oude decoders + Digitenne dezelfde dag teruggestuurd.

De nieuwe decoders hielpen niet echt veel. Eigenlijk werd het alleen maar slechter. Dus op zoek naar een oplossing. 5G Thuis was er nog niet, dus mijn licht eens opgestoken bij Starlink.

Het heeft een tijdje geduurd voordat de kogel door de kerk was, maar nu draait Starlink als een zonnetje en dus kon ik het KPN gebeuren opzeggen.

Dus KPN gebeld en wat schets mijn verbazing, ik moest mijn contract uitdienen tot mei 2025, want ik had in een nieuw contract gehad……. zonder dat ik dat wist. Men refereerde naar een mail die dit bevestigd zou moeten hebben en het niet reageren hierop was dan een soort van akkoord gaan met dit nieuwe contract.

Waarschijnlijk leende het Hussel Internet 50 Mbit/s zich niet voor een wijziging en heeft men mij maar een ander contract gegeven wat wel voorhanden was nl. KPN Internet 100 Mbit/s.

Ik vind dit een bijzonder vreemde situatie, een wijziging van een bestaand contract, vervangen door een nieuw contract en dan de opgebouwde rechten van maandelijkse opzegging zo maar overboord zetten.

Ik ben benieuwd hoe jullie hierover denken.

Mvg,

Aat

Als de twee ontvangers de DIW7022 waren dus het TV Plus abonnement dan ben je daardoor inderdaad een nieuw jaar contract aangegaan. Je noemt alleen het stukje internet het stukje TV is doorslaggevend. Hoewel ook op basis van het stukje internet kan ik al zeggen dat je bent over gezet naar een  nieuwe portfolio dus nieuw contract.

 

Bij de wijziging was blijkbaar niet goed gewezen op dat belangrijke stukje dat is jammer. En de genoemde email was dan mogelijk ook niet duidelijk genoeg hierover heb je die bewuste email nog?

 


Hallo @AABE daar moet ook de nodige e-mail correspondentie en/of SMS’en over ziin geweest, zodat je daar direct op in kon springen als er iets niet duidelijk of niet goed was.

Het TV-pakket dien je minimaal 1 maand na contractingang aan te houden en kun je daarna weer opzeggen.

 


Als de twee ontvangers de DIW7022 waren dus het TV Plus abonnement dan ben je daardoor inderdaad een nieuw jaar contract aangegaan. Je noemt alleen het stukje internet het stukje TV is doorslaggevend. Hoewel ook op basis van het stukje internet kan ik al zeggen dat je bent over gezet naar een  nieuwe portfolio dus nieuw contract.

 

Bij de wijziging was blijkbaar niet goed gewezen op dat belangrijke stukje dat is jammer. En de genoemde email was dan mogelijk ook niet duidelijk genoeg hierover heb je die bewuste email nog?

 

De email is er niet meer...


Als de twee ontvangers de DIW7022 waren dus het TV Plus abonnement dan ben je daardoor inderdaad een nieuw jaar contract aangegaan. Je noemt alleen het stukje internet het stukje TV is doorslaggevend. Hoewel ook op basis van het stukje internet kan ik al zeggen dat je bent over gezet naar een  nieuwe portfolio dus nieuw contract.

 

Bij de wijziging was blijkbaar niet goed gewezen op dat belangrijke stukje dat is jammer. En de genoemde email was dan mogelijk ook niet duidelijk genoeg hierover heb je die bewuste email nog?

 

De email is er niet meer...

Ik heb helemaal niet om nieuwe ontvangers gevraagd….. alleen een digitenne aangevraagd.


Als de twee ontvangers de DIW7022 waren dus het TV Plus abonnement dan ben je daardoor inderdaad een nieuw jaar contract aangegaan. Je noemt alleen het stukje internet het stukje TV is doorslaggevend. Hoewel ook op basis van het stukje internet kan ik al zeggen dat je bent over gezet naar een  nieuwe portfolio dus nieuw contract.

 

Bij de wijziging was blijkbaar niet goed gewezen op dat belangrijke stukje dat is jammer. En de genoemde email was dan mogelijk ook niet duidelijk genoeg hierover heb je die bewuste email nog?

 

De email is er niet meer...

Ik heb nooit om die nieuwe ontvangers gevraagd. Deze zijn door KPN ongevraagd naar mijn opgestuurd, tesamen met de Digitenne.


Het is niet slim om lopende/nieuwe/gewijzigde contracten niet te bewaren.

 


U heeft er mogelijk niet bewust om gevraagd maar het is wel gebeurd. Die Digitenne ontvanger had ook zonder andere wijzigingen aan uw lopende abonnement kunnen worden toegevoegd.

Helaas heeft u dat bericht niet meer en wij medeklanten weten natuurlijk niet wat er destijds is besproken.

in het kort gezegd klopt het allemaal alleen is het u toen ontgaan dat u akkoord ging met een  jaar contract.

 

Terzijde als met een 50 Mb abonnement in het buitengebied zonder de buitengebied modem de snelheid niet wordt gehaald heeft een 100 Mb abonnement weinig nut, eerlijk gezegd ben ik van mening dat u niet correct bent geholpen destijds. Alleen daar heb  je nu niks aan je zal of de tijd moeten uitdienen of afkopen.


Hallo @AABE geef in het privédeel van je profiel je NAW-gegevens, klantnummer en laatste 3 cijfers IBAN in.

Misschien kan een moderator nog iets voor je betekenen, bijvoorbeeld de mail-correspondentie opnieuw versturen.

Succes.

 


U heeft er mogelijk niet bewust om gevraagd maar het is wel gebeurd. Die Digitenne ontvanger had ook zonder andere wijzigingen aan uw lopende abonnement kunnen worden toegevoegd.

Helaas heeft u dat bericht niet meer en wij medeklanten weten natuurlijk niet wat er destijds is besproken.

in het kort gezegd klopt het allemaal alleen is het u toen ontgaan dat u akkoord ging met een  jaar contract.

 

Terzijde als met een 50 Mb abonnement in het buitengebied zonder de buitengebied modem de snelheid niet wordt gehaald heeft een 100 Mb abonnement weinig nut, eerlijk gezegd ben ik van mening dat u niet correct bent geholpen destijds. Alleen daar heb  je nu niks aan je zal of de tijd moeten uitdienen of afkopen.

Ik heb nog een en ander de revue laten passeren en kom tot de volgende conclusie; Mijn toenmalige abo (Hussel 50M/bits) was op het moment van wijziging (add Digitenne) niet meer een geldig abo bij KPN. De medewerker van KPN heeft toen het abo gewijzigd naar een 100M/BIts zonder er daar bij stil te staan dat dit dan een nieuw abo (dit zal automatisch bepaald worden binnen de systemen van KPN, If this then that) zou worden. Standaard mailtjes van de abo wijziging (die niet gewenst was, maar automatisch aangemaakt was) worden automatisch verstuurd en KPN gaat er van uit dat de klant hier (bij niet reageren) automatisch mee akkoord gaat. Een standaard voorbeeld waar het dus automatisch niet goed gaat. De klant is natuurlijk niet om de KPN te corrigeren, maar de KPN moet zijn  werk gewoon goed doen.


De Hussel portfolio is inderdaad gewijzigd naar het huidige maar of daardoor geen digitenne kon worden toegevoegd aan een bestaand Hussel abonnement is vreemd.

 


De Hussel portfolio is inderdaad gewijzigd naar het huidige maar of daardoor geen digitenne kon worden toegevoegd aan een bestaand Hussel abonnement is vreemd.

 

Waarom zou men anders mij een nieuw contract geven?


De Hussel portfolio is inderdaad gewijzigd naar het huidige maar of daardoor geen digitenne kon worden toegevoegd aan een bestaand Hussel abonnement is vreemd.

 

Waarom zou men anders mij een nieuw contract geven?

Dat zal een KPN medewerker moeten beantwoorden. Zonder te weten wat er destijds is besproken is dat alleen maar raden.

ik kan gewoon een Digitenne ontvanger toevoegen aan mijn Hussel abonnement. Zojuist getest, in eerste instantie lukte het niet.


@AABE 

Pas in ieder geval jouw abonnement aan naar alleen internet 100 Mbit/s. De TV-ontvangers dus eruit en dan wordt de prijs 42,50 voor jou. 

Vergeet ook niet dat jouw mobiel abonnement bij KPN duurder gaat worden als je in mei 2025 jouw internet-thuis opzegt. Je verliest dan namelijk het Combivoordeel.    


@AABE

Pas in ieder geval jouw abonnement aan naar alleen internet 100 Mbit/s. De TV-ontvangers dus eruit en dan wordt de prijs 42,50 voor jou. 

Vergeet ook niet dat jouw mobiel abonnement bij KPN duurder gaat worden als je in mei 2025 jouw internet-thuis opzegt. Je verliest dan namelijk het Combivoordeel.    

Had ik al gedaan. En van mijn mobiel weet ik dat ik de korting erbij inschiet...


De Hussel portfolio is inderdaad gewijzigd naar het huidige maar of daardoor geen digitenne kon worden toegevoegd aan een bestaand Hussel abonnement is vreemd.

 

Waarom zou men anders mij een nieuw contract geven?

Dat zal een KPN medewerker moeten beantwoorden. Zonder te weten wat er destijds is besproken is dat alleen maar raden.

ik kan gewoon een Digitenne ontvanger toevoegen aan mijn Hussel abonnement. Zojuist getest, in eerste instantie lukte het niet.

Er is niets besproken, ik heb via mijnkpn alleen maar digitenne toegevoegd.


De Hussel portfolio is inderdaad gewijzigd naar het huidige maar of daardoor geen digitenne kon worden toegevoegd aan een bestaand Hussel abonnement is vreemd.

 

Waarom zou men anders mij een nieuw contract geven?

Dat zal een KPN medewerker moeten beantwoorden. Zonder te weten wat er destijds is besproken is dat alleen maar raden.

ik kan gewoon een Digitenne ontvanger toevoegen aan mijn Hussel abonnement. Zojuist getest, in eerste instantie lukte het niet.

Er is niets besproken, ik heb via mijnkpn alleen maar digitenne toegevoegd.

Als je nu je Digitenne inderdaad laat opsturen, ben ik benieuwd of ze jouw contract ook gaan aanpassen. ;)


@AABE voor de goede orde u schreef : "Na contact met KPN adviseerde zij mij om Digitenne eens te proberen."

Dit heeft u dus zelf via Mijn KPN  gedaan niet telefonisch? Dan heb ik dat verkeerd begrepen.

De snelheids wijziging was die later?

""Waarschijnlijk leende het Hussel Internet 50 Mbit/s zich niet voor een wijziging en heeft men mij maar een ander contract gegeven wat wel voorhanden was nl. KPN Internet 100 Mbit/s."

 

Via Mijn KPN kom ik nergens de optie tegen om Digitenne toe te voegen. Ik ben naar de Digitenne pagina gegaan en kwam zo in de Mijn KPN omgeving terecht. Ik heb niet de hele procedure doorgelopen anders kwam ik mischien wel iets vreemds tegen. 

Zonet nog een gekeer de procedure doorlopen tot aan de winkelmand er wordt enkel een Digitenne insteekkaart opgestuurd mijn keuze meer niet, geen antenne wat onhandig is.

Maar er wordt nergens genoemd dat ik dan over ga naar TV+ of een ander Internet abonnement. Het lijkt erop dat u niet de weg van product aanpassen hebt genomen, maar verlengen dat verklaart het jaar contract de andere snelheid en de andere ontvangers. 

Terzijde, wat was uw keuze een insteekkaart of ontvanger was er ook een antenne bijgeleverd zo niet dan snap ik dat het 'voor geen meter werkte'

 

Ps @Noordzee weet jij dat als Digitenne deskundige hoor je ook een antenne toe gestuurd te krijgen als je dit toevoegd aan je abonnement?


@Rowi. 

Een antenne wordt standaard meegeleverd bij een losse ontvanger alsmede de insteekkaart. 
 

Tijdens het proces in Mijn KPN van Digitenne toevoegen krijg je ergens de keuze tussen losse ontvanger of insteekkaart. 


U heeft er mogelijk niet bewust om gevraagd maar het is wel gebeurd. Die Digitenne ontvanger had ook zonder andere wijzigingen aan uw lopende abonnement kunnen worden toegevoegd.

Helaas heeft u dat bericht niet meer en wij medeklanten weten natuurlijk niet wat er destijds is besproken.

in het kort gezegd klopt het allemaal alleen is het u toen ontgaan dat u akkoord ging met een  jaar contract.

 

Terzijde als met een 50 Mb abonnement in het buitengebied zonder de buitengebied modem de snelheid niet wordt gehaald heeft een 100 Mb abonnement weinig nut, eerlijk gezegd ben ik van mening dat u niet correct bent geholpen destijds. Alleen daar heb  je nu niks aan je zal of de tijd moeten uitdienen of afkopen.

Ik heb nog een en ander de revue laten passeren en kom tot de volgende conclusie; Mijn toenmalige abo (Hussel 50M/bits) was op het moment van wijziging (add Digitenne) niet meer een geldig abo bij KPN. De medewerker van KPN heeft toen het abo gewijzigd naar een 100M/BIts zonder er daar bij stil te staan dat dit dan een nieuw abo (dit zal automatisch bepaald worden binnen de systemen van KPN, If this then that) zou worden. Standaard mailtjes van de abo wijziging (die niet gewenst was, maar automatisch aangemaakt was) worden automatisch verstuurd en KPN gaat er van uit dat de klant hier (bij niet reageren) automatisch mee akkoord gaat. Een standaard voorbeeld waar het dus automatisch niet goed gaat. De klant is natuurlijk niet om de KPN te corrigeren, maar de KPN moet zijn  werk gewoon goed doen.

@AABE

Je hebt binnen Mijn KPN meestal de mogelijkheid om wijzigingen aan te brengen binnen jouw bestaande contract. Onder meer het toevoegen of verwijderen van losse KPN TV en/of Digitenne ontvangers. Alleen bij hele oude abonnementen ontbreekt die mogelijkheid wel eens. Waarschijnlijk was dit bij jou ook het geval en moest je omgezet worden naar de huidige abonnementsvorm om überhaupt wat te kunnen toevoegen. Een overgang naar KPN TV+ gaat altijd gepaard met een nieuw jaarcontract. Normaliter is dat geen probleem omdat de meeste klanten niet de intentie hebben om direct na een uitbreiding vervolgens op te zeggen. Bij jou pakt dit nu vervelend uit. 


@Rowi.

Een antenne wordt standaard meegeleverd bij een losse ontvanger alsmede de insteekkaart. 
 

Tijdens het proces in Mijn KPN van Digitenne toevoegen krijg je ergens de keuze tussen losse ontvanger of insteekkaart. 

Helder, die keuze kreeg ik inderdaad alleen zag ik niet of er een antenne werdt mee gestuurd.


Voor de goede orde, Kpn heeft na een tweede gesprek het abonnement beëindigd. Bedankt iedereen voor jullie input en meedenken. 
grt Aat


Reageer