Skip to main content

Sinds december 2023 betaal ik mijn Netflix abonnement dubbel: een keer via de factuur van KPN en een keer direct aan Netflix. Beide partijen al gesproken, maar KPN verwijst naar Netflix omdat Netflix het geld zou krijgen. Netflix verwijst echter naar KPN omdat zij zonder de koppeling aan het account niet zouden kunnen zien wie abonnement betaalt. 

 

Inmiddels heb ik de koppeling in orde laten maken en betaal ik niet meer dubbel. Echter, het dubbel betaalde geld moet toch ergens zijn. Hoe krijg ik dit terug? 

 

Dit krijgt u niet terug. U heeft 2 keer Netflix afgesloten. 1 keer via KPN en 1 keer rechtstreeks bij Netflix. Dat heeft u zelf gedaan. Beide partijen kunnen daar niets aan doen.


Daar ben ik het niet mee eens. Ik heb destijds namelijk wel de stappen gevolgd om de accounts aan elkaar te koppelen en dan vond ik al ingewikkeld. Dat zit ook in de communicatie van KPN over dergelijke kortingen.  Bovendien verwijzen beide partijen naar elkaar, wat me de indruk geeft dat er ergens een oplossing ligt. 

Ik stel de vraag hier om niet opnieuw van het kastje naar de muur te worden gestuurd. Gezien andere vragen op dit forum ben ik ook niet de enige met dit probleem. Helaas lees ik niets terug over de uiteindelijke oplossing, dus vandaar nogmaals de vraag. 


Het moet toch echt zo zijn dat u bij Netflix zelf ook een account afgesloten heeft. En daarbij uw rekeningnummer ingevuld heeft. Anders kan Netflix nooit geld afschrijven. Dat u dat gedaan heeft, dat is iets waar KPN niets aan kan doen.


Ik had al een account bij Netflix voordat ik dat via KPN liet verlopen in de entertainmentbundel. Het idee is dat je dat bestaande account dan aan KPN koppelt en KPN de betaling aan Netflix overneemt. Als dat niet goed gaat blijf je voor beide betalen. 


Ik had al een account bij Netflix voordat ik dat via KPN liet verlopen in de entertainmentbundel. Het idee is dat je dat bestaande account dan aan KPN koppelt en KPN de betaling aan Netflix overneemt. 

In deze situatie moet u zelf bij Netflix opzeggen. KPN doet dat niet.


Hi @ArZee, welkom hier. 

Als je twee keer betaalt dan heb je dus ook 2 verschillende accounts en niet je bestaande account gekoppeld.

Wat er nog kan is dat je bij Netflix al vooruit hebt betaald en in de tussentijd bij ons hebt besteld, wat dus inhoudt dat je nog een bedrag van Netflix terugkrijgt. Als je inlogt bij Netflix met je account, wat zie je daar bij betaling? En sinds wanneer wordt dit dubbel gefactureerd? 


Ik betaal twee keer (voor 1 account, dat heb ik gecheckt bij Netflix) sinds december 2023, toen mijn betaling via KPN zou moeten zijn gaan lopen. 

Op dit moment heb ik de betaling via Netflix direct stopgezet en staat er dat er wordt gefactureerd via de pakketmodule van KPN. Tot 3-7-2024 (toen heb ik de directe betaling gestopt) werd er náást de facturering via KPN ook direct vanuit Netflix gefactureerd.


Dan staat het bij ons in ieder geval alles goed, je account is dus wel gekoppeld aan KPN. Waarom Netflix ook blijft facturen kan ik niet inzien. Neem even contact met ze op via 0800 020 1567. Ik neem aan dat je een betalingskenmerk ziet bij de afschrijving? Hou deze dan ook bij de hand. 


Ja, nu gaat het goed omdat ik dat direct nadat ik het constateerde heb nagebeld en heb laten aanpassen, zodat ik niet dubbel zou blijven betalen. Maar tot 3-7-2024 was de koppeling niet in orde, waardoor ik zowel via KPN als aan Netflix betaalde. Netflix verwijst me daarom terug naar KPN.


Ik wil hier toch even naar kijken, ik heb je een privébericht gestuurd.


Reageer