Skip to main content

Geachte,

Ik ben een ondernemer en negatieve bkr registratie staat in de weg voor het leasen van een bedrijfswagen. Dit is erg belangrijk voor mijn onderneming. Ik heb alles al betaald. Staat nog steeds bkr geregistreerd. Is er een tip om hier vanaf te komen voordat ik mijn onderneming opgeef ? 

Graag hulp en advies hierover.

 

Hallo @Emre123 , even met je boekhouder/administratiekantoor/accountant en/of de BKR overleggen voor de juiste weg te behandelen.

Succes.


Terwijl ik alles heb afbetaald, zie ik er alleen “beëindigd”. Ik heb wel achterstand gehad ivm covid (niet kunnen werken) en door slecht lopende zaak. Zover ik weet moet er H (Herstel) staan. Bkr denkt mensen te helpen en beschermen maar door dit gedoe loop ik echt achter met mijn onderneming omdat ik geen lease auto krijg voor mn zaak. 


Hoi @Emre123 . Vervelend om te lezen dat het zo tegen zit. Misschien heb je iets aan dit stappenplan:

https://www.juridischloket.nl/schulden-en-incasso/incasso-en-betalingsachterstand/bkr-registratie-verwijderen/

 


BKR helpt geen mensen hoor. Het helpt alleen zichzelf en de financiële instellingen die geld uitlenen.


Beste lezer,

Ik heb 2 maal gemaild aan wftcollections zonder enige resultaat. Ik heb destijds bkr 2a codering gekregen omdat ik in problemen kwam in corona tijd als ondernemer. Daarvoor kwamen wij met mijn partner ook in problemen door de belastingdienst (kinderopvangtoeslag). Wij zitten inmiddels al 1,5 jaar in integrale beoordeling fase. Ik heb KPN netjes gemaild om Bkr te verwijderen omdat ik geen kant op kan gaan met mijn onderneming ivm geen bedrijfwagen te kunnen leasen. Hun hebben meegedeeld bewijs te sturen en dat heb ik netjes gezonden en nogsteeds geen antwoord. 

Verder heb ik alles netjes afgelost en ik ben nogsteeds zakelijk kpn klant zonder enige achterstand.

Ik zou erg waarderen als KPN mijn BKR verwijdert zodat ik verder kan gaan met mijn onderneming.

Met vriendelijke groeten,

Dogan  

 

Admin: dubbel topic samengevoegd. Het is niet nodig om hetzelfde verzoek 2 keer te plaatsen


Hoi @Emre123 . Vervelend om te lezen dat het zo tegen zit. Misschien heb je iets aan dit stappenplan:

https://www.juridischloket.nl/schulden-en-incasso/incasso-en-betalingsachterstand/bkr-registratie-verwijderen/

 

Ik heb wel mailtjes gestuurd naar KPN. KPN zegt je moet het met incassobureau oplossen terwijl ik alles heb afbetaald.


Hallo @Emre123 

 

Als het krediet is afbetaald dan klopt dat toch dat er beëindigd staat.

Als er AH staat dan betekend het juist dat je nog aan het Afbetalen bent maar de achterstand hebt ingelopen (Hersteld).

Waar jij tegenaan loopt is waarschijnlijk dit:

Wat gebeurt er met mijn registratie als mijn krediet is beëindigd?

Als je een krediet beëindigt, geeft je kredietaanbieder dat aan ons door. Beëindigde kredieten blijven 5 jaar zichtbaar. Daarna verwijderen we ze. Is er tijdens de looptijd van het krediet iets gebeurd? Je liep bijvoorbeeld een tijdje achter met de betaling. Dan blijft dat ook 5 jaar zichtbaar. We bewaren je gegevens 5 jaar, omdat de ervaring leert dat mensen met betaalproblemen vaak opnieuw in de problemen komen. Dit willen we graag voorkomen.


Het gaat om de belangen die zwaarder wegen. We zijn ook (mogelijke) gedupeerde ouders. Dus mocht het wel geval zijn dat wij definitief gedupeerde zijn, BKR registratie wordt verwijdert.

 

Ik ben zelf ondernemer. Ik moet echt een bedrijfswagen hebben om mijn diensten aan te kunnen bieden. Bkr staat echter in de weg. Dit is geen mensen helpen maar kapot maken. 


Tja ... schulden blijven je achtervolgen. En BKR zorgt er nog even voor dat da zelfs nog zo is als je ze afbetaald hebt.

Nu zult u noodgedwongen moeten kiezen voor een andere lease methode, of moeten huren. Wat natuurlijk veel duurder is. Het is gewoon een verdienmodel. In de financiële sector lopen kuddes mensen rond die een rijkelijk jaarsalaris hebben dankzij mensen zoals u.


De BKR is er om er voor te waken dat mensen teveel financiële hooi op hun vork nemen in verhouding tot hun inkomen, niet meer en niet minder. 

 


Ik heb hier niet zelf omgevraagd. Eerste belasting daarna corona gedoe. Ik wacht al 1.5 jaar om een integrale beoordeling als gedupeerde ouder.


De BKR is er om er voor te waken dat mensen teveel financiële hooi op hun vork nemen, niet meer en niet minder. 


​​​​Dat snap ik ook maar je wordt letterlijk 5 jaar lang bestempeld als wanbetaler. Al is het maar 100€ achterstand door omstandigheden. Dat vind ik erg lange termijn. En dit allemaal buiten jou schuld om. 


Negatieve BKR registraties blijven 5 jaar bewaard. Ook al is alles afgelost, dan nog achtervolgd het je. Heel irritant natuurlijk, maar met een reden. Al kun je het wel overdreven noemen.

De enige die die registratie kan verwijderen is degene waar je de achterstand bij had. Maar als het een terechte codering gaat heeft die partij geen reden om die te verwijderen.

Hoop voor je dat KPN wel zo aardig is.

 

Heb je je profiel ingevuld met relevante info? Als een moderator toe is aan dit topic kan hij/zij kijken of er wat aan te doen valt.

 

Admin: meeverplaatst


Ik ben gaan kijken, maar ik kan hier zo niets mee. De ‘gewone’ klantenservice, waar wij als forum moderators ook onder vallen, kan dit soort vragen over de BKR niet beantwoorden. Zou je een mail sturen naar rb@kpn.com, met daarin je klantnummer en de uitleg over deze situatie? Hoe lang het precies duurt voordat je een reactie krijgt durf ik niet te zeggen.