Skip to main content

Ik begrijp niet zo goed waarom er nergens een telefoonnummer of ook maar 1 manier te vinden is om contact te krijgen met de klantenservice? Ik kan op een link klikken waar bij staat: “Hulp nodig? Wij staan voor je klaar!” Om dan vervolgens alleen veelgestelde vragen te krijgen. Dat noem ik niet echt “klaarstaan”.  Ik heb zelfs kpn service plus, maar zelfs DAAR staat nergens een telefoonnummer bij. Dus ik mag wel betalen voor extra service, maar ik krijg geen telefoonnummer of chatmogelijkheid? Ik heb al een paar andere posts gezien waar het antwoord is dat je een een belafspraak kan maken. Maar ook die link komt alleen maar uit op een pagina met veelgestelde vragen.. Wat is dit, is de klantenservice alleen voor ingewijden ofzo?

Hoi @Mart'n 

Welkom op de community van KPN.

Het klopt, en ik ben het ook absoluut met je eens, dat het telefoonnummer van de klantenservice en KPN Service Plus zeer moeilijk te vinden is op de website van KPN.
Ik heb daar al een aantal keren een melding voor gedaan bij één van de moderators, die het door heeft gespeeld naar de desbetreffende afdeling van KPN.
Alleen is daar helaas tot op heden nog niets mee gedaan.

Maar de klantenservice en KPN Service Plus zijn op de volgende telefoonnummers te bereiken:

• 0800-0402 (Vanaf elke telefoon)
  • 1200 (Vanaf een KPN mobiele aansluiting)

Openingstijden van KPN Service Plus:

• 7 dagen per week van 08:00 tot 22:00 uur (inclusief de feestdagen)

Openingstijden reguliere klantenservice van KPN:

• Maandag tot en met Vrijdag van 08:00 tot 18:00 uur
  • Zaterdag van 08:00 tot 17:00 uur
  • Zondag gesloten

Als je doorverbonden wilt worden met een medewerker van KPN Service Plus, spreek dan nadat de voice respons stem je heeft gevraagd waarvoor je belt, het volgende in: Fritzbox 

Eigenlijk zou je met je geregistreerde KPN telefoonnummer direct doorverbonden moeten worden met KPN Service Plus, maar dat werkt helaas nog niet, maar zijn ze wel mee bezig.

Zelf heb ik ook KPN Service Plus en ben daar zeer tevreden over, alleen om ze te pakken te krijgen, is het momenteel nog wat lastig.

Hi ​@Mart'n,

Jammer dat het je zo veel frustratie op heeft geleverd om met ons in contact te komen, zeker als je extra betaalt voor Service Plus, hoor je zonder moeite hulp te krijgen op het moment dat je dat nodig hebt.

Ik zie dat Michel je al van de nodige informatie heeft voorzien, maar heb nog wel een vervolgvraag voor je. Je geeft aan dat het je niet lukt om een belafspraak te maken, en dan wordt het natuurlijk wel heel erg lastig om contact te krijgen met de Service Plus desk 😬 Je zou het volgende te zien moeten krijgen als je op de link klikt voor het maken van een afspraak:

Zie jij dit niet staan als je verder naar beneden scrolt? 

Hoi ​@Maja van KPN 

Oh dat verklaard wel een boel.

Nee dat krijg ik dus niet te zien inderdaad.

Ik heb 4 verschillende browsers op pc en telefoon geprobeerd, maar bij mij komt het niet in beeld..

ik zie alleen dit:

Dag ​@Maja van KPN , probeer je nu een punt te maken door een link ( https://www.kpn.com/service/ugs?icid=contact:cd=community&campaignid=so:c=merk-community ) te geven dewelke je op de betreffende site niet op een normale wijze kan vinden?

Persoonlijk vind ik de wijze waarop KPN meent met klanten om te moeten gaan, in casu zeer slecht tot nagenoeg onvindbare contactgegevens plus een, naar mijn mening als gefrustreerde oud XS4All klant, minimaal functionerende helpdesk, zo’n grote Telco/ISP als KPN onwaardig.

Hoi ​@Dicksooo 

Ik heb dit al een aantal keren aangegeven bij een moderator, die het weer heeft doorgespeeld aan een achterliggende afdeling die daar over gaan.
Daarin heb ik aangegeven, dat het zéér moeilijk is om de telefoonnummers van de klantenservice te kunnen vinden, terwijl KPN dat wel verplicht is om dat te doen (heb ik nagezocht).

Een moderator kan niets anders dan het doorgeven aan een achterliggende afdeling van KPN, die zouden daar uiteindelijk verandering in moeten brengen, door de telefoonnummers van de klantenservice duidelijk zichtbaar én vindbaar op de website te zetten.

Helaas, hebben ze tot op heden hiermee niets gedaan.
Nu worden de klanten geleid naar de optie voor een terugbel verzoek in te plannen, terwijl er méér dan genoeg mensen zijn die véél liever de telefoon ter hand nemen.
En het vertrouwen dat je wordt teruggebeld heb ik persoonlijk allang niet meer, dus persoonlijk ga ik daar ook geen gebruik van maken, en pak gewoon de telefoon.

Gelukkig staan de telefoonnummers van KPN, inmiddels méér dan duizenden keren op de community van KPN.

[..]  zeer slecht tot nagenoeg onvindbare contactgegevens plus een, naar mijn mening als gefrustreerde oud XS4All klant, minimaal functionerende helpdesk, zo’n grote Telco/ISP als KPN onwaardig.

Ook mijn mening, ( als mede oud xs4all-er ).

<..] Ik heb dit al een aantal keren aangegeven bij een moderator, die het weer heeft doorgespeeld aan een achterliggende afdeling die daar over gaan.
Daarin heb ik aangegeven, dat het zéér moeilijk is om de telefoonnummers van de klantenservice te kunnen vinden, terwijl KPN dat wel verplicht is om dat te doen (heb ik nagezocht).

Heel fijn dat je dit doet, maarr,

Helaas, hebben ze tot op heden hiermee niets gedaan.

Dat verbaasd mij niets, het is gewoon zo bedacht, zoiets gebeurt niet per ongelijk.
Als je zoekt met :
0402 site:kpn.com  (deze regel compleet invoeren in een www zoekmachine)
Dan kom je op pagina’s waar het telefoonnummer eerder wel stond.

Nu worden de klanten geleid naar de optie voor een terugbel verzoek in te plannen,

Als dat goed werkt dan is dat een redelijk alternatief.

terwijl er méér dan genoeg mensen zijn die véél liever de telefoon ter hand nemen.

Dan kom je in een (lange) wachtrij.

En het vertrouwen dat je wordt teruggebeld heb ik persoonlijk allang niet meer,

O !, dat is niet goed.

Dag ​@Michel.uit.Arnhem , je denkt toch niet dat het een foutje van KPN is dat de telefoonnummers nagenoeg onvindbaar zijn op hun website? KPN wil gewoon niet dat er gebeld wordt naar de helpdesk, net zo goed als dat deze niet per email bereikbaar is alhoewel KPN wel van zijn klanten verwacht dat deze per email bereikbaar zijn.

Dit forum (abusievelijk community genoemd) is de grootste uitvinding van KPN, laat de klanten het onderling zelf uitzoeken zonder de helpdesk lastig te vallen.

Je hebt gelijk dat die telefoonnummers veelvuldig op dit forum staan, maar het zou duidelijk aangegeven moeten staan op de website, inderdaad verplicht zoals je al schreef.

Ik moet zeggen dat ik mijn pet afneem voor de moeite die jij elk keer weer neemt om iedereen hier op weg te helpen! 👏 👍

Hoi ​@Dicksooo 

Hartelijk dank voor je grote compliment richting mij, ik voel mij hierdoor echt gevleid.

Ik doe mijn uiterste best, om mede klanten zo goed mogelijk te helpen bij vragen en problemen, dat vind ik ook leuk om te doen.
We zijn toch op de wereld, om elkaar te helpen niet waar!

Helaas, ligt de fout toch echt wel bij KPN.
KPN is namelijk wettelijk verplicht, om hun telefoonnummers voor hun klantenservice duidelijk zichtbaar op hun website te plaatsen, of in elk geval goed te laten vinden voor hun klanten.
Odido en Vodafone hebben dit wel goed voor elkaar, dit heb ik onlangs nog gecheckt.
Ditzelfde geldt ook voor een e-mailadres, maar dat bieden ze alle drie niet aan.

Voor de rest mag een community of forum géén vervanging zijn voor de telefonische klantenservice!
Dit wordt officieel niet gezien als kanaal om in contact te komen met de klantenservice van KPN, omdat het niets anders is dan een klant-helpt-klant omgeving.

Je zult begrijpen, dat ik gestopt ben met het doorgeven hiervan aan een moderator, ook omdat die niets anders kan dan het door te zetten naar een achterliggende afdeling, die er uiteindelijk toch niets mee doet.
Wil de moderators er niet langer mee lastig vallen, ook al vinden ze feedback belangrijk.

De ACM zou daar op moeten controleren en handhaven, maar doen dat blijkbaar niet of onvoldoende.

Ik vind het prima zo, kan mij er verder niet meer druk over maken.
Als mede klanten erom vragen of bij een andere reden, dan zal ik de telefoonnummers gewoon toevoegen in mijn reactie.

Reageer