Skip to main content

Per 1 oktober ben ik overgestapt naar een nieuwe mobiele provider. Op 1 oktober deed mijn simkaart van kpn het ook niet meer. Toch is in oktober geld van mijn rekening afgehaald om een factuur voor dat opgezegde abonnement te betalen. 

Ik heb het geld teruggevorderd en krijg nu een herinnering. Is er iets verkeerd gegaan bij het opzeggen? Mijn nieuwe provider gaf aan dat alles geregeld was. 

Misschien kan je even kijken in MijnKPN om te zien welke factuur er gemaakt is voor de incasso die je teruggedraaid hebt. Misschien heeft de factuur toch betrekking op de periode tot 1-10-2023. Zo niet, dan zou ik zeker even de klantenservice bellen.


@Juul90

De automatische incasso procedure is sinds de introductie van de PTT hiervan waarschijnlijk nog onveranderd gelijk aan zoals het toen geintroduceerd is. Ze innen dus nog geld over niet meer bestaande overeenkomsten, wat ze als private onderneming al lang niet meer mogen doen. 

Maar wacht nog even een maandje, normaliter wordt het conform de toenmallige regels van de PTT weer keurig terug gestort. 


@Optimist1965 Op de factuur staat dat die betrekking heeft op de maand oktober.

Ik wilde inderdaad al de klantenservice bellen, maar op de site van kpn vind ik nergens een telefoonnummer. Of ik zoek niet goed genoeg.

@dommeke ik had het geld al teruggevorderd, maar hoop nu niet dat KPN ineens extra geld gaat vragen, omdat ik een ‘betalingsachterstand’ heb. 


Volgens de voorwaarden kan kpn 2 maanden nodig hebben om de slotnota te maken. De volgende nota is dus de slotnota waarop het teveel betaalde wordt gecrediteerd. De opzegging en de factuur hebben elkaar gekruist. 


Ik wilde inderdaad al de klantenservice bellen, maar op de site van kpn vind ik nergens een telefoonnummer. Of ik zoek niet goed genoeg.

Het nummer is 0800-0402.


Volgens de voorwaarden kan kpn 2 maanden nodig hebben om de slotnota te maken.

@Joep1965 

Ik heb de AV doorzocht op “slotnota”, niets te vinden. Kan je even aangeven bij welke paragraaf (liefst ook artikel) dit staat?


@dommeke zoekt en gij zult vinden staat er in de Schrift. 


@dommeke zoekt en gij zult vinden staat er in de Schrift. 

Ik denk dat ik de doelstelling van dit forum verkeerd begrijp. Ik dacht dat het bedoeld was om mensen te helpen bij vragen en dan voornamelijk over KPN. 

Niet om je protestants christelijke geloofsuitingen hier uit te dragen. 

 

 

 


Beste @Juul90, welkom! Het klopt wat Joep1965 zegt: we factureren abonnementskosten in het voren, dus het kan zijn dat je nog een factuur krijgt over een maand waarin je al geen klant meer bij ons bent. Dat krijg je natuurlijk altijd van ons terug, maar het opmaken van een slotnota kan tot maximaal twee maanden duren. Het is dan ook niet handig om een bedrag te storneren: aan een herinnering kunnen ook kosten verbonden zijn. Dat gezegd hebbende: mocht ik nog iets voor je kunnen doen, laat het gerust weten. Vul in dat geval ook even je forumprofiel aan met je adres en klantnummer.