Skip to main content

Beste lezer, 

 

Zojuist ben ik overgestapt van tele 2 naar KPN. Dit omdat ik al heel wat jaren KPN internet afneem en het mij gemakkelijker leek om ook hier mijn mobiele abonnement af te sluiten ( wel met

toestel €23 p.m)  Zo heb ik gekozen voor alles unlimited en zou ik 7,50 korting ontvangen op mijn gekozen abonnement met een maand bedrag van € 25 per maand excl € 23 toestel. In totaal zou ik dan uit komen op een maand bedrag van €48. Dit heb ik afgesloten bij mobiel.NL. Nu kreeg ik de factuur van KPN en zag ik op de factuur dat mijn abonnement kosten excl toestel uit kwam op 37,50 per maand en mijn totale abonnementskosten uit kwam op €61,05. Dit is zonder de eenmalige aansluit kosten van €25 . Ook heb ik na het lezen van de KPN website gekeken of alle voordelen aanstonden en dit bleek het geval. Nu is mijn vraag: wat kan ik doen om mijn maandbedrag zoals contractueel is afgesproken op 48 euro te houden ? 

Heb je alle abonnementen wel toegevoegd voor de voordelen?

Je kunt dit via Mijn KPN controleren onder Producten → Bekijk uw voordelen.

Via dezelfde pagina (of gewoon via deze link) kunt u nieuwe producten toevoegen om de voordelen te ontvangen.


Hallo @Fijnenfutloos, welkom en leuk dat je voor KPN hebt gekozen! 💚

Ik kan me voorstellen dat het even schrikken is als jouw factuur hoger uitvalt dan je verwacht. Dit kan meerdere oorzaken hebben.

 

  1. Het kan inderdaad zijn dat de Combivoordeel korting ontbreekt, omdat jouw mobiele nummer nog niet is aangemeld. Volg daarvoor de instructies van @GerritS76:

    Heb je alle abonnementen wel toegevoegd voor de voordelen?

    Je kunt dit via Mijn KPN controleren onder Producten → Bekijk uw voordelen.

    Via dezelfde pagina (of gewoon via deze link) kunt u nieuwe producten toevoegen om de voordelen te ontvangen.

    Is het nummer wel goed aangemeld? Dan kan het zijn dat de aanmelding voor Combivoordeel en de eerste factuur elkaar hebben gekruist. In dat geval wordt de korting op de volgende factuur verrekend.

  2. De eerste factuur kan hoger uitvallen, doordat deze niet altijd voor 1 factuurperiode is. Een abonnement start namelijk vaak tijdens een factuurperiode. Je betaalt op de eerste factuur dan achteraf de abonnementskosten voor de dagen vanaf de start van het abonnement tot aan de laatste dag van de factuur periode + vooruit een volledige factuurperiode van de komende maand. De specificatie van jouw abonnementskosten vind je vanaf pagina 2 van jouw factuur.
    Kijk voor een voorbeeld van de eerste factuur met uitleg op onze website.
  3. De eenmalige kosten zoals aansluitkosten staan ook onder de abonnementskosten. Hierdoor lijkt deze ook hoger dan je verwacht.

Bedankt voor de info, het probleem is inmiddels opgelost :)