Skip to main content

Beste,

 

Onlangs ben ik overgestapt naar KPN glasvezel en heb ik mijn abonnement voor Netflix ook via KPN laten lopen. Toen ik dit wijzigde bij Netflix had ik net het abonnement voor de komende maand betaald (25/7 - 24/8) en gaf Netflix aan dat de volgende afrekening via KPN zou lopen. Tot zover alles in orde. Nu krijg ik echter de factuur van KPN en daar wordt Netflix ook nog een keer in rekening gebracht over dezelfde periode (25/7-24/8). Aangezien ik deze als eerste al aan Netflix had betaald, ga ik ervan uit dat KPN deze dus pas in rekening had moeten brengen vanaf 24/8. Daarom hierbij het verzoek dit bedrag aan mij terug te storten of volgende maand eenmalig in mindering te brengen. Graag ontvang ik hiervan nog een bevestiging.

 

Bvd,

 

Mark    

Hi @MR013! Klopt het dat je Netflix zowel via ons als via Netflix zelf had lopen? 

Als je Netflix via KPN activeert is het belangrijk dat je dezelfde account overzet naar KPN. Als je een ander account hebt zien wij dit niet. Dit kan reden zijn dat je zowel aan ons als Netflix een abonnement betaalt. 

Wil je hier laten weten of je gebruik hebt gemaakt van Netflix activeren via ons? En bevestigen dat je maar 1 Netflix account hebt?


Hoi Bram,

Ja het klopt dat ik netflix via kpn heb geactiveerd en ik heb idd ook maar 1 netflix account.

 


@MR013 bedankt voor je snelle reactie. 🙂 Ik heb het uitgezocht. En wat je zegt kan kloppen. Het kan voorkomen dat bij het overzetten van Netflix je 1 keer een dubbele factuur krijgt.

Wanneer dit gebeurt wordt dit door Netflix vergoed. Ik wil je vragen om die reden contact op te nemen met Netflix. Geef duidelijk aan dat je eerste maand dubbel betaald was na het overstappen op facturatie via KPN. Ze zijn in dit geval het eerste aanspreekpunt. 

Wel wil ik graag tot alles is opgelost je blijven bijstaan. Laat je hier de reactie van Netflix weten?


Beste Bram, ik heb Netflix gesproken. Zij beweren dat als ik dubbel gefactureerd zou zijn, Netflix dit bijhoudt in hun systeem en zodra ik niet meer via KPN gefactureerd word, Netflix het dan verrekent met mijn (directe) abonnement. Zolang ik dus bij KPN blijf, is dit een soort "tegoed". Aangezien ik dit niet kan checken en voorlopig niet van plan ben bij KPN weg te gaan, moet ik er maar op vertrouwen dat dit goed gaat. En als ik bij wijze van spreken over 10 jaar switch, hopen dat mijn tegoed dan alsnog verrekent wordt. Dus ja, ik weet niet of ik kan zeggen dat het nu opgelost is. Het zou in mijn ogen netter zijn als deze dubbele kosten nu teruggegeven worden in plaats van hopen dat dit ooit in de toekomst gebeurt…...