Skip to main content

Ik maak deze vraag aan omdat ik ook even wil ventileren over de gang van zaken. Sinds wij al overgestapt waren van ziggo naar kpn, leek het ook een goed idee om met de mobiel over te stappen. Mijn zoon heeft mijn huidige telefoon tijdens een woedebui op de grond gegooid waardoor ik dacht, ik neem een abonnement met nieuwe telefoon. Netjes alle dingetjes online ingevuld, ging allemaal heel snel en vervolgens een bezorg afspraak gemaakt. Geen vuiltje aan de lucht, zou je denken.

 

Dus vanmiddag stond er een bezorger, netjes op tijd, aan de deur. Had het pakketje bij zich en moest wel nog even mijn paspoort inzien. Als (getrouwde) vrouw betekent dat dat je eerst mijn meisjesnaam ziet staan en daaronder de naam van mijn partner. Ik schrijf mij als partnernaam-meisjesnaam en dit dus ook zo aan kpn doorgegeven. Dit is ook nog nooit ergens een probleem geweest. Behalve nu dan. Ik kreeg de telefoon niet. Bestelling werd geannuleerd. Rondgebeld om verhaal te halen. Lang verhaal kort. Ik moet maar wachten tot de annulering verwerkt is en dan opnieuw de hele zooi indienen. Ik kreeg wel van zowel de medewerker van kpn en de medewerker van AMP gelijkt, dat het belachelijk is en de bezorger eigenlijk moet weten hoe je een paspoort leest, maar niemand kon nog wat voor me betekenen.

 

Ik vind dit zo niet kunnen. Ik had mijn dienst moeten ruilen om thuis te kunnen zijn voor de bezorger, omdat ze pas de avond voor bezorging een tijdsindicatie kunnen geven. Vervolgens komt de bezorger pas tegen het eind van de middag. Een hele dag onproductief zitten wachten omdat iemand niet kan lezen. 

 

De oplossing die ik van KPN verwacht: Een bezorgdienst inzetten met personeel die snappen hoe identificatie documenten werken. Die op de hoogte zijn van hoe documenten in Nederland opgesteld zijn, vooral omtrent getrouwde stellen. En nog voor het weekend een oplossing. Het zou fijn zijn voor de toekomst dat jullie zo’n koerier op route alsnog terug kunnen fluiten. Ik ben na het lezen van dit bericht ook serieus aan het bedenken of ik nog wel een mobiel abonnement bij kpn wil. Als dit het begin al is, wat staat me verder dan nog te verwachten?

Hi @Jenneke88 en welkom bij de KPN Community. Heel erg balen dat het nieuwe toestel er in principe was maar het niet afgeleverd mocht worden. 

De bezorgers moeten zich aan erg strenge regels houden wanneer het op het afleveren van toestellen aankomt. De naam die wordt doorgegeven moet dus ook exact kloppen zoals deze ook op het paspoort staat. Dit om fraude te voorkomen. 
Wij en de koeriersdiensten willen niet dat het makkelijk wordt om mobiele toestellen te stelen; dus zijn er strengere regels. Niet leuk wanneer dit soort kleine miscommunicaties dan zulke vervelende gevolgen hebben, maar niet iets waar we verandering in kunnen brengen helaas.

Het enige wat je nog kunt doen is het toestel opnieuw bestellen. Zorg, voordat je dit doet, dat de naam die in je MijnKPN geregistreerd staat dan precies zo klopt als deze die op het paspoort staat. Je kunt je persoonsgegevens via je MijnKPN aanpassen, of anders door met ons te bellen via 0800-0402 doordeweeks tussen 8:00 - 18:00 en op zaterdagen tussen 8:00 - 17:00. Hopelijk is de volgende bezorging dan ook snel ter plaatse en kan je zoon verder met een nieuw toestel. 🙂


Hallo, vandaag naar een kpn winkel geweest en zeer goed geholpen door de medewerker. Hopelijk verloopt het ditmaal wel allemaal soepel. 🤞


En helaas, zelfs in de winkel gaat het mis… 🤬😅

Ik heb nog nooit zo veel moeite moeten doen om een abonnement af te sluiten. Ik weet niet of ik erom moet lachen of boos moet worden.


Wat is er nu mis gegaan @Jenneke88 ?


Net nogmaals bij de winkel geweest. De medewerker heeft even moeten zoeken maar kunnen ontdekken waar het “huidige” probleem ligt. Doordat ik een abonnement met nummerbehoud wil, en dit nog niet opnieuw vrijgegeven is, kan ik momenteel geen abonnement afsluiten. Gewoon niet handig maar helaas. Het is nu afwachten… dat kon 5 werkdagen duren. 
Dus we wachten even af. 


Ah ja dat klopt. Deze bestelling moet eerst helemaal geannuleerd voordat je opnieuw een verlenging aan kunt vragen. 

Je kunt je MijnKPN hiervoor in de gaten houden! Zodra je weer kunt verlengen dan zal je daar ook e verlengoptie terugvinden. Dan weet je dat je weer kunt bestellen!
In elk geval fijn dat je goed geholpen bent, de volgende keer gaat het dan vast wel goed. Drie maal scheepsrecht. 💪🏻