Skip to main content

Goedemiddag,

Ik heb op de website gezocht naar iets wat mijn vraag zou kunnen beantwoorden, maar deze is te complex, helaas kan ik nergens schriftelijk mijn vraag kwijt, geen e-mail.

Wij hebben al jaren naar redelijke tevredenheid een abonnement bij jullie, de diensten werkten gewoon redelijk goed, alleen is helaas al jaren het geval dat de wifi in huis heel traag werkte en er zelfs momenten mee stopte.
Wij zijn al heel lang bezig met hierover steeds meldingen te maken, maar steeds werden we van het kastje naar de muur gestuurd en zelfs met het advies om sneller internet te gaan betalen.
Vorige maand werd er door een oplettende collega van u eindelijk goed onderzoek gedaan en zij kwam erachter dat de snelheid veel te laag was, (2,8 waar het 50 moest zijn) en zij heeft direct actie ondernomen en een monteur gestuurd. 
Helaas was het toen nog niet helemaal opgelost en heeft vorige week een andere collega een volledige restart uitgevoerd en nu werkt de wifi fantastisch. 
Hulde aan deze collega’s die eindelijk ons wel serieus namen!

Dit is eigenlijk hoe het altijd had moeten zijn, echter is dit al jaren slecht geweest en we raakte er op een rare manier aan gewend dat bij ons de verbinding heel slecht was.
Nu is het natuurlijk wel zo dat wij jaren wel gewoon vol de rekeningen netjes betaalden terwijl wij niet de juiste kwaliteit hebben mogen ontvangen en door uw medewerkers eigenlijk altijd een verkeerd advies hebben gekregen. Dus ik zou het heel netjes vinden als dit op één of andere manier gecompenseerd zou kunnen worden, dus hierbij graag uw reactie hierop.

Vergeet het maar @Daniëlla82 

U schijnt nooit een ticket aangemaakt te hebben dus bewijs is er niet.

Overstappen is de enige optie, om ze enigszins te narren.

dat is echt kpn

Er is niet één provider in de wereld die garantie geeft op een snelheid van wifi. Goed wifi moet je zelf regelen. Het electriciteitsbedrijf regelt ook geen lampen als je niet voldoende licht hebt in een kamer. Je betaalt overigens voor een goede verbinding tot en met het modem. Uiteraard helpen we je graag met adviezen om goed wifi te hebben. 

Hallo @Daniëlla82 zie onderstaande links voor mogelijke oplossingen:

en

Succes.

De WiFi is je eigen verantwoordelijkheid, als je problemen ervaart moet je altijd zelf beginnen met een hard reset van je modem / apparatuur of onderzoek hiernaar doen zoals @JanD met tips komt. Je komt dus ook helaas niet in aanmerking voor compensatie in dit geval.

Hoi @Daniëlla82, bedankt voor jouw bericht en welkom hier op de Community!

Helaas moet ik je in dit geval teleurstellen en hopelijk komt dit niet te 'bot' over. Je betaalt je provider voor het signaal tot aan het modem en niet voor een wifi signaal. Op de verbinding tot aan het modem krijg je ook garanties met betrekking tot de snelheid die je kunt halen, in tegenstelling tot de wifi. De snelheid van wifi is afhankelijk van je eigen omgevingsfactoren en daar heeft een provider geen invloed op. Je kunt hierbij denken aan de bouw van je woning, isolatie, andere wifi netwerken in je omgeving, vloeren, deuren, muren, vloerverwarming etc. etc. Neemt natuurlijk niet weg dat dit wel een zure situatie is geweest, dat kan ik alleen maar met je eens zijn. Helaas kan ik er met alle goede wil van de wereld ook niet iets anders van maken, het spijt me. 

Beste @Jan van KPN ,

Dankjewel voor je reactie.

Misschien heb ik het niet juist uitgelegd, maar ik heb het ook over de verbinding tot aan het modem.

En zoals ik al beschrijf is het altijd slecht geweest en nu dus door een oplettende kpn medewerker wel serieus genomen en is het probleem wel verholpen, het probleem lag bij jullie en niet bij mij, vandaar ook mijn vraag.

graag uw reactie!

mvg Daniëlla 

Bedankt voor de toelichting @Daniëlla82!
In dat geval wil ik je adviseren om hier een klacht over in te dienen en daar kun je dit klachtenformulier voor gebruiken. Na het invullen hiervan zal er binnen 10 werkdagen contact met je worden opgenomen om je klacht nader te bespreken. Uiteraard hoop ik op een voor jou goede uitkomst!

Reageer