Skip to main content

Kpn heeft zonder mij hierin te kennen en zonder dat ik de opdracht heb gegeven Netflix op mijn factuur gezet. Nadat ik 3 x terug moest bellen (kreeg steeds een link toegestuurd ipv dat het probleem werd opgelost) eindelijk een medewerker aan de lijn. Deze medewerker had het over een abonnement dat hij kon crediteren van mijn rekening van 7,99 terwijl er 15,99 wordt belast op mijn rekening. Aardige jonge jongen, maar hij kon niets voor mij doen…. (Hoezo?), hij ging mij doorverbinden met een collega die wel de klacht kon behandelen…. Tuuut tuuut. Eigenlijk zijn dit 4 klachten:

  1. ik heb veel moeite moeten doen om überhaupt iemand te kunnen spreken
  2. hoe komt Netflix op mijn rekening zonder dat ik toestemming heb gegeven
  3. hoezo denk iemand dan een verkeerd bedrag te kunnen crediteren.. wat is hier aan de hand
  4. ik wil een klacht indienen, maar wordt opgelegd.

 

graag antwoord op alle 4 de klachten

Hi @Roos Edam! Om antwoord te geven op je vragen:

1: Op het moment dat je contact opneemt met 0800-0402 wordt door een computer bepaald hoe we je het best kunnen helpen. Voor veel klachten is het mogelijk snel online een oplossing te vinden. Als dit zo lijkt dan verwijzen we je graag daar naartoe. Het is alleen niet de bedoeling dat je meerdere keren op die manier wordt doorverwezen. Waarom dat nu wel is gebeurt weet ik niet direct. 

2: Dit heeft waarschijnlijk te maken met dit probleem waarbij Netflix onterecht wordt aangevraagd. Via de link vind je alle informatie. Ook staat op die pagina wat je zelf kan doen (om herhaling te voorkomen).

3: Als je netflix aanvraagt via KPN staat het bij ons standaard als “Netflix” in de systemen. Met het bedrag van 7,99 euro. Op de factuur staat het abonnement dat je daadwerkelijk aanvraagt. De medewerker had naar de factuur kunnen kijken en heeft niet juist gehandeld. Maar ik snap wel waarom deze fout gemaakt is. Wel ga ik je helpen het alsnog recht te zetten. 

4: Een klacht indienen hiervoor kan. Maar liever zou ik het samen met je oplossen. Alles doorlopen tot het goed is opgelost. 

Om het op te lossen heb ik nog wat gegevens van je nodig. Zou je om die reden je profiel willen invullen en hier laten weten wanneer je dat gedaan hebt? Wil je verder de gegeven link even aanklikken en doorlezen? Dan ben je op de hoogte van wat er precies is voorgevallen. 

Ik hoor graag van je. 🙂