Skip to main content

Hai,

Mijn moeder zit met een probleem en daarom maak ik dit bericht op namens haar. 

Ze is ook al een dagje ouder en snapt niet veel van dit soort dingen. Wat ze ook niet begrijpt is dat ze van Budget alles in 1 is overstapt naar KPN maar toch nog maanden klant blijkt te zijn van Budget en aldus KPN.

KPN komt regelmatig aan de deur langs om hun aanbiedingen te verkopen. De jongeman aan de deur vertelde haar dat hij het contract bij Budget zou beëindigen en haar bij KPN zal gaan aansluiten. Echter is dit niet gebeurd en blijkt dat ze sinds oktober bij twee providers zit aangesloten. Ze maakt sindsdien alleen gebruik van de KPN diensten, en niet van Budget maar krijgt wel de rekening binnen. 

Was het niet in het verleden altijd zo geweest dat je nieuwe provider de vorige automatisch afsluit? Ik vind dit in ieder geval best balen...

Vooral na telefonisch contact gehad te hebben met KPN dachten we wel dat er service te bieden was. Maar eigenlijk wordt dan met andere woorden gezegd dat het jouw eigen probleem maar is. Het blijkt dat ze mails heeft ontvangen maar daar weet ze niks van. Ze krijgt zoveel spam en heeft dit vast niet gezien.. Verder heeft ze geen brieven of telefoontjes gekregen van KPN.

Budget zegt daarintegen dat zij hier ook niks aan kunnen doen. Gewoon betalen dus is de conclusie van beiden kanten! 

Voor oudere mensen lijkt me dit toch heel ingewikkeld?! Ik lees hier meer topics over, en ik vind dat er wel meer aandacht aan besteed mag worden om het niet TE 'moderniseren' voor de oudere die er niks van begrijpen. Heel jammer dat zij de dupe moeten zijn van onwetendheid. 

Hi en welkom op ons forum @Deems. Door drukte zijn we niet eerder bij je topic aangekomen. Wat rot dat jouw moeder door de onduidelijkheid in de situatie ineens met twee abonnementen zit. Ik kan me heel goed voorstellen dat het voor haar, zeker op latere leeftijd, allemaal heel ingewikkeld is. 

Bij een overstap van de ene naar de andere provider wordt een contract niet automatisch opgezegd. Dat kunnen we alleen voor je doen als je onze Overstapservice gebruikt. Op die manier geef je de informatie en toestemming om een oud abonnement bij een andere provider op te zeggen. Ik vermoed dat dit bij jouw moeder niet gebeurd is, gezien hoe alles gelopen is. Je kunt in de bevestiging van de aanvraag van het abonnement zien of de Overstapservice aangezet is. Dan staat het er letterlijk in. De bevestiging wordt per e-mail verstuurd.

Ik hoop dat je intussen verder gekomen bent, bijvoorbeeld via de klantenservice. Dat kan soms handiger zijn in dit soort gevallen, omdat je dan direct contact hebt. Je bereikt ze gratis op 0800-0402.