Skip to main content

Niet door mij verzonden sms naar 0044 7359999400 wel zichtbaar in verbruik, niet in berichten app. Hoe kan dit en van wie/wat is dit nummer?

Hallo @Monique12 

 

Dat heeft volgens een bericht wat ik op het Simyo forum vond te maken met verificatieberichten van iMessage of Facetime van Apple.

Zo te lezen daar zou dit normaal niet op de factuur moeten staan dus er zal ergens wat fout zijn gegaan, even wachten (kan een dag of 5 duren) op een KPN moderator hier op het forum, die kan er vast meer over vertellen (of het terecht op de factuur staat of niet).

Je kan ook bellen met de klantenservice 0800-0402, misschien is het een bekend probleem.

 


@GeSp bedankt voor je reactie. Bericht op Simyo forum gelezen en lijkt idd om hetzelfde te gaan. Ik wacht de reactie van een KPN moderator eerst even af.


Op mijn laatste factuur stond dat nummer 00447359999400 in totaal 6 keer vermeld als SMS naar het buitenland. Daarvoor bracht KPN mij 44 cent in rekening. Geen wereldschokkend bedrag maar wel raar dat iMessage verificaties als SMS worden verstuurd. Ik ben benieuwd wat de mod's hierover kunnen zeggen.


Hoi @Monique12. en ook @12Dozijn, wat gek dat er zomaar kosten voor wat het lijkt imessage op de factuur staan. 

Ik wil graag eens meekijken naar jullie aansluitingen. Zouden jullie beide jouw profiel van gegevens willen voorzien. Hoor ik graag van je als je dat gedaan hebt, dan duik ik er eens in., 


@Bart_Z  profiel heb ik aangevuld. Is nu eenmalig ingehouden, maar wat kan ik verwachten? Hoor graag je bevindingen. Bedankt alvast!


Ik heb zo even geen idee. Ik zie de kosten. Ga net als mijn collega van Simyo even navraag doen. Ik kom er op terug. 


Goedemorgen,

 

Precies hetzelfde probleem hier. Vorige maand €6,60 gefactureerd door SMS'jes aan het nummer 00447359999400 die ik zelf niet heb gestuurd, deze maand €0,90 aan extra SMS-kosten.

Zou je mij ook mee willen nemen in de navraag @Bart_Z ? Ik heb mijn profiel alvast aangevuld.

 

Dank!


kijk in je iphone eens bij Instellingen, Berichtten. daar kun je heel veel instellen rondom iMessage, incl verzenden via sms. ook kun je een imessage versturen via email.


Het probleem is dus dat ik geen berichten heb verzonden. Geen SMS'jes, ook niet via iMessage. Het lijkt een automatisch gegenereerd verificatiebericht te zijn die in rekening gebracht wordt. En dat het in rekening gebracht wordt zou volgens mij dus niet moeten. Zie ook de berichten op het Simyo forum waar al eerder naar was verwezen voor verdere toelichting.


@TPV, Wat voor een mobiel abonnement heb je en wanneer is die ingegaan?


Hoi, ik heb een antwoord mogen ontvangen. 

Dit gaat om een nummer van Apple. Gaat om bijvoorbeeld activatie van facetime of iMessage. 

Je kan dit verder bij Apple bespreken. Is niet iets waar wij wat mee kunnen. 


@Bart_Z, Betekent dit dat het versturen van een smsje naar een nummer in Engeland niet meer gratis is? Ik weet dat dat bij oudere abonnementen inderdaad het geval zou kunnen zijn maar ik dacht dat Engeland nog als onderdeel van de EU gezien werd en dat er dus geen kosten van toepassing zijn voor abonnementen afgesloten na 3 februari 2019.

Bron


Ik zie net op deze pagina dat bellen en het versturen van smsjes naar Engeland niet kosteloos is maar volgens mij is dat alleen als dit buitenbundel activiteit betreft.

 


Dat staat er al heel lang, maar het zijn wel de buitenbundeltarieven zoals vlak boven jouw quote van de website staat. “Ben je door je minuten of sms’jes heen?


Dat staat er al heel lang, maar het zijn wel de buitenbundeltarieven zoals vlak boven jouw quote van de website ook staat. “Ben je door je minuten of sms’jes heen?”

Ik had het inderdaad al gezien. Maar dat betekent dat @Monique12 door haar smsjes zou moeten zijn en dat er vorige maand buiten haar bundel zo’n 95 smsjes verzonden zijn.


Simyo filtert deze sms'jes nu automatisch weg zodat ze niet bij klanten in rekening worden gebracht:

https://forum.simyo.nl/bellen-sms-en-netwerk-en-nummerbehoud-85/onverklaarbare-sms-kosten-verenigd-koninkrijk-wat-kan-ik-doen-46854

 

Uiteindelijk is het wel een probleem van Apple trouwens. Je zou zeggen dat KPN als partner van Apple in Nederland dit wel samen met Apple zou moeten oplossen, o.a. omdat KPN zelf ook iPhones verkoopt.

Mogelijk is dit ook iets dat als onderdeel van het certificeringsproces van Apple goed zou moeten werken.


@EenRuud het zou KPN idd sieren als ze dezelfde werkwijze als Simyo toepassen en dit corrigeren aan hun klanten. Daarnaast met Apple afspraken hierover maken.

Het advies van @Bart_Z om dit individueel bij Apple neer te leggen terwijl dit een veel voorkomend probleem is, vind ik dan ook niet getuigen van klantvriendelijkheid.