Skip to main content

Beste KPN,

Ik verhuur een woning incl. TV en Internet aan een huurder.

Deze heeft zonder mijn medeweten zijn eigen Netflix account gekoppeld aan mijn KPN account waardoor ik dus al maanden zijn Netflix betaal.

Ondanks verschillende verzoeken zegt hij zijn account niet op van ons account. KPN zegt vervolgens dat dit via zijn Netflix account moet gebeuren. Dit lijkt mij toch niet de bedoeling?

Hoe kunnen we zijn Netflix account van onze factuur afhalen?

 

Hoe heeft die persoon dat Netflix account überhaupt kunnen koppelen?


Hallo @Haarsteeg,

Voer alvast de volgende stappen uit. (Reactie overgenomen van een KPN-moderator in een ander topic.)  

Stap 1) Wachtwoord wijzigen

Voor nu raden we je aan om allereerst je wachtwoord van je KPN ID te wijzigen. 
Ga naar: MijnKPN > Log in met je huidige gegevens > profiel> wijzig wachtwoord. Controleer eventueel ook op sites als Have I Been Pwned, of je mailadres in recente datalekken heeft gezeten.

Stap 2) Verificatie in 2 Stappen aanzetten

We adviseren je om verificatie in 2 stappen aan te zetten. Hiermee houd je hackers buiten de deur. Zelfs als iemand achter je wachtwoord komt, is dat niet genoeg om in te loggen op je account.
Ga naar: MijnKPN > Log in met je huidige gegevens > profiel> verificatie in 2 stappen.

Stap 3) Vul je gegevens in in je profiel

Onze achterliggende financiële afdeling zoekt aan de hand van je gegevens uit of jij slachtoffer bent geworden van fraude. Zij nemen binnen 5 werkdagen contact met je op om dit mee te delen en om te vertellen wat zij hebben gedaan. Als jij slachtoffer bent geworden van fraude, wordt dit gemeld bij onze Security Desk. 

Voorzie je profiel van de volgende gegevens:

  1. Postcode & huisnummer
  2. Klantnummer
  3. Telefoonnummer

 

Stap 3) Plaats een reactie

Plaats een reactie onder dit topic en beschrijf de betwisting zo volledig mogelijk.

 

Let op! 
1. Je hoeft Netflix niet te benaderen. 
2. Zonder de gevraagde gegevens kan KPN helaas niets voor je betekenen. 

 


Mogelijk is er wat anders aan de hand en is het niet eens zijn account.

 


Weet je zeker dat het account van je huurder is? Zo niet, laat dan even bericht achter in het topic dat PeterG stuurt, dan gaan wij er mee aan de slag.Â